Dorus start met piepen/hoesten

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Re: Dorus start met piepen/hoesten

Berichtdoor Hamstersam » 07 apr 2017 17:56

Sylvia. schreef:Zit hij op zaagsel? Zou het niet gewoon allergie kunnen zijn? Is niesen het enige wat hij doet? Zien zijn oogjes er ook waterig uit?

Ik zou hem sowieso zsm op een hypoallergene bodembedekking zetten, bv Carefresh. Ik vind zelf de naturel erg stinken, ik zou dan bv voor de confetti gaan. Dan kun je een allergie in elk geval uitsluiten. Een allergie kan optreden zelfs als een dier al een hele poos op zaagzel zit.

Eet hij zo slecht? Dat je hem dwangvoeding geeft? Probeer hem ook zijn normale voeding aan te bieden, met het oog op slijten van zijn tandjes. Of iets anders wat hard is en wat hij lekker vindt. Mijn robbie Finn at overigens ook enorm slecht tijdens zijn verkoudheid. Hij was in een week tijd 4 gram afgevallen, wat op het gewicht van een robbie in verhouding net zo veel is als jouw Dorus is afgevallen.

Het is geen allergie, hij zit op carefresh confetti. Dus dat heb ik al uitgesloten. Hij eet nu weer iets beter en niest minder dus het gaat de goede kant op. Ik was er vroeg bij dus de antibiotica slaat nu aan. Ik bied hem ook normale voeding aan, eerst at hij die niet. maar sinds een dag ofzo is hij weer aan het hamsteren en hopelijk dus ook weer eten.
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 15
Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor Sylvia. » 07 apr 2017 19:22

Aha, nee, als hij inmiddels al op Carefresh zit is het geen allergie. Ik dacht er aan omdat je schreef dat de AB niet aansloeg. AB duurt inderdaad een aantal dagen eer je verbetering ziet. Ik zag bij mijn Finn na 3 dagen een verbetering, maar na 5 dagen pas een grotere verbetering. Eten deed hij pas weer na een week. Gelukkig at hij wel nog steeds zijn meelwormen op en wat lekkere dingen, dus ik heb hem niet hoeven dwangvoederen. Beterschap voor Dorus en laat ons over een paar dagen nog even weten hoe het met hem gaat!
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor Hamstersam » 08 apr 2017 07:54

Zijn gewicht is nu 124 gram dus het gaat de goede kant op!
Hamstersam

Berichtdoor Hamstersam » 23 mei 2017 21:24

Ik zie net dat ik het nog niet heb gemeld, maar Dorus is al een maand lang helemaal beter! Hij weegt nu zelfs meer dan voor hij ziek werd... hij is een blije hamster :)
Hamstersam

Vorige

Keer terug naar Gezondheid