kaal plekje boven de vagina

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

kaal plekje boven de vagina

Berichtdoor Rakan92 » 16 apr 2017 18:25

Hey allemaal :p
Mijn russische hamster Luna is al ongeveer 5-6 maand oud en ik heb haar al 2 maand, in het begin was ze veel actiever dan nu. Tegenwoordig zie ik haar amper overdag of snachts enkel voor te eten en een beetje rondsnuffelen, in haar rad loopt ze ook amper. Als ik haar uit haar kooi haal en op mn bed zet met haar rad en eten, dan lijkt ze wel actief te zijn en loopt ze in haar rad en onder de kussen en lakens. Sinds vorige week heb ik er nog één bijgehaald (Speedy) maar in een aparte kooi, ik heb ze proberen te introduceren aan elkaar maar dat liep niet af zonder een klein gevecht te hebben (al 3 keer) maar wel zonder wonden. En vandaag heb ik gemerkt dat er een deel boven haar vagina kaal is. Zou iemand me kunnen helpen a.u.b.? Zou het door stress kunnen zijn of is dit normaal? En kan een hamster een lui karakter hebben zoals Luna ?
Alvast bedankt ^^
Rakan92

Hamsters: Luna-Speedy

Re: kaal plekje boven de vagina

Berichtdoor Dukat » 18 apr 2017 17:54

Russische dwerghamsters zijn altijd solitair. Dus ze te proberen verder aan elkaar te koppelen, zou ik als ik jou was niet meer doen. Dat kale plekje zou een oorzaak door stress kunnen zijn. Misschien is het beter om Speedy helemaal in een andere kamer te huisvesten dan Luna, omdat de geur van een andere hamster al stress kan geven.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Re: kaal plekje boven de vagina

Berichtdoor Rakan92 » 19 apr 2017 15:57

Dat ga ik inderdaad proberen doen. Wel jammer want ze zijn beide heel vriendelijk tegenover mensen. Bedankt voor het advies ! :)
Rakan92

Hamsters: Luna-Speedy

Keer terug naar Gezondheid