Sametti is ziek! beter?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Sametti is ziek! beter?

Berichtdoor Mirkku » 18 sep 2017 21:05

Vanavond kwam er iemand kijken voor een hamstertje (heel leuk persoon, hamstertje komt in een gigantische mooie kast), en ik wilde Sametti laten zien, mijn mooie lieve dame... Ze kwam niet meteen, wat voor het eerst was, maar ik zocht er nog niks achter. Tot ik toch maar verder ging kijken en haar heel zielig en dun in haar hokje zag liggen! Ze is beplast, loopt een beetje mank maar heeft geen duidelijke tekens van pijn/botbreuk/zwelling... ze is nog maar 27 gram (is 46 geweest, na haar bevalling!) en ziet er heel zielig uit.

Ik heb haar gelijk pijnstilling gegeven (had ik nog in huis) en een lekker papje... Morgen met de dierenarts overleggen of we antibiotica of iets anders kunnen proberen...

Bah, wat een pech zeg :( Arme Sametti... Ze voelt zich duidelijk helemaal niet chill maar is nog steeds zó lief! Toen ik haar onderzocht probeerde ze me heel zachtjes te bijten, zo van, 'dit vind ik niet leuk!' en ze nam haar pijnstilling heel braaf in...
Laatst bijgewerkt door Mirkku op 20 sep 2017 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Rusje Sametti

Re: Sametti is ziek!

Berichtdoor xAnnick » 18 sep 2017 21:33

Ach nee arme Sametti :( Raar dat ze ineens niet lekker is. Hopelijk valt het mee, veel beterschap in ieder geval!
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Phoebe <3

Berichtdoor Gabriëlle » 19 sep 2017 00:09

Baarmoederontsteking? het komt niet vaak voor bij rusjes maar kan natuurlijk wel, helemaal gezien ze natuurlijk niet in de beste conditie zal zijn geweest toen ze zwanger raakte.
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor Mirkku » 19 sep 2017 07:53

Ik kan daar geen aanwijzingen voor vinden. Ze stinkt niet, heeft geen afscheiding of iets dergelijks... De pijnstilling heeft haar goed gedaan; vanochtend was ze gewassen en nog iets alerter dan ervoor.

Mirkku

Berichtdoor Sylvia. » 19 sep 2017 10:41

Ik dacht inderdaad ook gelijk aan een baarmoederontsteking. Wellicht iets achtergebleven in de buik na de bevalling. Mijn rusje stonk ook niet bij haar baarmoederontsteking. Ze weten zich ook heel lang goed schoon te houden, waardoor het kan zijn dat je het pas later ontdekt. Pas nadat bij mijn rusje het zo erg werd dat de smurrie in haar bedje kwam te liggen en ze zich echt niet meer kon schoonhouden kwam ik er achter dat ze baarmoederontsteking had. Ik was daarvoor al een aantal maal met haar naar de dierenarts geweest omdat ze duidelijk ziek was, maar niet duidelijk werd wat ze had.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor I » 19 sep 2017 12:15

Een baarmoederontsteking kan ook gesloten zijn, dan komt de troep niet naar buiten, maar hoopt het langzaam op. Dan ruik en zie je in eerste instantie ook niets.

Hopelijk komt ze er weer bovenop!
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
I
Moderator

Leeftijd: 34
Hamsters: Toby en Lynn

Berichtdoor Mirkku » 19 sep 2017 22:42

Bedankt voor jullie reacties, wellicht heeft de dierenarts er morgen iets aan! Duim morgenmiddag voor ons!

-- 20 sep 2017 17:28 --

De dierenarts vind blaasontsteking niet passen: er is geen afscheiding, geen bloed, geen gezwollen buikje, helemaal niks geks te zien of voelen, behalve dat Sametti best mager is nu. Ze is ook echt sinds de pijnstilling gewoon actief/alert/normaal.
Advies is dus nog even doorgaan met pijnstilling, en even extra controleren of ze geen bloed bij de urine heeft (door haar op keukenpapier te zetten en te kijken of de plas rood is) en als dat niet zo is dan zou het gewoon goed moeten zijn.
Mocht ik nog iets geks zien, dan kan ik antibiotica komen halen.

Mirkku

Keer terug naar Gezondheid