wanneer mag je de jonkies aaien?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

wanneer mag je de jonkies aaien?

Berichtdoor romy.k » 04 aug 2004 17:10

je baby hamster aaien?? ze zijn nu 10 dagen oud !
of meer contact zoeken ??
of zelfs even tillen ?? zonder contact met moeder te verbreken???
gr tanja mam van romy
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor Mila » 04 aug 2004 17:19

Als je dat voorzichtig doet kan dat nu wel even! :)
Groetjes van Mila en knuffels van Molly, Droppy, Yasmin, Yoris, Muffy, Satoshi en Charly & Elmo en Qayra & Boef & de hammies!
Dag liefjes... Dag Caitlin
Nora's Blog
Mila

Leeftijd: 24
Hamsters: 24 Syren, 1 Rusje

Berichtdoor romy.k » 04 aug 2004 17:44

echt/???? accepteerd moeder dat wel?????
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor Mila » 04 aug 2004 17:46

Nou mijn Nemo heeft ze de eerste keer opgegeten, maar dat komt omdat ze veel te jong was!Zwanger uit de dierenwinkel, net als bij jou geloof ik? (Ze moet vandaag voor de 2e keer bevallen) Als je je handen goed wast en het voorzichtig doet, kan het geen kwaad hoor! Ik geloof dat sommige ze al even oppakken als ze 4 dagen zijn. Als je het niet aandurft zou ik nog even wachten, maar opzich zou het wel kunnen!
Groetjes van Mila en knuffels van Molly, Droppy, Yasmin, Yoris, Muffy, Satoshi en Charly & Elmo en Qayra & Boef & de hammies!
Nora's Blog
Mila

Berichtdoor romy.k » 04 aug 2004 17:57

ze vind het ok als we spieken , ook als zij erbij is!!
net gezien dat ze bij haar dronken gehebben gaaaaaff!!!
ze zijn zo donker , moeder is licht van kleur??? veranderd dat of is er een donkere vader bij geweest??? ihihih
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor Mila » 04 aug 2004 17:59

Zou best kunnen! Dorus is super licht terwijl mama Nemo zwart heeft! :) Ik ben zelf ook in afwachting van jonge hamsters, als alles goed gaat blijven ze dit keer wel leven! Als je oppakken niet aandurft, aai ze dan maar waar mama bij is, en aai mama dan ook! :)
Nora's Blog
Mila

Berichtdoor Cynthia » 04 aug 2004 18:02

Dat veranderd wel. Mijn hamster heeft eens ook 2 kleintjes gehad en die had ze doodgebeten maar die waren pikkie rose.
Op het moment hamsterloos..
Cynthia

Leeftijd: 23

Berichtdoor Louise » 04 aug 2004 18:32

Met 10 dagen kun je de jonkies echt wel op gaan pakken, hoor, dat is zelfs goed, want zo wennen ze aan je handen en worden ze super-tam. Leid juist de moeder even af, zodat die niet in de gaten heeft dat er iemand met haar jonkies vandoor gaat. Geef haar een lekker hapje ofzo, en pak ze dan voorzichtig even uit het nestje. Super-schattig, die ukkies op je handen! Dit waren Tijns jonkies, precies 10 dagen oud:

Afbeelding

Louise
Louise

Leeftijd: 48

Berichtdoor romy.k » 04 aug 2004 18:41

aaaaaaaaa wat een scheetjes!!!
zo zien ze er van ons ook uit!!!
groetjes van romy
romy.k

nog een vraag

Berichtdoor romy.k » 05 aug 2004 17:37

vandaag gaat mevrouw dus heel vaak van het nest af!! we hebben gister de kleintjes geaaid en zelfs 1 even vast gehad de kids wilden nog niet [mijn kids!! :lol: ] ihihih en mama kwam om de hoek kijken ze vond het goed!
nu mijn vraag , worden ze zelfstandiger dat ze van het nest gaat of hebben wij het verpest?????
ze heeft ze net nog wel gevoed! mischien zoekt ze rust zoals ik al meer heb gelezen??!!
hier kan ik toch niks aan veranderen neem ik aan??? de natuur zijn gan laten gaan toch???
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor Louise » 05 aug 2004 18:58

Ja, en het is normaal dat de moeder in de loop van de tijd iets meer haar eigen gang gaat, want uiteindelijk moeten de kleintjes op eigen benen kunnen staan. Na 10 dagen eten ze al een beetje vast voer, bijvoorbeeld (zie maar die bovenste op mijn foto, die heeft eten in z'n voorpootjes), en zijn ze al wat minder afhankelijk van hun mama dan in het begin. Dus dat gaat vast wel goed!

Louise
Louise

Leeftijd: 48

Berichtdoor romy.k » 05 aug 2004 19:10

ok dank je voor je antwoord!!!
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor romy.k » 07 aug 2004 11:06

ok , goedemorgen, weer jullie hulp nodig!! aub!!
de hamster heeft vannacht haar nestje verplaatst, zitten wij te vaak bij haar kleintjes?? we hebben een "speelkwartiertje" aan het einde van de dag en pas als ze zelf wakker is??!!

en ze liggen dus nu in een 1 persoons huisje met ze 8-ten ihihi 1 kleintje is er niet meer of ik heb me verteld daar gok ik op ihihi!!
nu heb ik in een ander kant van het hok een grotere hok ingezet neer gezet, nu is moeder daar druk mee bezig ik hoop dat ze daar in gaan want dan andere kleine hokje is echt te krap dat is een huisje waar moeder zelf comfortabel in kan liggen maar met zijn 8-ten??!!

en volgens mij zijn de oogjes nog niet open ??? :roll: kan dit?? ze zijn nu bijna 14 dagen oud [morgen]
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor romy.k » 07 aug 2004 11:08

vergeet ik nog te zeggen volgens mij heeft ze een nestje jongens op de wereld gezet!!ihihi zo te zien aan een tekening hier ooit eens op forum geplaatst ihihhii kan je het straks beter zien , als het tijd is om ze te scheiden???
groetjes van romy
romy.k

Berichtdoor Eveline » 07 aug 2004 23:05

Als ze 2 weken oud zijn kan het niet veel kwaad meer dat moeder haar nest verplaatst... de jongen weten haar dan wel te vinden. Een klein huisje lijkt me wel benauwd met dit weer. Als ze er even uit is kun je het misschien toch beter eruit halen. Je speelkwartiertje kan echt geen kwaad hoor!
De oogjes gaan meestal open op de 14e dag ofzo... 15 of 16 kan ook nog wel. Tijd genoeg dus nog.
Groetjes van Eveline
Kusje van Jelle en Femke
Eveline

Leeftijd: 36

Volgende

Keer terug naar Fokken & voortplanting