Gasnarcose

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Gasnarcose

Berichtdoor Eeyore » 23 mei 2017 21:53

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over gasnarcose. Hiervan heb ik namelijk begrepen dat dat het beste gebruikt kan worden bij operaties met knaagdieren. Volledige gasnarcose dan. Nou heb ik navraag gedaan bij een DA en die zeggen eerst een kleine premedicatie toe te dienen die kalmeert en daarna gaat het dier onder narcose. Is dit dan volledige gasnarcose of niet?

Alvast bedankt!
Trotse huisdierslaaf van katten Joep en Nienke, cavia's Rozie, Oscar, Mop, Knuffel en Domino, syren Astolat en Jamelia en de ratten Carolus, Lucius en Merlijn.
Eeyore

Leeftijd: 23
Hamsters: 6

Re: Gasnarcose

Berichtdoor _mona_ » 24 mei 2017 07:26

Volgens mij wel, want voor gasnarcose moet het diertje een mondmasker op voor een 10/15 seconden voor hij in slaap valt. Dat laten ze zonder roesje niet toe..
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor Eeyore » 24 mei 2017 19:41

Dankjewel! Het was me niet duidelijk. Dacht misschien is het de inleidende injectie waar ze het hier over hebben: https://forum.rattenland.nl/viewtopic.php?t=495
Trotse huisdierslaaf van katten Joep en Nienke, cavia's Rozie, Oscar, Mop, Knuffel en Domino, syren Astolat en Jamelia en de ratten Carolus, Lucius en Merlijn.
Eeyore

Berichtdoor Jenna » 27 mei 2017 21:42

Wat ze hier deden, was de hamster ín het kapje zetten wat normaal bij een grote hond op de bek gaat. Dus dat met de opening over de hamster heen zetten, zeg maar. Volgens mij kregen ze daar niet eerst een prikje voor.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25

Berichtdoor xxa. » 28 mei 2017 15:24

Ik weet niet hoe dat bij knaagdieren gaat maar bij konijnen geven ze wel eerst een licht narcose prikje. Konijnen houden namelijk hun adem in waardoor ze geen gasnarcose binnen krijgen,met dat lichte narcose prikje kunnen ze namelijk wel geholpen worden met gasnarcose omdat ze dat al een beetje weg zijn.

Alleen een gasnarcose lijkt mij persoonlijk erg stressvol voor het diertje, als ze ineens een kapje opkrijgen..
Ik heb een zwak voor bange hamstertjes
xxa.

Hamsters: Toby, Olaf & Mickey

Berichtdoor Sylvia. » 28 mei 2017 21:20

Om de tandjes te kunnen slijpen werden mijn dwerghamsters, net zoals Jenna verteld, onder het kapje voor een hond gezet. Dan waren ze lang genoeg onder zeil om de tandjes te kunnen slijpen. Voor operaties gebruikte de dierenarts ook dat kapje voor de hond om ze in slaap te brengen, maar daarna gebruikte hij een zelf gemaakt kapje om tijdens de operatie gasnarcose te kunnen blijven geven. Geen enkele andere medicatie dan gasnarcose werd gebruikt.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor Sylvia. » 31 mei 2017 10:49

Laat je ons nog even weten hoe het allemaal is verlopen?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor Eeyore » 08 jun 2017 18:04

Ik heb het nog niet nodig gelukkig en hoop dat dat nog even gaat duren. Ik wil gewoon voorbereid zijn :)
Eeyore

Keer terug naar Gezondheid