Voer zonder geperste brok

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Voer zonder geperste brok

Berichtdoor Gurdy » 01 apr 2016 14:25

Hoi hoi,

Ik hoop dat dit topic niet dubbel is, kon het zo snel niet vinden.

Een aantal jaren terug, toen ik nog dwergjes had voerde ik altijd hamster nature van Versele Laga, voor m'n Syr Pippin heb ik dit dus ook gewoon weer besteld, maar ik zie dat de samenstelling erg veranderd is en dat er erg veel geperste brok in zit, en dit eet hij dus echt niet.
Ik vroeg me af of er voer is waar geen geperst brok in zit? Of in ieder geval niet zoveel als in de hamster nature.

Alvast bedankt! :)
Groetjes van Gerdien en Friese Stabij Laika en Syrtje Pippin

† Wolf, Zoë, Amy , Sarah, Eddie , Duffy. Slaap zacht lieverds van me <3
Gurdy

Leeftijd: 24
Hamsters: Pippin

Re: Voer zonder geperste brok

Berichtdoor Haags Hopje » 01 apr 2016 15:18

ik denk dat het overal wel inzit omdat ze op deze manier de vitamines/mineralen en grassoorten verwerken in een mixvoer.
meestal zijn de fruit en groente ook in een brokjes verwerkt.
zo is het beter en langer houdbaar.

Mixerama is een eigen gemengd voeding waar geen geperste brokken in zitten. bijv. bij drdknaagdierwinkel sinds kort te verkrijgen.

wel vervelend dat je hamster dit niet eet. mijn hamsters laten juist vaak de graantjes achter.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Berichtdoor MACYYY » 01 apr 2016 15:44

Ik voer onder andere supreme science selective, dat is 1 soort brok waar alles in zit. Zo krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben, en kunnen ze niks laten liggen. Is misschien wat saaier (daarom wissel ik af met gemengd voer, maar Edje eet wel alles), maar dan missen ze in ieder geval niks. :)
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor Haags Hopje » 01 apr 2016 15:55

maar dat is juist wat ze niet wilt Macy. ze wilt zo natuurlijk mogelijk zonder geperste brokjes :P

ik merk dat hamsters enkelt op een alles in 1 brok leven vooral in de groei echt wel te kort komen.
ze eten er slecht van en blijven achter in groei.
geen idee hoe ze het doen als ze eenmaal volgroeid zijn tot mooie flinke hamsters met body, maar ik raad het niet aan voor mijn fokseltjes.
(wel gemengd met een mixvoer bijv. zoals ik dit zelf meng, maar ook dan heb ik hamsters die juist de brokjes niet graag eten)
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Hamster Bibi » 01 apr 2016 16:53

Ik vind dat inderdaad ook dat er veel te veel geperste brokken in voer zitten. Ze eten liever de mix zie ik bij mijn eigen hamsters.
Ook vraag ik me heel erg af of er niet net als in hondenbrokken veel rommel in zit verwerkt. Ik heb mij een tijdje in het hondenvoer verdiept en geef ze nu versvoer. Ik ben nu alweer zo'n 10 jaar verder, dus ik zou echt moeten opzoeken wat dat ingrediënt was dat ik de meeste brokken zat. Er waren enkele merken die dat niet hadden, zoals Cavom herinner ik me nog. Later ben ik overgestapt van Cavom naar vers. Nu strijdt het me toch steeds wat tegen als ik mijn hamsters wel geperste brokken geef. Weet iemand of die gedachte van mij terecht is?
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Gurdy » 01 apr 2016 17:21

Ik doel het meest op de geperste gras en hooi brokjes, die laat Pippin het meest liggen. Hij is erg dol op granen, zaden en pitjes. Vandaar dat ik wou weten of er voer is wat niet van dat geperste hooi en gras heeft. En inderdaad,ik wil liever geen 1 soort brok ;) Bedankt voor de tip Chantal, ik zal er eens naar kijken :)

Gurdy

Berichtdoor Hamster Bibi » 01 apr 2016 19:19

Haags Hopje schreef:ik denk dat het overal wel inzit omdat ze op deze manier de vitamines/mineralen en grassoorten verwerken in een mixvoer.
meestal zijn de fruit en groente ook in een brokjes verwerkt.
zo is het beter en langer houdbaar.

Mixerama is een eigen gemengd voeding waar geen geperste brokken in zitten. bijv. bij drdknaagdierwinkel sinds kort te verkrijgen.

wel vervelend dat je hamster dit niet eet. mijn hamsters laten juist vaak de graantjes achter.

Dat Mixerama ziet er goed uit zeg! Weet je iemand die het geprobeerd heeft? Wist niet dat ze dat hebben.
Ik heb dacht nu na inlezing de witte molen dwerghamster voer tot HET voer verkozen te hebben, maar nu zie ik dat ze de kleinste zaadjes met bergen hamstert ipv eet. Dus dit weekend krijgt ze even niets erbij in de hoop dat ze ze alsnog opeet.

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor Haags Hopje » 01 apr 2016 20:17

Ik vind zelf dat de bix ( hooikorrel) het minst in de versele laga hamster crispy muesli zit. Ik wil die korrel ook niet in mijn voer en gebruik de crispy al jaren met aanvulling.

Hamster bibi, ik ken niet iemand die het gebruikt persoonlijk.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor _mona_ » 01 apr 2016 20:36

Op facebook zijn er tegenwoordig veel mensen die mixerama voeren, die zijn er allemaal heel tevreden over voor zover ik hoor :-)
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Hamsters: 9

Berichtdoor 333dulucia » 01 apr 2016 22:23

Ik heb de mixerama voor goudhamsters, volgens mij iets van "droomvoer" ofzo? Daar zitten alleen wel gedroogde banaantjes in dus ik voerde het alleen als "lekkers" erbij. De hamsters vinden het wel erg lekker. Ik ga nu ook het speciala campbelli voer kopen bij hun, hopelijk bevalt het :)
Ik geef wel altijd ook iets van emotional brok of van die hartjes erbij. Mijn hamsters vinden het erg lekker en dan weet ik ook dat ze niet alleen de pitjes en het lekkers eten maar ook hun andere voedingstoffen binnen krijgen.
333dulucia

Leeftijd: 23
Hamsters: Syrtje: Luna

Berichtdoor Hamster Bibi » 02 apr 2016 11:54

333dulucia schreef:Ik heb de mixerama voor goudhamsters, volgens mij iets van "droomvoer" ofzo? Daar zitten alleen wel gedroogde banaantjes in dus ik voerde het alleen als "lekkers" erbij. De hamsters vinden het wel erg lekker. Ik ga nu ook het speciala campbelli voer kopen bij hun, hopelijk bevalt het :)
Ik geef wel altijd ook iets van emotional brok of van die hartjes erbij. Mijn hamsters vinden het erg lekker en dan weet ik ook dat ze niet alleen de pitjes en het lekkers eten maar ook hun andere voedingstoffen binnen krijgen.

Ja klopt, die hartjes vinden ze hier ook heerlijk. Al zijn ze best groot, mijn rusje vindt ze ook heerlijk! Ik geef zo'n 3 in het voerbakje erbij per 2 dagen.

-- 02 apr 2016 10:54 --

_mona_ schreef:Op facebook zijn er tegenwoordig veel mensen die mixerama voeren, die zijn er allemaal heel tevreden over voor zover ik hoor :-)

Oké, dankjewel Mona! :)

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor MACYYY » 02 apr 2016 12:53

Haags Hopje schreef:maar dat is juist wat ze niet wilt Macy. ze wilt zo natuurlijk mogelijk zonder geperste brokjes :P

ik merk dat hamsters enkelt op een alles in 1 brok leven vooral in de groei echt wel te kort komen.
ze eten er slecht van en blijven achter in groei.
geen idee hoe ze het doen als ze eenmaal volgroeid zijn tot mooie flinke hamsters met body, maar ik raad het niet aan voor mijn fokseltjes.
(wel gemengd met een mixvoer bijv. zoals ik dit zelf meng, maar ook dan heb ik hamsters die juist de brokjes niet graag eten)

Ik dacht meer zo iets van, als er geen gemengd in zit kan hij ook niks laten liggen :lol:
Ik merk echter niet dat Ed het slecht eet, sterker nog, hij vindt die het lekkerst! Daarnaast geef ik nog gemengd, meelwormen en af en toe groenten en fruit.
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor Gurdy » 06 apr 2016 12:02

Erg bedankt allemaal! De hamster nature is nog niet op, maar nu weet ik tenminste wat ik kan gaan bestellen als het bijna op is.
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de Mixerama. :)

Gurdy

Berichtdoor Wall-e » 12 apr 2016 10:16

Sinds eind vorig jaar geef ik mijn campbelli's het voer van mixerama, de clamazi campbell mix. Ik ben er helemaal tevreden over, het is voer zoals ze het in de natuur ook eten en vinden het erg lekker en ze doen het er veel beter op dan op brokken. Persoonlijk ben ik volledig van brokken afgestapt, er wordt van alles aan toegevoegd, terwijl ze voldoende binnen krijgen met de juiste natuurlijke voeding.
Wall-e

Berichtdoor Hamster Bibi » 12 apr 2016 18:03

Toch maar eens gaan proberen dan. Moet alleen nog door een andere voorraad heen. :)

Rip:
Hamster Bibi

Keer terug naar Voeding