Maximale leeftijd hamster (discussie)

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Maximale leeftijd hamster (discussie)

Berichtdoor Malisja » 27 feb 2010 20:30

Volgens mij was de maximale leeftijd van een hamster 2,5 jaar. Nu is er een vrouw die beweert dat haar hamster 5 jaar is en voet bij stuk houdt. Het is iemand die veel met dieren bezig is en meerdere hamsters heeft..

Ik kan dit moeilijk geloven?
♥ Kioko ♥

Lieve Kiwi, Milan, Ricci, Amici & Amor.. ★ My stars in heaven
Malisja

Leeftijd: 26
Hamsters: Kioko

Berichtdoor Rinus » 27 feb 2010 20:33

Met syren mag je inderdaad al heel blij zijn als ze de 2,5 jaar halen. Toch zijn er nog wel uitzonderingen van 2 jaar en 8, 9 of zelfs 10 maanden! (en misschien nog wel ouder!) :D

Zelf heb ik ook eens iemand horen zeggen dat zijn goudhamster (want zo noemde hij het ook, syr had hij nooit van gehoord) bijna 7 jaar geworden is...:???: Maar in hoeverre je dit moet geloven.... ik denk het niet :wink:
Kijk eens op mijn website Hamstery Outside
Ik update m'n site regelmatig.
Rinus

Leeftijd: 25

Berichtdoor Janine93 » 27 feb 2010 21:06

misschien ziet die persoon zijn/haar hamster aan voor een cavia? :lol:
Groetjes Janine en een pootje van Eros

en een likje vanaf de Regenboogbrug van kruimeltjes Adonis en George
Janine93

Leeftijd: 21

Berichtdoor svdb » 27 feb 2010 21:11

Iedereen kan wat beweren maar als het niet te bewijzen valt dan geloof ik het niet. Ik kan ook wel beweren dat mijn hamster allemaal 6 zijn geworden.

Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:Klik
svdb

Leeftijd: 22
Hamsters: 1 Bolletje Kiki

Berichtdoor Callisto. » 27 feb 2010 21:56

Mijn allereerste dwerghamsterje is wel echt oud geworden: ruim 3,5 jaar! Maar 5 jaar lijkt me een tikkeltje ongeloofwaardig :lol:
† Nova en Sjaak
Callisto.

Hamsters: Max

Berichtdoor kudatje » 27 feb 2010 22:05

nog geen hamsters zien heen gaan.
maar merk wel dat pluk de rus na 1,6 jaar aftakeld maar die gebruikt al lang medicatie.

de syr ziet er na 1,1 jaar nog kern gezond uit:)
k hoorde inderdaad ook wel eens mensen zeggen dwergjes van 3 - 5 jaar.
syren niet echt wel x mensen 3 zien zeggen? of byna 3.
www.dierenhuis.webs.com opvang dronten.
kudatje

Berichtdoor Gabriëlle » 27 feb 2010 22:30

Ik heb jaren geleden syren gehad die 3,5 werden en soms 4 (door mij gefokt en bij mij overleden), tegenwoordig haalt geen enkele syr dat meer.

Datums zijn uit het hoofd vaak moeilijk te onthouden, mensen smokkelen er al snel een paar jaar bij, of de hamsters is tijdens een vakantie doodgegaan en de oppas heeft er exact zo'n hamster voor terug gezet. En de hamster die eigenlijk een cavia is zie je ook nog wel eens op marktplaats voorbij komen :lol:.
Als er nog hamsters zouden zijn die zo oud zouden worden, hadden we er in al die jaren forum vast wel eentje gehad die "geboren en getogen" op het forum zo'n leeftijd behaalde.
Gabriëlle

Leeftijd: 31

Berichtdoor _Zuurstok » 27 feb 2010 23:36

Jaren geleden is hier een rus 3,5 geworden en een syrtje van de buren 4 jaar. Ouder heb ik ze nooit zien worden ..
Groetjes Mandy
_Zuurstok

Berichtdoor Starrats » 28 feb 2010 00:08

Mijn eerste syr is 3 jaar geworden en de 2de 2,5 jaar en mijn 3de net geen 2 jaar :cry:
Ik heb nu nog een rusje die 2 jaar en 4 maanden is :+: en er aan de buitenkant nog perfect uit ziet :D
En mijn chineesje is 2 jaar en 3 maanden en ziet er ook nog perfect uit. :+:

Ik geloof mensen nooit als ze zeggen dat hun hamster 5 jaar of ouder is geworden
Lilo en Lin Lin
Bobby, Mika, Billy Brown, Lotje, Frummel, Sparky, Peppi
Starrats

Hamsters: Lilo en Lin Lin

Berichtdoor Michellee. » 28 feb 2010 12:39

Ik heb een dwergje gehad die ong. 3jaar is geworden, en ook 1tje die de 1 jaar nog net bereikt heeft.
Mijn dwergje is 1,2 jaar, en ik hoop dat ze het nog lang volghoud!
Liefs, Mies, hondje Russell en muisjes Eevee en Yuki.
Michellee.

Leeftijd: 17

Berichtdoor Charlene » 28 feb 2010 13:15

Vergeet niet dat er ook ouders zijn die echt dieren "vervangen", gewoon omdat ze de kinderen niet willen vertellen dat het dier is overleden.. Zelfde kleur hamster kopen en in het kooitje zetten.
Zo kunnen mensen dus ook denken dat ze vroeger een hamster hadden die 6jaar ofzo is geworden :P
Over ratten hoor ik het ook wel eens dat ze 5,6 of 7jaar zijn geworden, maar dat kan ik ook altijd moeilijk geloven, al denk ik dat dat eerder kan dan zo'n oude hamster.
www.RattenFun.nl Véél artikeltjes om zelf leuke creatieve dingen voor je knagertjes te maken!
www.RattenFun.hyves.nl
Charlene

Hamsters: Rust zacht Dinky.

Berichtdoor Rij » 28 feb 2010 13:46

Ik geloof juist weer eerder dat een hamster ouder wordt dan een rat. Ratten hebben snel complicaties.

Ik heb op het moment een Syr (Chewbacca) die taai doorgaat, zijn precieze geboortedatum is me niet bekend, maar geschat rond begin december 2007. Het is nu praktisch begin maart 2010.. :D Mocht hij het volhouden tot zes april is hij op die datum twee jaar bij mij. :)

Verder heb ik nog wel hamsters gehad die rond de twee zaten, maar nog niet zo oud als Chewbacca nu is. Chewbacca is ook echt een hoopje botten geworden en hij kan zichzelf niet goed meer schoon houden. Op dit moment een hamster van meer dan drie jaar oud? Onwaarschijnlijk.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamsters, het vlinderhondje, de tamme ratjes en de muizendames!
Nothing comes from violence and nothing ever could.
Rij

Leeftijd: 27

Berichtdoor Annee » 28 feb 2010 14:30

ik heb ook een hamster gehad die 3.6 jaar oud werd.. .. en is uiteindelijk overleden door een ongeluk :(
dat was trouwens een dwergje :)
Annee

Leeftijd: 21

Berichtdoor spacemonkey » 28 feb 2010 14:34

Die vrouw zei het tegen mij ook. Ik ben er niet verder op ingegaan want ik wou haar niet gaan tegenspreken. Maar ik kan het zelf ook vrij moeilijk geloven (vooral dan ook doordat haar hamsters er nu niet echt geweldig bij zitten. Tenzij hamsters net langer leven als je ze in een kooi steekt met alleen maar een veel te klein radje :? )

Al kan ik wel geloven dat er uitzonderingen zijn. Af en toe zijn er mensen die 115 jaar worden, ookal ligt de levensverwachting rond de 80jaar. Als er bij mensen zulke uitschieters tussen zitten kan ik best wel geloven dat het bij hamsters ook mogelijk is.

Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat je soms datums begint te verwarren of kan beginnen twijfelen, waardoor je denkt dat je hamster ouder is dan in werkelijkheid. Dat hebben wij met ons kat ook, volgens mij is ze 11, mijn zus zweert erbij dat ze nog maar 10 is :lol:
spacemonkey

Leeftijd: 28

Berichtdoor Rinus » 28 feb 2010 14:47

Noteren en bijhouden.... :wink:
Kijk eens op mijn website Hamstery Outside
Ik update m'n site regelmatig.
Rinus

Volgende

Keer terug naar Algemeen