Wat heeft mijn hamster?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Wat heeft mijn hamster?

Berichtdoor hamham2017 » 22 mei 2017 11:50

Hoi!

Ik heb twee dagen geleden een nieuw hamstertje gekocht. Een meisje van 8 weken. Ik heb haar gekocht bij de Vogelkelder. Gister in de ochtend zag ik dat haar staartje nattig was, dus ik dacht meteen aan nat staart. Ik ben in haar kooi gaan kijken maar ik zag nergens natte plekken of diarree. Omdat het zondag was kon ik niet de DA bellen, dus ik wachtte het even af tot de avond. In de avond liep ze gewoon rond in haar kooi, ze ziet er wakker uit, ze eet en ze drinkt. Ze ziet er dus gezond uit, ze is actief, alleen haar staart is dus nattig en vies. Herkent iemand dit of heeft iemand advies?

Bedankt :)
hamham2017

Hamsters: Remi en Nala

Re: Wat heeft mijn hamster?

Berichtdoor Gabriëlle » 22 mei 2017 12:35

Even contact opnemen met de vogelkelder, volgens mij hebben die een dierenarts inpandig? Het kan van alles zijn, van iets onschuldigs tot baarmoederontstekening dat is moeilijk te zeggen zonder de hamster te zien.
Natstaart is het zeer waarschijnlijk niet want dan zou je hamster ook heel erg ziek zijn, de meeste hamsters met natstaart zijn na ontdekking binnen 48 uur overleden.
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor hamham2017 » 22 mei 2017 15:39

Afspraak gemaakt met de DA. Had aan de telefoon verteld over haar toestand en ze denken toch natstaart. Vanmiddag hadden ze helaas geen plek meer, maar ik kan morgen ochtend gelijk terecht :D
hamham2017

Berichtdoor syrischehamster » 22 mei 2017 16:14

Is je dierenarts wel goed bekend met hamsters?
Ik vind het vreemd dat als de dierenarts aan de telefoon denkt aan natstaart je pas morgenochtend terecht kan.
Als het echt natstaart is, heb je veel kans dat je hamster er morgenvroeg al helemaal niet meer is. Zoals gabriëlle ook zegt, meestal is het beestje dan binnen 48 uur overleden..
Ik hoop dat het iets anders is
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 24
Hamsters: Louis en Gavi

Berichtdoor hamham2017 » 04 jun 2017 10:42

Hallo,

Het was wel natstaart maar, ze is helemaal genezen. Tien dagen lang medicijnen gegeven. Ze is er helemaal boven op!

Bedankt
hamham2017

Keer terug naar Gezondheid