Advies nodig van ervaren hamster baasjes

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderators: I, Nieske

Advies nodig van ervaren hamster baasjes

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 20 apr 2017 22:37

Hallo,

Ik heb sinds 6 april 2017 een hele lieve Russische dwerghamster prinsesje genaamd Mila. Ze is licht grijs met een lichte buik en wat bruine plekjes. Ze is goed tam gemaakt maar was uit zichzelf al heel rustig als je hand in de buurt kwam. Ze is nu 10 weekjes oud en dus nog een jonkie. Ik ben 25 jaar oud en kom hier vragen of ik het goed doe allemaal en of het misschien beter kan wat de voeding betreft.

Ze woont in een grote gerbilarium en is de trappetjes helemaal gewent. Dus de hoogte is geen probleem. Ze springt ook nooit gelukkig. Het is een glazen bak met schuifruiten van 75x40x100 maar de allerhoogste plateau kan ik niet gebruiken dus daar komen kleine beeldjes binnenkort.

Als bodem gebruik ik carefresh bedding. Nu bruin maar binnenkort knal roze!

Haar hoofdvoer ben ik van vergeten welke merk het ook alweer was omdat ik de grote zak in een bak met een deksel heb gedaan. Heb wel gelet dat ik de voer koos met veel verschillende dingen er in en veel eiwitten en proteinen ofzo? Ik had toen een lijst met wat ik moet kopen en waar ik op moet letten.

Ook heeft ze een bakje met een deksel waar gedroogde kruiden in zitten. Ik koos 1 van de 3 die de pets place verkoopt.

Ze heeft ook een bak met daar in van die honden tandenborstel dingen omdat ik een engels talige meisje op youtube die zag aanraden voor hamsters om te knabbelen en ze gebruikt het ook. Om de dag leg ik er ook een honing met zaadjes knabbel stick in. Ik weet dat de honing stick niet gezond is maar af en toe een half uurtje kan geen kwaad denk ik want ja, wij eten ook wel eens een frietje.

Onder de knaagsticks en tandenborstels, is een mix. Die mix bestaat uit gedroogde meelwormen, gedroogde groente mix van meerdere soorten gedroogde groente voor knaagdieren, zoutloze zwarte zonnepitten, en zoutloze pompoenpitten. Nu zitten er alleen meelwormen en gedroogde groente in maar morgen haal ik de rest. Meer soorten groente, extra wortel( vind ze heerlijk) en de rest.

Groente neemt ze tot nu toe niet echt aan. Ze nam alleen een stukje witlof aan en dat liet ze ook liggen na 10 seconden knabbelen. Fruit heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb een lijst uitgetypt van wat ze mag eten wat ik op internet heb gevonden dus ik zal haar geen rare dingen zoals ui en pepers proberen te geven lol.

Ow ja, en ze krijgt elke dag een klein beetje calve pindakaas met stukjes pinda er in. Dit is de hoeveelheid van een druppeltje water.

Er ligt ook altijd zo een gedroogde gele broodje in van de huisdierenvoordeelshop.

Is er iets wat ik nog kan halen wat ze lekker zal vinden? Die snoepjes voor hamsters wil ik niet aan beginnen omdat ik het idee heb dat 1 zo een snoepje al een hele maaltijd is.. vandaar dat ik koos voor een mix van gezonde dingen en af en toe een knaagstick in de kooi als snoep.

Doe ik het goed? Ik heb vroeger wel hansters gehad maar we hebben echt fouten gemaakt zoals 2 hamsters in 1 kooi waardoor ze gingen vechten en dezelfde dag nog hadden we een 2e kooi. Of ijsbergsla voeren aan de hamsters. Zulke fouten.. dus heb veel research gedaan en gehoopt op dat t goed gaat met de hoogte in de kooi wat gelukkig goed gaat. Ik heb geen ruimte voor een bak van een meter dus koos voor hoogte.

Ik hoor graag van jullie ervaren hamster baasjes:)
MyHamsterMyPrincess

Hamsters: Mila

Re: Advies nodig van ervaren hamster baasjes

Berichtdoor syrischehamster » 21 apr 2017 08:05

Hee! Wat leuk dat je ook een hamster hebt! Ik vind Mila een mooie naam!
Nadat je een aantal berichtjes hebt geplaatst is het toegestaan foto's te plaatsen! Ik ben benieuwd naar de kleine meid! :)
Voor de hoogte in de kooi zou je eventueel wat hangmatjes kunnen ophangen tussen de trappen. Ook al is ze er nu handig in, zit een ongeluk in een klein hoekje. 70 cm omlaag vallen is voor zo een kleine frummel best veel!

Wat betreft het eten begrijp ik je uitleg niet zo goed, ze heeft 3 bakjes in haar kooi staan? eentje met hoofdvoer eentje met kruiden en een met tandenborstels + gedroogde groentemix? Of heb jij die buiten de kooi staan en geef je daar zo af en toe iets van?
De honingsticks vind ik eerlijk gezegd erg veel om de dag. Wij eten ook niet om de dag een frietje. Zoiets zou ik houden voor een keer in de maand als je dat graag wilt geven. Als ze van de tandenborstels grote stukken afbijt zou ik deze eigenlijk ook tot eens per maand beperken..
De pindakaas zou ik volledig achterwege laten. Dit omdat er in pindakaas veel toegevoegde stoffen zitten, die normaal niet in een hamsterdieet voorkomen. Bovendien is pindakaas plakkerig waardoor ze haar wangzak zou kunnen verstoppen. Liever zou ik dan gewoon een halve pinda geven (niet gezouten uiteraard) Of nog leuker, 1 keer per week een hele doppinda geven die ze zelf nog moet openmaken!
De gedroogde gele broodjes hebben in mijn ogen ook vrij weinig toegevoegde waarde..
Eigenlijk is het hoofdvoer + eventueel wat gedroogde groenten/kruiden genoeg. De rest zijn allemaal dikmakers. Leuk voor een keertje maar absoluut niet dagelijks of zelfs wekelijks!

Hier krijgen de hamsters mixerama voer, voor mijn rusje zitten daar al meelwormen door.
Als snacks heb ik hier: amandelen, gedroogde kokos, zonnebloempitten en pompoenpitten
Maar eigenlijk haal ik, als ik iets uit de hand wil geven, vaak gewoon een stukje gedroogde groente of iets dergelijks uit het hoofdvoer
Aan groentes krijgen ze hier voornamelijk komkommer, paprika, witlof, courgette, pompoen (zijn ze echt dol op!), taugé (als ik het toevallig heb)
Fruit geef ik eigenlijk zelden, als ze het al krijgen sla ik mijn rusje over helaas. Bij rusjes komt nog wel een diabetes voor en ik heb het idee dat in fruit teveel suiker zit voor ze.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
Oja misschien nog een leuke tip: strooi eens een keer het voer rond in de kooi ipv in een bakje! Zo moet ze zelf naar het voer opzoek gaan en wordt ze ook weer een beetje mentaal uitgedaagd!
Nog een leuke vind ik altijd om een wc rolletje aan een kant dicht te vouwen, er een lekker nootje in te stoppen en de andere kant dicht te vouwen! Ook een spelletje voor ze! ;)
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor xAnnick » 21 apr 2017 10:23

Ik ben het eigenlijk eens met Lotte.

Honing en pindakaas kan problemen opleveren voor de wangzakken, dus inderdaad de pindakaas helemaal niet meer geven en de knaagstick beperken tot eens in de zoveel tijd.

Het klinkt inderdaad ook alsof de hamster juist veel te veel aan extraatjes krijgt. Mijn hamster is op dit moment niet in goede gezondheid, dus die krijgt wat meer aan voeding, maar ook hij heeft niet continu een bakje met pitjes en dergelijke tot zijn beschikking. Wel krijgt hij dagelijks groente (geen fruit inderdaad om de reden die Lotte al noemt en ook met gedroogde groente moet je oppassen). Ik denk dus dat je hamster mogelijk al vrij veel eten tot haar beschikking heeft. Strooi het voer eens rond, haal alle extraatjes eruit en geef het af en toe eens tussendoor.

Verder klinkt het alsof ze een mooie ruimte ter beschikking heeft! Kan ze ook lekker graven en holletjes maken om het voer op te slaan bijvoorbeeld?
Rusje: ♥ Napoleon ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 21 apr 2017 11:45

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes! Ik snap alleen niet hoe ik op jullie naam kan klikken om te reageren per bericht hihi xp oke de pindakaas houd per direct op! Daarom kwam ik hier vragen stellen. Internet klopt niet altijd en heb wel vertrouwen in een forum met ervaren dieren liefhebbers zoals jullie die in hun vrije tijd mensen advies geven:) de honing stick zal ik 1 x per maand er in leggen. Hoe lang zal ik de honing stick er in laten? Een uur of een dag etc? De tandenborstel is na 2 weken tijd nog heel weinig krasjes op van haar tandafdrukken. Geen stukken er af. En de mix en bakjes waar ik het over had zitten niet in haar kooi hoor :) is echt er buiten. In haar kooi heeft ze een bakje voor voer, een bakje voor een beetje mix dat diep is waar ze echt in gaat zitten kei lief hihi en zo kan ik ook zien dat ik niet teveel geef. Ben nu nog aan het ontdekken hoe lang ze doet over een lepeltje mix. Ik gebruik zo een mcflurry lepel van de mcdonalds :) mag ze die mix wel altijd tot haar beschikking hebben? En wat is er mis met een gedroogde groente mix? Fruit zal ik niet geven. Bedankt voor de waarschuwing! Ik wil niet dat mn kleine Mila diabetes patient wordt.. klinkt zo zielig.. ik weet niet hoe dat gaat als een hamster diabetes krijgt maar bij mensen is het echt pillen of naalden dus ik zal dat niet doen:) dat idee met de wc rol ga ik zeker proberen! Kan ze zonnepitten ruiken door de rol heen? Klinkt wel als een leuke bezigheid vor haar en voor mij als iets waar ik uren naar kan kijken haha :D

Hangmatten is niet echt plek voor helaas. Het is een grote kooi maar de trappen nemen de ruimte in beslag.. mocht ze een keer vallen ( ik kijk elke dag erg lang naar wat ze doet ) dan haal ik een andere glazen bak. Echt meteen. Beloofd heheh:)

Nogmaals bedankt voor jullie berichten:)

-- 21 apr 2017 11:54 --

Echt diep graven gaat niet helaas want carefresh is behoorlijk prijzig.. 8 euro per pak. Maar ze heeft een plastic huisje en als ze eruit gaat valt de bodem er ook uit en dan neemt ze weer stukje voor stukje in haar mond een stukje van dat fluffy bodem mee in haar huisje. Ook heeft ze zo een rots tunnel ding wat eigelijk voor reptielen is. Daar zit ze ook vaak in. Ik dacht dat dat wel goed is voor de zomer dat ze op een wat koudere plekje kan slapen. En ze heeft 3 plekken waar het open is waar ze ook regelmatig slaapt. En onder in heeft ze ook een holletje gemaakt waar ze echt in kan verdwijnen. Echt veel hamsteren doet ze nog niet. Ze heeft altijd eten in haar wangzakken en dan zie ik haar het eruit halen en eten kei lief :) ze heeft ook 2 zandbad bakjes met stofvrije chinchilla zand omdat ik hoopte dat ik haar dan zindelijk kan maken maar tot nu toe is het af en toe een mini poepje er in en verder is het echt een zandbad en de bak bij haar radje is haar bad plek en eet plek in 1. Ze rent dan in haar radje en dan in de zandbad bakje en weer terug en dat echt een uur aan 1 stuk door hihi :)

-- 21 apr 2017 11:55 --

Ow ja en die 8 euro per pak is ook meteen 8 euro per week omdat het zo een grote kooi is gaat de hele pak er in dus ik kan het niet betalen om 16 euro per week erin te doen
MyHamsterMyPrincess

Berichtdoor xAnnick » 21 apr 2017 12:06

Als die bakjes er niet permanent in staan, verandert dat de zaak wel, ja. Kruidenmix is niet echt dikmakend geloof ik, dus dat kan er wel blijvend in staan.

Over gedroogde groente heb ik op het Duitse hamsterforum gelezen dat het ook veel suikers bevat, dus daar ben ik ook voorzichtig mee (mijn hamster krijgt het heel zelden).

Over de carefresh:
Klopt inderdaad dat het vrij prijzig spul is. Dat is ook de reden dat veel mensen het met iets anders combineren, vaak met (ontstoft) zaagsel. Zaagsel is goedkoper dan carefresh en als je dat goed aandrukt, kunnen ze er goed in graven. Je zou bij huisvesting in het "foto van je aquarium/terrarium" kunnen kijken hoe mensen het daar oplossen met verschillende bodembedekkers.

Enne, 16 euro per week? Verschoon je het hok iedere week dan? Zo ja: dat is niet nodig. Zeker als je het combineert met iets anders als zaagsel, kun je 2-3 maanden vooruit. Anders wordt het inderdaad een duur grapje ;)

xAnnick

Berichtdoor syrischehamster » 21 apr 2017 12:09

De mix met gedroogde zaden e.d. zou ik als snoepjes gebruiken, of evt wat mengen door haar voer. Opsich is met wat extra zaadjes e.d. niks mis alleen ik vind het wel bij rusjes altijd een beetje opletten dat ze niet te dik worden!
Ik vind die honingstick eigenlijk echt super weinig toegevoegde waarde hebben :bloos: Laat je haar wel eens los lopen? Ik denk dat ik hem dan er eventueel bij zou leggen. Maar hier krijgen ze dat helemaal nooit (en ik heb ze er nog niet over horen klagen :P )
De wc rol zou je ook wat gaatjes in kunnen maken dat ze het beter ruikt ;) Ik denk dat het wel een beetje verschilt per hamster hoe gemotiveerd ze zijn. Louis maakt zich er niet druk om, die begint er pas aan als ik een kant openmaak :lol: Boreas had dat ding altijd in no-time gesloopt!
De carefresh is inderdaad behoorlijk prijzig. Ik gebruik hier hennepvezel van hemparade. Dat kost me 10,50 voor 14 L. Ik vind zelf dat dit ook niet veel stoft. Dit zou je kunnen mengen met de carefresh om de kosten wat te drukken. Dus bv 2/3 hennep (of een andere bodembedekking) en 1/3 carefresh!
Ik heb hier ook grote hokken en ik maak eerlijk gezegd niet elke week de kooi volledig schoon. Nu is Mila nog jong dus is het even lastig maar als ze dalijk ietsjes ouder is zal ze hoogstwaarschijnlijk een vaste plek gaan hebben om te plassen.
Ik maak hier eens (of soms twee) per weer week de plashoekjes schoon, die schep ik gewoon weg en leg ik wat nieuwe bodembedekking voor terug. De slaapnestjes pak ik ook eens per week of per twee weken weg (de wcpapiertjes en tissues)
De rest van de bodembedekking blijft dan gewoon liggen! Zeker 2 maanden.
Oja, als je groentjes geeft controleer ik zelf wel altijd even dat het volledig op is anders ben ik bang dat ze gaan rotten / schimmelen!

oh, ongeveer zelfde verhaal als Annick dus :P
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 21 apr 2017 12:30

bedankt voor de reacties :)

Ik wil wel graag alleen carefresh blijven gebruiken want het bevalt me super goed! bij onze vorige hamsters toen ik nog een klein kindje was herinner ik me de lucht.. en dat terwijl het elke week werd schoongemaakt.. Ik moest vandaag de kooi weer schoonmaken maar zal het uitproberen om het nog 1 weekje max niet te doen en kijken of het gaat ruiken :) Dat zou wel super zijn want 4 euro per week is niks! Ik ga die honing sticks weg gooien.. Heb het idee gekregen dat het alleen maar ongezonde troep is nu.. en ze krijgt al een mix wat vandaag beter wordt want er komen pitjes etc bij :)

Ik hoop dat Mila ook zo zindelijk wordt zoals jullie hamsters dat ze een hoekje kiest en dan kan ik haar plasje ook in een zandbakje leggen zodat ze zindelijk wordt. Nu plast ze echt overal! Ik maak dagelijks het radje schoon omdat ze er in plast. Bijvoorbeeld nu zit er geen plas in maar wel zand omdat ze het meeneemt van haar zand badje. Ik heb het idee dat ze dat expres doet haha :D

Ik kan haar niet los laten lopen omdat de onderkant van onze deuren een opening hebben. Ik heb wel een hamster bal voor haar gekocht waar ze regelmatig in gaat:) Ze loopt er vanaf de 1e keer uit zichzelf in en dan loopt ze door de hele woonkamer :)

-- 21 apr 2017 12:31 --

Ik ga de tip proberen met de wc rol wanneer ik vandaag zonnepitten en pompoenpitten heb gekocht. dan leg ik er een paar in en open ik er 2 ofzo van tevoren zodat het beter ruikt. En maak ik gaatjes met een naald in de wc rol:) Ben benieuwd !

-- 21 apr 2017 12:32 --

Hoe post ik fotos? Ik heb net fotos gemaakt voor jullie :D kleine moeite toch aangezien jullie je vrije tijd besteden om mij advies te geven hihi :D heel erg bedankt!
MyHamsterMyPrincess

Berichtdoor xAnnick » 21 apr 2017 12:50

Ik snap dat je graag bij carefresh wilt blijven en dat je de lucht nog weet, maar ik kan je zeggen: met veel bodembedekking ruik je weinig tot niets! Zeker wanneer je de plasplekjes wekelijks eruithaalt. Ik heb 20-25 cm bodembedekking (zaagsel en carefresh/cotton comfort in combinatie) sinds december en ik heb het sindsdien nog niet schoongemaakt. Dit zou alleen maar verspilling zijn, namelijk!
Je vindt vanzelf ergens de natte plekjes en andere vieze plekjes, zolang je die er regelmatig uithaalt, is er niks aan de hand.

Ik zie net dat je het over een hamsterbal hebt, pas hier alsjeblieft mee op! Zelf ben ik er absoluut geen fan van, dat is namelijk tegen de natuur van de hamster om alles te onderzoeken... In de bal kan dat niet. Je kunt ook kijken of je bijvoorbeeld de badkamer hamsterproof kunt maken, als je daar nog wat attributen inzet, heb je al een mooi speelparadijs.

Foto's moet je eerst uploaden via bijvoorbeeld tinypic, dan kun je de link hier plaatsen :-)

xAnnick

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 21 apr 2017 14:54

oow dat van de badkamer is wel een goed idee! daar is het wel echt dicht onder de deur! maar uhm.. onder de wasmachine is een open ruimte waar zij in kan en ik niet bij kan. En onder en naast de wasbak zijn ook kleine kastjes waar ik niet bij kan en zij wel. Is dat alsnog niet erg?

En wat als ik zo een hamster hekjes ding haal? Ontsnappen ze uit de openingen? Als ze daar in zou rond lopen en als ik een klimrek en een wipje enzo zou halen, is dat ook een goed idee?

-- 21 apr 2017 14:56 --

en op dit moment kan ik nog niks met plas vinden. ze plast echt maar een druppeltje(ik zag het haar doen zodra ik een schoon radje er in legde en het was echt een klein zielig druppeltje hihi :D ) ze plast echt over al. Wanneer ze ouder is en als ze echt een hoekje of beter nog, een zandbakje kiest, zal ik er meer bodem in doen. De onderste bak is 20 cm diep dus dan kan ik die helemaal vullen en die trap dan weg halen :) Maar voor nu schiet dat niet op. En zaagsel vind ik echt smerig.. bedankt voor de goed bedoelde advies maar ik blijf echt bij alleen carefresh :)

-- 21 apr 2017 15:03 --

ik probeer een foto te posten met IMG code omdat er staat dat dat voor forums is. Maar hij zegt dat het maximaal 800 pixels ofzo mag zijn.. het werkt niet

-- 21 apr 2017 15:05 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:05 --

het lukt ! oke ik ga er nu meer uploaden :D

-- 21 apr 2017 15:06 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:06 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:07 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:08 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:08 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:09 --

dat stuk met lege loop ruimte is ongeveer 45 cm lang en 40 cm diep aan lege loopruimte :)

-- 21 apr 2017 15:10 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:11 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:11 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:12 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:13 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:14 --

Afbeelding

-- 21 apr 2017 15:16 --

Dat zijn alle fotos :) Ik kan er alleen niks aan doen dat ze scheef staan jammer genoeg :oops:
MyHamsterMyPrincess

Berichtdoor melson » 21 apr 2017 15:40

ik moet helaas zeggen dat ik je huisvesting niet geschikt vind voor een hamster (en gerbils). De ventilatie is in zo'n bak altijd best slecht en de hoogte gewoon gevaarlijk. Een keer vallen kan al voldoende (dodelijk) zijn, dus dat zou ik niet afwachten. dwerghamster zullen eigenlijk niet dieper dan 20cm kunnen vallen en dan ook zacht landen. bij jou knalt die met een beetje (on)geluk ook nog op de kant van het onderliggende plateau. :-?
ook zou ik er zaagsel (of carefresh) tot aan het eerste plateau/ de schuifdeuren maken, anders toch minimaal 20cm hoog. Dan kan de hamster ook graven en valt zachter (van het tweede plateau). De bodembedekking hoef je eigenlijk nooit compleet te verschonen, alleen de plashoekjes. de meeste dwerghamster plassen toch in hun radje of zandbak, dus dat is best handig en kost dan ook niet veel. Als ze het nu nog niet doet kun je kleine beetjes eruit halen. als je wilt wachten zou ik in ieder geval alle trappen eruit halen.
Als het mogelijk zou zijn kwa ruimte zou ik zelf het terrarium op de rug leggen, deuren eruit en een deksel knutselen. dan heeft de hamster nog iets meer loopoppervlak ;)
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
melson

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 21 apr 2017 17:27

Ik heb 250 euro betaald voor die bak en ze is pro met de trappetjes dus ik ga m nu niet vervangen. En zoals ik al eerder zei, ze heeft geen plashoekje. Ze plast overal

-- 21 apr 2017 17:28 --

Dus vullen is geen optie
MyHamsterMyPrincess

Berichtdoor xAnnick » 21 apr 2017 20:18

Waarom wil je het niet opvullen met zaagsel? Dan kan je hamster doen wat ze in de natuur het allerliefste doen: graven! Uiteraard kun je er gewoon nog een of twee pakken carefresh bovenop gooien, als je dat graag wilt houden. In dit topic( viewtopic.php?f=12&t=44614) vind je heel veel mooie, natuurlijk ingerichte verblijven die ook meerdere bodembedekkers gecombineerd hebben. Je hebt zo'n prachtige mogelijkheid om veel bodembedekking aan te bieden, daar zal je hamster graag gebruik van maken :D

Een voorbeeld van mijn eigen aqua:
Afbeelding

Oké, ik moet zeggen, je ziet het niet, maar bovenop het zaagsel zit nog een laag carefresh/cotton comfort (het zaagsel zit er sinds december in en hoeft nog niet vervangen te worden).

xAnnick

Berichtdoor Mirkku » 22 apr 2017 11:03

Ik vind het een mooie bak. Daar kan inderdaad nog HEEEEEL VEEEL bodembedekking in. Daar zul je je hamstertje een plezier mee doen. Je hoeft je echt geen zorgen te gaan maken over dat je dan elke week zo'n hele bak moet verschonen hoor, dat kan echt wekenlang mee!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrtje Pinkeltje, en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Pinkeltje

Berichtdoor MyHamsterMyPrincess » 22 apr 2017 13:39

Wauw dat ziet er prachtig uit inderdaad ! Is er een merk wat jullie aanraden? En wat zijn die plantjes achtige dingen in de kooi :o dat is prachtig ! is dat eetbaar voor een hamster? en wat zijn die groene strepen? laagjes hooi ofzo?

-- 22 apr 2017 13:40 --

en hoe doen jullie dat als je je hamster wakker wilt maken en ze graaft zich helemaal in die bodem?

-- 22 apr 2017 13:41 --

Mila maak ik wakker door met mijn vingers door de bodem heen te krabben. Ze is super tam maar ik heb haar nog niet zo lang. Heb wel 1 x geprobeerd wat van dat bodem weg te halen wat op haar lag in het huisje en toen schreeuwde ze :( dat was zo zielig.. dus ik wil niet perongeluk net boven haar krabbelen..

-- 22 apr 2017 13:42 --

ow ja ! ik moet wel echt stofvrije bodem hebben dat is heel belangrijk. Voor Mila en voor mij. Haar kooi staat naast mijn bed dus stof is niet goed.

-- 22 apr 2017 13:45 --

Ik kan de afbeeldingen niet zien in die topic van inrichtingen :-)
MyHamsterMyPrincess

Berichtdoor melson » 22 apr 2017 14:19

Ik kan de afbeeldingen niet zien in die topic van inrichtingen :-)

ben je van achter begonnen? daar vind je ook de nieuwste foto's - in het begin zijn er heeeeeel oude foto's die meestal al niet meer online staan ;)

En wat zijn die plantjes achtige dingen in de kooi

bv. dit: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... arm/462218 alles eetbaar.

en hoe doen jullie dat als je je hamster wakker wilt maken en ze graaft zich helemaal in die bodem?

ik maak mijn hamster eigenlijk nooit wakker, dit is elke keer stress voor de hamster. zou dit alleen in noodgevallen doen om naar de dierenarts te gaan.

Is er een merk wat jullie aanraden?

ik gebruik allspan, dat is extra ontstoft
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/
melson

Volgende

Keer terug naar Voeding