Manier van slapen + tips huisje?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Manier van slapen + tips huisje?

Berichtdoor hamsterhammie » 29 jun 2017 13:28

Hoi!
Wat ben ik hier lang niet geweest zeg!
Gelukkig zijn de examens goed gegaan :D

Nu zit ik al een tijdje met iets. Mijn syr Balou slaapt normaal (zoals elke hamster) in een "bolletje" bij normale temperatuur. Maar de laatste tijd slaapt ze een beetje anders. Ik heb er hier een foto van:
Afbeelding (Moet gedraaid staan)
Ze ligt soms ook zoals een "drolletje" (Hoe moet ik het anders uitleggen :lol: ) met haar neusje naar boven. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar voor mij soms echt een onnatuurlijke houding voor een hamster. Ik was zelfs eens geschrokken omdat ik dacht dat ze niet meer leefde. Ik dacht eerst dat het de warmte was, maar ze doet het nog altijd terwijl het nu normale temperaturen zijn.
Op dit moment zit ze ingegraven in haar Carefresh.
Moet ik hieraan iets doen? Is het normaal dat ze zo slaapt of heeft het te maken met de ouderdom/gezondheid? Ik maak mij hier wel een beetje zorgen over omdat ik er nu nog niet aan wil denken om mijn meisje af te geven...
Balou is geboren op 20 April 2016

Voor er reacties op gaan komen, ik weet dat het een kleine slaapplek is. Het is het doolhofhuisje van Zooplus. Ik heb al heel wat andere (grote) huisjes gekocht, ik kan bijna een winkel openen. Maar toch blijft ze in dat huisje slapen. Als ik het eruit haal en haar een ander huisje geef, is ze helemaal haar weg kwijt en word ze schuw. Omdat het de afgelopen week zo warm was, had ik in haar terra een keramieken huisje gezet omdat dat een beetje cooler is, en dacht ik misschien dat ze daarin zou gaan slapen. Ik heb haar al proberen te lokken met eten, mos of extra veel Carefresh in het huisje te leggen maar toch zonder enig resultaat. Moet ik het zo laten maar kan het dan geen kwaad dat het zo klein is? Of moet ik het er gewoon uithalen en dan maar wachten tot ze waar haal zelf is?

Alvast bedankt!
Groetjes van Angelina, het Syrtje Balou, alle vogeltjes, papegaai Pablo, alle vissen, Labrador Laika, Konijntje Fluffy en de verzorgpaardjes
Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
hamsterhammie

Leeftijd: 14
Hamsters: Balou 20-03-2016

Re: Manier van slapen + tips huisje?

Berichtdoor xAnnick » 29 jun 2017 14:21

Die slaappositie zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Ik heb mijn hamster ook in hele charmante houdingen aangetroffen en ook wel eens dat ik me afvroeg of hij nog wel leefde. Alles was altijd goed met hem, dus dan ligt het schijnbaar erg lekker :lol:

Misschien dat ze wat meer tijd nodig heeft om aan een ander huisje te wennen, dat was hier ook het geval. Als ze na een week of 2 nog steeds gestrest lijkt, kun je altijd nog het oude huisje weer aanbieden, maar ik zou het iets langer met een nieuw huis proberen als dat oude echt te klein is.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Phoebe <3

Re: Manier van slapen + tips huisje?

Berichtdoor hamsterhammie » 29 jun 2017 14:39

Voor degene die het huisje niet kennen:
https://www.google.be/search?q=zooplus+ ... tbCOZwvDKM:
:D

-- vr jun 30, 2017 2:21 pm --

Hoi,
ik heb nog even een vraagje.
Zou dit huisje ter vervanging goed zijn omdat ze zo houd van een doolhofje of is dit nog te klein?
https://www.drdknaagdierwinkel.nl/elmat ... 40-cm.html
Groetjes van Angelina, het Syrtje Balou, alle vogeltjes, papegaai Pablo, alle vissen, Labrador Laika, Konijntje Fluffy en de verzorgpaardjes
Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
hamsterhammie

Leeftijd: 14
Hamsters: Balou 20-03-2016

Keer terug naar Gezondheid