Meelwormen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Meelwormen

Berichtdoor Ayla_ » 02 sep 2015 21:46

Hoi iedereen,

Ik heb al vaak gelezen dat mensen hun hamsters meelwormpjes geven, en dat deze ook goed zijn voor hamsters, in niet te grote hoeveelheden uiteraard.
Vandaag had ik dus besloten zelf een bakje meelwormpjes te kopen bij de dierenwinkel om eens te proberen of mijn hammies het wat vinden.
Helaas leek het alsof ze er beiden niks aan vonden.. Misschien hadden ze beide gewoon geen honger en moet ik het op een andere tijd proberen, maar ze keken er zelfs amper naar.

Zijn er hier nog anderen die hun hamsters meelwormen geven?
Lusten alle hamsters wel meelwormen of kan het echt zo zijn dat de mijne er gewoon niks aan vinden en het niet zullen eten? Helpt het misschien als ik ze op een andere manier geef? (Ik gaf ze gewoon levend, sommigen geven ze gedroogd of in een papje ofzoiets?)
Ayla_

Leeftijd: 19
Hamsters: 3

Re: Meelwormen

Berichtdoor Sylvia. » 02 sep 2015 23:12

Zowel mijn rus Timmy als mijn robbies Russell en Finn zijn echt zot op levende meelwormen. Rus Timmy is niet geinteresseerd in gedroogde meelwormen. Robbie Russell lust wel gedroogde meelwormen, robbie Finn is ook niet gek op gedroogde meelwormen.

Tot nu toe zijn al mijn russen stapelgek op levende meelwormen geweest. Gedroogde meelwormen bevalt minder of ze eten het niet.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor xAnnick » 03 sep 2015 06:41

Ik geef gedroogde meelwormen aan mijn rusje. Hij wilde er eerst niks van weten maar nu vindt hij ze heerlijk. Met levende meelwormen heb ik geen ervaring.
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

Berichtdoor Jaimz » 03 sep 2015 09:56

Het kan zijn dat ze geen meelwormen lusten maar ik denk eerder dat ze niet weten wat het zijn en dat ze de wormen kunnen opeten.Je zou eventueel de kop eraf kunnen snijden en ze zo geven.Dan ruiken ze beter wat het is en snappen ze misschien dat het eetbaar is.
Mochten ze het echt niet opeten dan lusten ze de meelwormen gewoon niet en dat geeft verder niks.Er zijn wel meer hamsters die geen meelwormen lusten.
Jaimz

Hamsters: roborovski's

Berichtdoor Ayla_ » 03 sep 2015 10:29

Dwergjes lusten het meestal wel ja las ik. De mijne zijn Syren, en ik las ook ergens dat deze ze vaak minder graag hebben. Maar ik zal inderdaad eens proberen het kopje eraf te snijden en ze evt tussen hun normale voer te geven. Klinkt inderdaad wel logisch, dat ze geen idee hebben dat ze dat bewegende wormpje kunnen eten.
Ayla_

Berichtdoor yuki-chan » 03 sep 2015 11:56

Chu moest ook niets van haar gedroogde meelworm weten (net als Chi trouwens, voor zover ik het begreep) maar het is een "acquired taste" zoals ze dat dan fancy noemen :P Zodra ze er toch een hapje van genomen hadden kan ik die dingen niet meer veilig voeren :lol: Voordeel: De koolmeesjes op het balkon doen er ook haast een moord voor en het lokale roodborstje hier zit me in de winter altijd aan te staren als het bakje leeg is om op een paar meter afstand nauwlettend in de gaten te houden of het bakje bijgevuld wordt en hem dan leeg te roven, haha. Dus er hangt altijd wel een vers zakje rond het huis.
yuki-chan

Hamsters: Chi

Berichtdoor Hamster Bibi » 03 sep 2015 17:01

Ik heb 2 syren die ze niet lusten en een rusje die het heerlijk vindt. Dus vlgns mij is het inderdaad een russending haha.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Ayla_ » 03 sep 2015 20:57

Jahoor :D Heb toen Dean net wakker werd wat voer en 2 meelwormen met afgesneden kopjes in haar bakje gedaan, toen ze een wormpje had geproefd at ze ze direct allebei op!
Heb ook nog een levende gegeven (beetje veel voor 1 dag misschien :bloos: maar ben dalijk toch 2 dagen weg en mijn vader gaat ze echt geen wormpjes willen voeren). Deze vond ze ook lekker, alleen een beetje vreemd omdat het bewoog denk ik.
Dus volgens mij heb je gelijk Yuki.
Zal hetzelfde dalijk bij Castiel proberen als hij ook wakker word.
Ayla_

Berichtdoor Kiwi fr » 13 sep 2015 16:00

Ik koop mijn levend meel wormen in jachten vis winkel.
Jonge hamsters vonden het maar niks ,maar de volwassen hamsters zijn er wild op. :D
Goed nakijken of ze alles eten en niks mee in hun nest slepen .

Ik weet niet hoeveel ze mogen hebben en om de hoeveel dagen (weken) ? :bloos:
Tinny, Snowy, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Mijn site over mijn hamsters;http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Kiwi fr

Hamsters: 8 dwerg hamsters

Berichtdoor Stellamaria » 13 nov 2015 13:06

Mijn Syr is er dol op! Ik geef ze met een pincet aan en hij eet ze direct op :D Soms leg ik ze in een apart bakje zodat hij ze kan pakken als hij er zin in heeft, maar 's ochtends zijn ze altijd weg (opgegeten hoop ik hihi).

Toen ik bij de dierenwinkel vroeg om meelwormen voor mijn hamster, keken ze mij raar aan omdat ze nog nooit gehoord hadden dat hamsters het eten. Heb toch een bakje gekocht. Ik las op internet dat de meelwormen in dierenwinkel vaak op krantenpapier leven en dat je ze eerst een paar dagen zelf moet voeren voordat je ze aan je hamster geeft. Eerst wilde Daniel er niks van weten, maar toen ik ze na een paar dagen voor zijn neus hielt, snuffelde hij eraan, pakte hij ze vast en kon er daarna geen genoeg meer van krijgen! Ik voer de meelwormen Brinta en stukjes brood en de dikste geef ik aan Daniel.
Laatst bijgewerkt door Stellamaria op 15 nov 2015 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Stellamaria

Berichtdoor junifairy » 13 nov 2015 18:59

Mijn Rusje werd er echt letterlijk helemaal wild van. Juist doordat ze nog levend waren dénk ik, hij raakte helemaal in een soort jachtbui en ik moest echt oppassen dan. Met ander eten bleef hij gewoon rustig.
junifairy

Leeftijd: 29
Hamsters: Dickie

Berichtdoor Hamster Bibi » 13 nov 2015 20:16

Hihi, ik heb ze nog nooit levend aangeboden. Maar mijn syrtjes eten de gedroogde dus niet en mijn rusje is er gek op. Ik kan me voorstellen dat ze dan meteen zou aanvallen als ze ook nog levendig vers zouden zijn! :D
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Stebbie » 28 dec 2015 00:59

Mijn rusje Elsie lust ze heel erg graag! Mijn oude rusje Kinji was er ook gek op! Umaru (syr) lijkt niet zo gecharmeerd van (gedroogde) meelwormen. Ik had een middelgroot zakje bij de hamstery waar Umaru vandaan komt gekocht met de gedachte: met twee hamsters zal het hard gaan. Maar Umaru lijkt ze niet te lusten dus heeft Elsie meer ='). Gelukkig zijn ze gedroogd dus dan krijg je geen nare zwarte kevertjes.
Stebbie

Hamsters: Umaru, Shiro

Berichtdoor Nimfee » 28 dec 2015 10:40

Ik gaf ze eens aan de gerbils. Die aten de meelwormen direct op. Na een paar dagen dachten ze 'weet je wat, ik bewaar ze in mijn nestje' en zag ik ze rondkruipen in hun bak! Ik ben er direct mee gestopt en sindsdien krijgen ze alleen gedroogde meelwormen. Mijn syr vindt ze wel erg lekker. De dwerg ook.
Nimfee

Leeftijd: 26
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira

Berichtdoor MACYYY » 26 maart 2016 01:05

Hoe vaak mag een hamster meelwormen hebben? Ik heb nu een bakje van ruim 100 stuks (minder had ze niet in de dierenwinkel :lol: )
Ik heb de afgelopen dagen er 5 per dag gegeven, maar wil hem ook niet overvoeren. Hij vindt ze wel heeerlijk! Verder krijgt hij geen andere snacks behalve groenten of fruit. en zijn gewone voer natuurlijk.
Ik heb nml geen zin in ontpoppende wormen.. en sommige worden al wit.

Het is een Syr trouwens. (ja deze is er wel gek op haha)
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Volgende

Keer terug naar Voeding