Via fokkers en liefhebbers zijn ze ondertussen al vrij makkelijk te krijgen

Moderator: Sylvia.
Bij ons zijn de nijnen 19 euro, heel duur,maar het voorkomt wel impuls aankopen, zoals op de braderie een konijn voor 3.50!!!!Gizmogirl schreef: Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Ik ben het met je eens. Dieren zijn veel te goedkoop. Natuurlijk zijn hamsters goedkoper dan konijnen, maar ze leven ook veel minder lang. En alle prijzen zijn wel meer dan verdubbeld. Vroeger waren de hamsters hier 10 gulden, en nu 7,50. Voor een konijn betaal je nu 17 euro waar het eerst 15 gulden was.Gizmogirl schreef:Ik vind het ook dom dat voor bepaalde kleuren meer gevraagd wordt, maar ik vind niet dat een hamster max. 8 euro ofzo mag kosten.
Het gaat hier om een levend dier waar je veel vriendschap en liefde van krijgt, en daar heb ik best wel wat geld voor over !
Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Mmm, volgens mij kost de castratie van een nijn geen 50 euro. Ik geloof dat ik voor de castratie van Rufus (wel een rammetje) zo'n 30 euro betaald heb. Natuurlijk is het veel geld...Virtual_Angel schreef:Bij ons zijn de nijnen 19 euro, heel duur,maar het voorkomt wel impuls aankopen, zoals op de braderie een konijn voor 3.50!!!!Gizmogirl schreef: Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Vandaag vroeg er nog iemand wat over konijnen, dus ik vertelde over castratie, 50 euro ofzo, maar dat het over 12 jr versprijd geen geld is.. Zit natuurlijk ook wat in!! (sorrie, off topic )
Ik weet niet wat voor slechte bedoelingen ik me daar bij voor moet stellen eigenlijk, op de inpulsaankopen na dan.Gizmogirl schreef:Vriendschap is inderdaad niet te koop, maar ik ben ervan overtuigd dat veel mensen met minder goede of gewoon slechte bedoelingen naar dieren toe vaak ontmoedigd worden door de "hoge" prijs die ze voor een dier moeten betalen...