Gekke poepgewoontes of ziek?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Gekke poepgewoontes of ziek?

Berichtdoor Hamsterdam » 06 jun 2017 15:04

Mijn hamstertje heeft al sinds ik haar in huis heb (ongeveer 2 maanden) een beetje gekke poepgewoontes. Ze heeft geen vast plas/poep plekje, ze poept wel veel in haar speelbuizen en het rendradje zit elke ochtend weer vol met aangekoekte poep. Ook zit er vaak poepsmeersels op de randjes van de halve verdiepingen in de kooi en haar voerbakje. Ik dacht eerst dat ik gewoon een niet zo net hamstertje heb, maar ik zag laatst toen ze op haar rug lag te slapen dat er toen poepjes uit haar anus staken. Misschien omdat ze op haar rug lag, maar misschien heeft ze dat altijd en smeert ze de hele boel dus onder als ze via de tralies de verdiepingen op klimt oid. Ik heb niet het idee dat het diarree is, ik vermoed dat er eerder plakt in het radje doordat ze er ook plast tijdens het rennen en er dus overheen rent. Ik heb van dat xtra vital hamster voer, welke het beste schijnt te zijn dus ik neem niet aan dat het aan slecht voer ligt.
Is mijn hamster gewoon een viespeukje of is hier meer aan de hand? Natstaart kan het sowieso niet zijn, want het is een dwergje. Alvast dank!
Hamsterdam

Re: Gekke poepgewoontes of ziek?

Berichtdoor Gabriëlle » 06 jun 2017 16:47

Dwerghamstertjes horen gewoon mooie vaste drolletjes te hebben. Ik zou eens een ander voer proberen en regelmatig groenvoer geven en even geen hamstersnoepjes en dan kijken of het beter gaat.
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Keer terug naar Gezondheid