Griekse yoghurt

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Griekse yoghurt

Berichtdoor Lovelarissaa » 16 maart 2017 22:43

Halloo ik zie wel eens voorbij komen dat mensen griekse yoghurt aan hun hamster geven. Is het veilig om te geven en heb je ook een rede voor nodig om dit te mogen geven zoals brinta/havermout (aankomen, zwanger)? Kan ik elke griekse yoghurt gebruiken en alleen griekse yoghurt of ook bijvoorbeeld magere yoghurt.. Als ik andere kan gebruiken welke kan ik dan allemaal gebruiken?
Ik heb het niet gegeven aan mijn hamstertje ik wil het eerst zeker weten:)
Alvast dankjewel! :D
Lovelarissaa

Hamsters: Marshmallow, Hagelslag, Vlekki

Re: Griekse yoghurt

Berichtdoor Haags Hopje » 17 maart 2017 15:03

Lees je dan ook waarom en wanneer dit gegeven word?
gezonde en niet zogende of volgroeide hamsters hebben dit absoluut niet nodig.

is je hamster ziek of ziek geweest? is het nog een jonkie die het voor de groei nodig heeft of heb je zwangere/zogende hamster?

griekse yoghurt is anders dan gewone yoghurt. zoek de verschillen maar eens op in de voedingswijzer.
ook kun je dit vergelijken met koffiemelk wat dus ook wel eens gebruikt word.
dan kun je een afweging maken welke goed is voor je hamster en waar je hamster behoefte aan heeft.
Waar heeft je hamster behoefte aan? Is natuurlijk wat je als eerste moet weten voor je de keuze maakt ;)

Is er geen reden of behoefte aan extra's dan hoef je zoiets gewoon niet te geven en kan het nadelige gevolgen krijgen als je het wel doet. denk aan diarree, tanden groeien door, nier problemen etc.

-- vr maart 17, 2017 3:09 pm --

Ik zie je eerste bericht/posting hier op het forum, dat ook over het gewicht van je hamster gaat en de voeding.
hierin is al uitgelegd dat brinta pap niet nodig is en dat je de hamster ruim schoots goed voer aanbied zoals je het daar omschrijft.
griekse yoghurt en brinta is net zo iets in dit geval alleen andere voedingswaarde/bestandelen en verhouding.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Keer terug naar Voeding