Dierenartsen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Re: Dierenartsen

Berichtdoor Jenna » 14 aug 2014 16:22

Dierenkliniek Rotterdam, vestiging Ommoordseweg
Hij staat er al tussen, maar ik wil graag ook mijn review nog even geven.

's Middags onze hamster ziekjes in de kooi aangetroffen met bebloed achterwerk, direct gebeld naar deze dierenkliniek en ondanks dat ze eigenlijk vol zaten mochten we direct komen. Ter plaatse werd Juno meteen bekeken door de assistente, en na een minuut tien konden we al bij de dierenarts naar binnen. Deze heeft de hamster op een heel lieve manier onderzocht, ookal had Juno pijn en wilde ze de dierenarts het liefst opeten. Uiteindelijk moesten we Juno helaas in laten slapen, maar dit allemaal ging op een heel lieve, zachtaardige manier. De rekening viel achteraf ook reuze mee, zeker als je bedenkt dat we een spoedgeval waren. We zijn zeer tevreden over deze dierenkliniek en raden deze zeker aan voor mensen met kleine knagers!
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25
Hamsters: 6

Berichtdoor michelleke » 17 aug 2014 18:36

Zeer goede dierenarts voor hamsters en andere heel kleine diertjes ( hij weet zelfs raad met een vleermuisje!) in de provincie Utrecht:
Dierenartsencombinatie Dacru te NIEUWEGEIN, alleen de praktijk op de Andreasgaarde 26 (dierenkliniek Batau), 3436RX Nieuwegein.
Tel.: 0306038700. www.dacru.nl Alleen op afspraak, maar bij spoed kun je meteen langskomen!
N.B.: de twee andere filialen zijn ook wel goed, maar er is alleen een vast spreekuur daar en de dierenarts heeft ontzettend grote handen, dat is best eng bij een hamstertje.

Ik ben er geweest met dwerghamster met heel akelig abces onder zijn oogje. Dierenarts was heel reeël: zalf en anti- bioticumdruppels proberen. Als het niet binnen een week veel beter zou gaan, de hamster verder lijden besparen. Ook legde hij uit dat het oogje wel zou kunnen genezen van het abces, maar hoe dan ook kapot zou blijven. Hij liet ook duidelijk zien hoe ik de hamster vast moest houden met zalfje en druppeltje geven en ik mocht ook een paar keer oefenen.

Gelukkig slaat het medicijn aan, George is weer fit en vrolijk na 3 dagen al en het oogje begint te slinken en wordt niet meer vies!
michelleke

Hamsters: Mukkie

Berichtdoor Westie80 » 08 sep 2014 12:10

Plaats en provincie: Groningen - Groningen
Naam praktijk: Dierenarts Lewenborg
Link website: www.dierenartslewenborg.nl

Opmerking: kleine praktijk, dat een samenwerkingsverband heeft met 2 andere praktijken. Ondanks, dat ze niet veel ervaring hebben met hamsters, doen ze oprecht hun best om je te helpen. Mijn dwergje is er nu 2x geopereerd en dat ging erg goed. Ook heb ik er een paar keer een hamster in moeten laten slapen en andere onderzoeken laten doen en ook dat ging erg respectvol. Kortom, een fijne praktijk met aardige, leergierige mensen.
Westie80

Berichtdoor Simba » 09 sep 2014 14:38

Plaats en provincie; Heiloo, Noord- Holland
Naam praktijk: J. De Jong dierenartsen
Link website. http://www.jdejongdierenartsen.nl

Ik vind dat ze heel kundig overkomen en ze nemen de tijd je alles uit te leggen. Ze hebben niet echt ervaring met hamsters, maar dit wat Bambi had (een cyste) wisten ze keurig te verwijderen en ze waren 'blij' dat ze ook weer wat geleerd hadden. Verder met de katten komen wij daar ook altijd en nog altijd tevreden! Verder ook hele aardig mensen!
Liefs Esmee en een kusje van hamsels Bambi, Simba, Jaimy en de poezen Nala en Dory <3

Rust zacht mijn schatten aan de regenboogbrug! <3

Dé Facebookpagina vol leuks voor je knaagdiertje(s)!
Simba

Hamsters: Simba, Bambi

Berichtdoor Mirkku » 20 okt 2014 11:59

Ik schreef eerder:

Gelderland
De Dierenarts ( http://www.dedierenarts.net/)
Deze dierenarts was erg begripvol naar mij en mijn hamster toe. Eigenlijk was het niet 'rendabel' om een hamster te opereren en zou het 120 euro kosten, maar omdat ze mij en vooral Vida een kans wilde geven heeft ze het voor 60 euro gedaan. Hierin zat een kort consult voor de operatie inbegrepen en mocht ik zelfs blijven kijken (wat ik echt geweldig vond). Helaas heeft Vida het niet gehaald maar het heeft niet aan hun zorg gelegen. Kreeg een fijn gevoel bij deze kleine praktijk.

-- 08 jul 2014 13:23 --

Wauw... heel typisch dat ik precies vandaag hier nog iets aan toe kan voegen: De dierenarts heeft mij persoonlijk nog een kaartje gestuurd met een hele lieve tekst erop... Ben echt ontroerd!

En nu voeg ik daar ook nog aan toe dat ze zelfs telefonisch echt de tijd nemen om dingen uit te leggen (Nu met Auris en zijn schimmelinfectie). Super service en weten waar ze het over hebben.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Hamsters: Rusje Sametti

Berichtdoor MaritMarit. » 24 okt 2014 10:53

Provincie Utrecht. In Soest.
http://www.dierenklinieksoest.nl/
Laatst bijgewerkt door MaritMarit. op 06 sep 2015 13:04, in totaal 1 keer bewerkt.
MaritMarit.

Leeftijd: 21
Hamsters: Ivy

Berichtdoor Charlotte09 » 24 dec 2014 18:50

Provincie Drenthe (Roden)
Provincie Groningen (Hoogkerk)

http://www.dchopmans.nl/

Een erg fijne vrouwelijke dierenarts. Ze ging goed met mijn hamster om. Wist hem op een diervriendelijke manier te onderzoeken en heeft mij goed advies gegeven. Daarnaast is deze kliniek 24/7 open. Ook een voordeel.
Charlotte09

Berichtdoor hamstergirl81 » 30 apr 2015 13:06

hallo ik weet er nog een
provincie utrecht plaats utrecht
naam dierenkliniek Zamenhofdreef
link http://www.dierenkliniekzamenhofdreef.nl/
naam dierenarts zijn dr maar 2 Jan de Vogel en Hans Heinz
en alle 2 even aardig ook de assistentes zijn erg aardig

ik heb daar altijd gelopen met me beestjes en zijn zeer kundig
en hebben echt verstand van dieren en knaagdieren
zelfs bij het inslapen van een van me hamsters kreeg ik
een lief kaartje met sterkte
Het is zomer, dat komt allemaal door jou, het is zomer, en mijn hemel die wordt blauw
het is zomer in mijn wereld in mijn hart want jij geeft mijn saaie grauwe leven weer een nieuwe start Goldie
hamstergirl81

Berichtdoor Jenna » 09 jun 2015 10:52

Dierenkliniek Nootdorp, dierenarts Benigna Pino
Fantastische dierenarts, echt hart voor dieren en veel verstand van hamsters. Ze denkt echt met je mee voor de meest effectieve behandeling, is ontzettend lief met de dieren en weet zowel beestjes als baasje goed op hun gemak te stellen ;) Ik ga hier met veel vertrouwen volgende keer weer heen. Zelfs met een dwerghamster van 35 gram.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Hamsters: 6

Berichtdoor MACYYY » 15 maart 2016 15:03

Heeft iemand ervaring met dierenartsen in Arnhem, buiten de genoemde Care4animals?
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor Daisy<3 » 19 jun 2016 13:34

Dierenarts David Voes. Gelegen in het Belgisch Limburg Hoeselt. Vanuit maastricht binnen een kwartier te bereiken met de auto. Voor mensen woonachtend in het zuiden of Belgisch Limburg echt een aanrader. Geopend van ma t/m za. En echt niet duur! Is een top vent met een hart voor dieren, groot en klein. En veel ervaring en verstand van hamsters. Hij heeft mij erg geholpen met mijn rusje die was aangevallen door mijn syr. Wonden gehecht en antibiotica. Wat een andere 'spoed' dierenarts hier in Maastricht niet aandurfde vanwege gebrek aan ervaring. Echt een aanrader, David Voes!
Groetjes van mens Ninon (uitspraak op zijn frans)

Een dikke kus van syr Daisy & rusjes Bob en Lola
en niet te vergeten mijn beste vriendje Buffy de chihuahua
Daisy<3

Leeftijd: 21
Hamsters: Daisy, Bob & Lola

Vorige

Keer terug naar Gezondheid