Mandarijn rus

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Saskia1982
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 »

In dierenwinkels zie je mandarijn inderdaad nog erg weinig, maar ik verwacht niet dat het lang gaat duren aangezien het een dominante kleur is.
Via fokkers en liefhebbers zijn ze ondertussen al vrij makkelijk te krijgen ;)

Virtual_Angel
Leeftijd: 39

Bericht door Virtual_Angel »

Gizmogirl schreef: Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Bij ons zijn de nijnen 19 euro, heel duur,maar het voorkomt wel impuls aankopen, zoals op de braderie een konijn voor 3.50!!!!
Vandaag vroeg er nog iemand wat over konijnen, dus ik vertelde over castratie, 50 euro ofzo, maar dat het over 12 jr versprijd geen geld is.. Zit natuurlijk ook wat in!! (sorrie, off topic )
Esther
Leeftijd: 40

Bericht door Esther »

Gizmogirl schreef:Ik vind het ook dom dat voor bepaalde kleuren meer gevraagd wordt, maar ik vind niet dat een hamster max. 8 euro ofzo mag kosten.
Het gaat hier om een levend dier waar je veel vriendschap en liefde van krijgt, en daar heb ik best wel wat geld voor over !
Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Ik ben het met je eens. Dieren zijn veel te goedkoop. Natuurlijk zijn hamsters goedkoper dan konijnen, maar ze leven ook veel minder lang. En alle prijzen zijn wel meer dan verdubbeld. Vroeger waren de hamsters hier 10 gulden, en nu 7,50. Voor een konijn betaal je nu 17 euro waar het eerst 15 gulden was.
Verder vind ik het wel stom om voor de ene kleur/tekening meer te vragen dan voor een andere.

Off topic: Hoe kan het trouwens dat jullie gevaccineerde konijnen verkopen, zijn ze al zo oud dan?

Ik heb hier bij de dierenwinkel vandaag toevallig nog mandarijn of geel gezien (ik zou het verschil echt niet weten), als ik er weer eens kom dan zal ik voor je naar de prijs kijken.
wappertje

Bericht door wappertje »

Hier betaal je er 7,50 voor
Gizmogirl
Contacteer:

Bericht door Gizmogirl »

Vriendschap is inderdaad niet te koop, maar ik ben ervan overtuigd dat veel mensen met minder goede of gewoon slechte bedoelingen naar dieren toe vaak ontmoedigd worden door de "hoge" prijs die ze voor een dier moeten betalen...

In de winkel waar ik werk worden de konijnen gevaccineerd tegen RHD. Die vaccinatie kan vanaf 8 weken gegeven worden (alhoewel zoogkonijntjes tot 10 weken praktisch ongevoelig zijn voor deze ziekte), dus in principe kan dat wel, maar helaas worden de konijnen meestal op 6 weken verkocht (en dus ook gevaccineerd :? )
Groetjes van mij en de dieren
Gizmogirl
Contacteer:

Bericht door Gizmogirl »

Virtual_Angel schreef:
Gizmogirl schreef: Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Bij ons zijn de nijnen 19 euro, heel duur,maar het voorkomt wel impuls aankopen, zoals op de braderie een konijn voor 3.50!!!!
Vandaag vroeg er nog iemand wat over konijnen, dus ik vertelde over castratie, 50 euro ofzo, maar dat het over 12 jr versprijd geen geld is.. Zit natuurlijk ook wat in!! (sorrie, off topic )
Mmm, volgens mij kost de castratie van een nijn geen 50 euro. Ik geloof dat ik voor de castratie van Rufus (wel een rammetje) zo'n 30 euro betaald heb. Natuurlijk is het veel geld...
Als ik in de winkel vertel dat de combinatie gecastreerd rammetje en voedster zowat de beste combinatie is zijn ze altijd heel enthousiast, tot dat ik de prijs van de castratie erbij zeg :roll:
Waarom hou je eigenlijk de termijn aan van 12 jaar ? Er zit zeker iets in :wink: Maar waarom 12 jaar ?
Groetjes van mij en de dieren
Saskia1982
Contacteer:

Gizmogirl schreef:Vriendschap is inderdaad niet te koop, maar ik ben ervan overtuigd dat veel mensen met minder goede of gewoon slechte bedoelingen naar dieren toe vaak ontmoedigd worden door de "hoge" prijs die ze voor een dier moeten betalen...
Ik weet niet wat voor slechte bedoelingen ik me daar bij voor moet stellen eigenlijk, op de inpulsaankopen na dan.
Maar zulke hoge prijzen zorgen er juist voor dat mensen maar hamsters gaan fokken voor het geld lijkt mij.
Ohw kijk voor een hamster kan je 15 euro vragen, 10 jongen in een nest en je bent weer 150 euro rijker dat levert wat op! (dat idee kunnen mensen dan krijgen)
Daarnaast vraag ik me bij zo'n prijs serieus af wat het doel van het nestje is geweest, het eerste wat in mij op komt is dat zo iemand fokt voor het geld.
Dat geeft mij persoonlijk een negatieve bijsmaak, daardoor zal ik de hamster niet kopen.
Zelf heb ik ook af en toe jonge hamstertjes, maar ik zal nooit meer als 5 euro vragen en aan forumleden zelfs minder ;)
Die 5 euro is echt wel genoeg om de meeste mensen met slechte bedoelingen te ontmoedigen, zeker mensen met slangen kopen liever voermuizen van 1 euro per stuk ;)
Louise
Leeftijd: 59

Bericht door Louise »

Ik vind het ook lastig, hoor, geld vragen voor een dier - hoe kan je daar nou de waarde van vaststellen? Enerzijds onbetaalbaar, anderzijds gaan ze 'maar' 2 jaar mee en is er echt op willen verdienen uit den boze, vind ik. Gelukkig gaat er in de hamsterwereld niet veel geld om, zou ik zeggen.

Bij mijn eigen jonkies zeg ik daarom altijd: doe maar iets lekkers voor de andere hamsters en/of hun baasje :wink: Daarmee maak ik ook heel duidelijk dat ik het niet om het geld doe.

Louise
wendy85
Leeftijd: 39

Bericht door wendy85 »

Ik heb hier in het Noorden nog nooit een mandarijnrusje in de winkel gezien :s
Saskia1982
Contacteer:

Ik ben ze hier in Almere ook nog niet in de winkel tegen gekomen, wel hebben ze sinds kort geel wildkleur rusjes die meteen 4 euro duurder zijn als de andere rusjes :?
Plaats reactie