Lange nagels

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Lange nagels

Berichtdoor Jip_2017 » 26 apr 2017 09:48

Hoi allemaal,

De nagels van mijn hamster zijn opeens erg hard gegroeid en zijn nu erg aan de lange kant. Ze lijkt er nu ook last van te hebben en loopt bijna niet meer in haar radje. :(
Echt heel erg vervelend en ik wil haar er graag vanaf helpen, maar ik durf eigenlijk niet haar nagels te knippen. Het is echt een ontzettende stresskip, dus ik denk dat ik haar geen moment stil krijg daarvoor.
Ik heb al een baksteen en andere stenen in de kooi liggen, maar nouja, dat is natuurlijk meer voor onderhoud dan het nu kort te krijgen. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Hier en daar vind ik iets over heel fijn schuurpapier, dat dat echt zou helpen, maar dat voelt echt als dierenmishandeling! Die arme tere pootjes :(. Of is dat iets wat ik wel kan overwegen? Ik wil graag dat ze zich weer fijn voelt :).
Jip_2017

Hamsters: Jip

Re: Lange nagels

Berichtdoor _mona_ » 26 apr 2017 19:19

Kan je niet eens langsgaan bij een dierenarts, dierenwinkel of iemand anders die er verstand van heeft en die de nageltjes kan knippen en het jouw voordoen? :)
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 24
Hamsters: 9

Berichtdoor Jip_2017 » 26 apr 2017 22:05

Ja, de dierenarts zit ik wel aan te denken. Maar ik wil Jip niet teveel stress bezorgen, het is een beestje wat snel van slag raakt (van een vervoersbox wordt ze al helemaal gek). Maar goed, aan de andere kant, misschien is het ook een kwestie van daar moet ze even doorheen ;)
Jip_2017

Hamsters: Jip

Berichtdoor Haags Hopje » 01 mei 2017 13:58

nagelvijltje proberen?
niet de pootjes ermee vijlen natuurlijk, enkel het nageltje.

maar bij elk mogelijke oplossing moet je je hamster flink in de greep kunnen houden.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Keer terug naar Gezondheid