Welk voer moet ik gebruiken??

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Welk voer moet ik gebruiken??

Berichtdoor Maicke » 24 feb 2017 03:17

Hey :zwaai:

Zoals je in de titel al leest. Welk voer moet ik gebruiken?

Ik gebruik nu een mix van de winkel maar ik heb gelezen dat daar veel ongezonde voedingsstoffen inzitten (mijn hamster laat de biks ook liggen) :(
De mix is bijna op dus ik wil heel graag zelf een mix samenstellen :D Ik heb vandaag ook gedroogde meelwormen gekocht, die zitten nu ook in zijn voerbakje, samen met de mix natuurlijk!!

Maar uhm, ken jij toevallig iets wat ik kan combineren met zijn mix? Zo ja dan hoor ik het graag in de reacties :zwaai:

Nog een fijne avond,

Maicke
Maicke

Leeftijd: 16
Hamsters: 1

Re: Welk voer moet ik gebruiken??

Berichtdoor _mona_ » 24 feb 2017 09:25

Zelf een mix samenstellen zou ik niet aan beginnen. Het kan, ik mix het voer voor mijn hamsters zelf. Maar er komt echt heel veel bij kijken, ik heb meer dan 50 verschillende ingredienten in huis, die je ook absoluut niet zomaar vind en je moet weten wat voor voedingswaarde alles heeft enzo.

Ik zou gewoon een goede mix uit de dierenwinkel kopen, alles waar premium op staat is vrij goed normaal :) Bijvoorbeeld vitakraft, hope farms of versele laga. Die mixen kan je desnoods nog wat aanvullen met een paar meelwormen en gedroogde kruiden.

Als je graag echt een meer natuurlijke mix, zonder geperste brokjes enzo voert zou ik mixerama aanraden. Dat is echt volledig puur voer, alleen zaden, granen, noten, pitten, eiwitten, kruiden en groenten.
Mixerama voer vind je bij hun eigen webshop in duitsland, mixerama.de, staat ook vaak op beurzen zoals exoknaag en rodent fair en is tegenwoordig ook te bestellen bij kleindieropvang whoopi in nederland! http://www.webwinkel-whoopie.nl/epages/ ... n/Mixerama
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 24
Hamsters: 9

Berichtdoor Maicke » 24 feb 2017 14:31

Oh oke! Ik zal gewoon een mix uit de dierenwinkel halen, desnoods online
Ik kan het altijd aanvullen met meelwormen of pitjes
Maicke

Leeftijd: 16
Hamsters: 1

Berichtdoor Hamster Bibi » 25 feb 2017 02:24

Wat ik zelf erg goed vind is witte molen premium. Hier vind ik zelfs vaak hele sprinkhanen in. Ik doe er bij jonge hamsters nog wat meelwormen bij 2 keer per week en 2 keer per week geef ik wat gedroogde kruiden. Ook geef ik 2 hartjes van de Supreme selective. In ieder geval zijn mijn hamsters zo heel oud geworden. Bibi werd 2,5 jaar. Ik geef het zo ook weer aan Midas mijn nieuwe dwergje.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Keer terug naar Voeding