Advies nodig van ervaren hamster baasjes

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Re: Advies nodig van ervaren hamster baasjes

Berichtdoor xAnnick » 22 apr 2017 17:53

MyHamsterMyPrincess schreef:Wauw dat ziet er prachtig uit inderdaad ! Is er een merk wat jullie aanraden? En wat zijn die plantjes achtige dingen in de kooi :o dat is prachtig ! is dat eetbaar voor een hamster? en wat zijn die groene strepen? laagjes hooi ofzo?

Dankje :-)
Ik gebruik chipsi super, alleen is dat ook weer vrij prijzig. Inderdaad allspan, wat melson zegt, of ander zaagsel waar op de verpakking staat dat het weinig stoft.

Die plantjes zijn inderdaad eetbaar. Ik woon in Zwitserland en heb het in Duitsland besteld, omdat dit makkelijker was. Ik weet daarom ook alleen de Duitse benamingen :bloos: Ik heb erin staan: Flachs, Rispenhirse, Darikolben en Ährengold. Dus eigenlijk ook dat wat in de link van melson staat, alleen heet Flachs daar Leinsaat (en zie nu dus dat dat ook de Duits benamingen zijn :lol: ).

De groene strepen zijn hooi, dit heb ik zo gedaan omdat de bodembedekking dan iets steviger is, dan kan de hamster goed graven.

MyHamsterMyPrincess schreef:en hoe doen jullie dat als je je hamster wakker wilt maken en ze graaft zich helemaal in die bodem?

Zoals melson ook al zegt: niet wakkermaken als het niet nodig is. Er zijn dagen dat ik mijn hamster helemaal niet zie, maar dat neem ik voor lief, als hij maar kan doen wat hij wil.
Enkel als je ziet dat het voer niet opgaat of inderdaad als je naar de dierenarts moet, moet je je hamster wakkermaken, verder nooit.

MyHamsterMyPrincess schreef:Ik kan de afbeeldingen niet zien in die topic van inrichtingen :-)

De foto's op de eerste pagina's zijn al verouderd en daarom waarschijnlijk niet meer zichtbaar. Vanaf bladzijde 220 zie je steeds meer de bakken met veel bodembedekking en plantjes.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Phoebe <3

Re: Advies nodig van ervaren hamster baasjes

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 23 apr 2017 10:57

Oke bedankt :)
MyHamsterMyPrincess