Hoeveel en wat voor voer kopen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Hoeveel en wat voor voer kopen

Berichtdoor sannegraver » 25 aug 2017 11:46

Binnenkort koop ik me eerst dwerghamstertje, Nu weet ik al veel maar ik heb nog maar 1 vraag!

Hoeveel voer moet je hamster per dag geven en wat ?
En wanneer is het de beste tijdstip om het hem te geven
sannegraver

Re: Hoeveel en wat voor voer kopen

Berichtdoor xAnnick » 26 aug 2017 12:08

Droogvoer gaf ik mijn hamstertje toen ik hem net had iedere dag, zodat hij een voorraad kon aanleggen. Daarna reduceerde ik dit tot om de dag 1-2 theelepeltjes voer. Dit strooide ik trouwens rond, zodat mijn hamster wat te doen had in plaats van enkel een bakje legen.

Qua tijdstip is het een beetje aan jezelf. Ik gaf mijn hamster altijd 's avonds zijn voer, maar het kan ook prima 's ochtends. Het is maar net wanneer je zelf tijd hebt en wat je zelf het makkelijkst vind. Groenvoer (groente en dingen die konden rotten) gaf ik wel altijd 's avonds, dus net voordat mijn hamster wakker werd, zodat hij het meteen zou eten en het niet de hele dag zou liggen uitdrogen.

Heel in het begin (lees: 3 jaar terug :lol: ) voerde ik versele laga mini hamster nature. Toen ben ik overgestapt op Mixerama, ik kwam op de exo knaag iemand tegen die dit verkocht en daar heb ik toen een zak meegenomen. Dit heb ik daarna ook weer online besteld.
Dit voerde ik dus van Mixerama: Hosannahs Dsungaren-Menü (klik)
Toen las ik dat er veel graszaad inzit en toen ik mijn voer bekeek, bleek dit inderdaad het geval te zijn. Omdat dit veelal bleef liggen, heb ik een proefzakje besteld bij een andere webshop. Dat is dit: FP ASB Campbellmenü (klik). Dit heb ik helaas nog niet kunnen uitproberen omdat mijn hamster is overleden. Maar hier hoor ik goede dingen over en ik heb het geluk dat ik het in Duitsland kan laten bezorgen zodat de verzendkosten niet zo hoog uitvallen.

Ik weet niet hoe de samenstelling van mini hamster nature tegenwoordig is, maar anders zou ik dat nu aanraden als je in de winkel iets wilt halen.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Phoebe <3

Keer terug naar Voeding