Meelwormen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Re: Meelwormen

Berichtdoor Jaimz » 26 maart 2016 11:19

Ik geef mijn robbies om de dag/om de 2 dagen,5 meelwormen.
Als de wormen wit zijn dan zijn ze net verveld en worden ze weer snel bruin.Een pop is ook wit maar ziet er heel anders uit.Die poppen kan je ook gewoon aan je hamster geven.Wil je dit niet,dan moet je ze weggooien anders worden het meeltorren.
Jaimz

Hamsters: roborovski's

Berichtdoor Esmeralda » 26 maart 2016 11:28

Ik lees dit topic nu pas! Heb nog een grappig filmpje van mijn Syrtje die toch niet weet wat ze nou met dat rare bewegende ding aan moet. Zoals ik t nu lees zou ik t best op eem andere manier nogmaals kunnen proberen!
Macy, misschien ben ik een streng baasje hoor :-) maar 5 lijkt mij wel veel? Aan de andere kant is het wel gezond natuurlijk. Ik lees even mee voor andere antwoorden, wie weet mag ik zelf wel meer tussendoortjes voeren.
Esmeralda

Leeftijd: 33
Hamsters: Kuki

Berichtdoor LoveMonster » 29 maart 2016 14:33

Mijn rusje was er gek op en op een gegeven moment vond mijn broertje het ook leuk om ze (met de hand) te geven. Ik deed het alijd met een pincet of theelepel maar hij vond het geweldig dus.. laat gaan dacht ik. Mijn moeder en de rest van de familie waren er lang niet zo gecharmeerd van dus toen mijn broertje een keer het VOLLE bakje op de grond kiet vallen mocht ik ze niet meer halen :lol: :lol:
groetjes Esmee,
Kyra, Duitse staande korthaar
Frits, de kat
Flappy en Vlekje, de konijnen.

rust zacht, lieve Snoes
LoveMonster

Berichtdoor MACYYY » 29 maart 2016 14:48

Haha, mijn vriend zat ook met z'n hand er in te graaien en liet er een paar op de tafel en de grond vallen.. en zei vervolgens dat ie ze die avond in mijn bed ging leggen :-|
Ik kan er niet aan wennen, ondanks dat ik op stage ook moriowormen en dikke krekels en sprinkhanen voer aan de reptielen.
Het springt en kruipt en daar word ik een beetje spastisch van :lol:
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor LoveMonster » 17 apr 2016 22:32

MACYYY schreef:Het springt en kruipt en daar word ik een beetje spastisch van :lol:

Oh, precies die zin ja! Dat heb ik dus ook met (bijna) alle insecten haha
groetjes Esmee,
Kyra, Duitse staande korthaar
Frits, de kat
Flappy en Vlekje, de konijnen.

rust zacht, lieve Snoes
LoveMonster

Berichtdoor Rickydemooijx » 07 mei 2016 06:13

Ik vind het knap dat er mensen zijn die levende meelwormen durven te geven. Die überhaupt het al durven om die beestjes in huis te hebben. Ikzelf wordt al misselijk bij het idee door mijn angst voor insecten :-|

Ik heb even alles meegelezen; ik heb ze ook nog niet gekocht voor mijn hammy en ik lees er veel goeds over.. Ik ga ook maar eens een bakje aanschaffen. Met gedroogde meelwormen natuurlijk.
Rickydemooijx

Hamsters: Daisy

Berichtdoor yunansia » 07 mei 2016 11:48

Iemand heeft voor mij gedroogde meelwormen gekocht. Ik heb zelf namelijk ook angst voor die wormen. Ik schud voorzichtig met het zakje zodat er 1 a 2 eruit vallen. Zelfs gedroogde vind ik nog wel eng om vast te houden.
Bij mij wordt het wel steeds makkelijker om het (doorzichtige) zakje te pakken. Helemaal als ik zie hoe blij hij er mee is. Misschien dat ik ze binnenkort ook wel vast durf te houden. Wel gedroogde natuurlijk :bloos:
yunansia

Hamsters: Dovahkiin, Hoodie, Xillia

Berichtdoor Ayla_ » 06 jun 2016 22:38

Zijn er hier mensen die ook de kevers houden? Waar zetten jullie die op?
Ik heb ze net als de rest op een soort meel met brinta, en geef ze natuurlijk regelmatig wat voor het vocht. Maar ik zie dagelijks wel minstens één sukkeltje die op zijn rug in het meel ligt en niet meer rechtop kan komen :-x En ik moet ze dus steeds weer redden, anders gaan ze soms gewoon dood. Ik wil ze dus op iets anders zetten, waarbij dat niet gebeurd. Maar van wat ik begrepen heb, en ik kan niet enorm veel vinden, hebben ze die meel wel nodig? Ideeën?
Ayla_

Leeftijd: 19
Hamsters: 3

Berichtdoor DopeyCarlijn » 10 aug 2016 23:30

Toen ik voor het eerst meelwormen gaf aan mijn Syr was ze er ook niet echt geïnteresseerd in. Ze vindt ze denk eng wat ze nam een grote sprong naar achter zodra hij bewoog. Na ongeveer een dag had ze hem op en sinds dien gaan ze er wel in bij haar hoor.

En Ayla_ sinds kort probeer ik ook meelwormen te kweken, maar zonder er echt moeite voor te doen. Ze zitten bij mij gewoon op de kale bodem van een plastic bakje en krijgen groenten zoals sla voor hun vocht en soms een stukje brood. Ze leven allemaal nog. Bij mij liggen ze inderdaad ook vaak op hun rug, maar vaak krijgen ze zich zelf wel weer overeind. Verder ben ik er geen professional in. Ik wou het alleen een keer proberen.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor DopeyCarlijn » 03 sep 2016 12:09

Mijn Syr is er dol op. Ik geef ze ook levend. De eerste keer deinsde ze terug toen ze wou gaan kijken en hij bewoog. Ze is toen ook weg gelopen, maar de volgende dag waren ze weg. Ze moest gewoon een beetje wennen aan bewegend voedsel denk ik. meestal als ze ze niet uit mijn hand wil eten doe ik ze in het voerbakje zodat ze niet kunnen ontsnappen en dan eet ze ze vanzelf wel op.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Fudgie » 09 okt 2016 14:47

In het mixerama voer voor robbies zitten ze gedroogd en Bob (robbie) is er echt helemaal gek op. Levend durf ik ook nog niet zo goed aan, maar wie weet... :P
Fudgie

Leeftijd: 28

Vorige

Keer terug naar Voeding