rus of goudhamster
Moderator: Sylvia.
rus of goudhamster
Welke hamster is het meest geschikt voor jonge kinderen.Dan heb ik het dus over 5 jarigen?Persoonlijk vind ik hamsters voor zulke jonge kinderen niks maar dat is mijn mening.
Er was iemand die een hamster wilde ,maar toen ze hoorde dat Chucky een goudhamster was zei ze dat ze een rus wilde want die was beter geschikt voor haar kind.Is dat zo?
Er was iemand die een hamster wilde ,maar toen ze hoorde dat Chucky een goudhamster was zei ze dat ze een rus wilde want die was beter geschikt voor haar kind.Is dat zo?
Ik vind een hamster voor iemand van 5 eigelijk helemaal niks,wieweet wat die er mee doet,knuffelen, tot de hamster miscshien wel stikt,berongelijk laten vallen.Het is eigelijk meer voor mensen boven 10 jaar,maar dat is mijn mening.
rus of syr,tja ik weet het niet,misschien dat sommige kinderen ook een rus liever voinden omdat ze kleiner zijn.maar het lijkt mij dat ze allebij geschikt zijn.
rus of syr,tja ik weet het niet,misschien dat sommige kinderen ook een rus liever voinden omdat ze kleiner zijn.maar het lijkt mij dat ze allebij geschikt zijn.
-
Gast
Syren zijn pas wakker als het kind naar bed is, dus daar heeft hij niks aan. Een Russische dwerghamster is overdag en 's nachts met perioden aktief, soms slaapt hij, soms is hij wakker.
Persoonlijk vind ik een hamster voor een 5-jarige sowieso niet geschikt als huisdier. Een cavia of een dwergkonijntje is veel beter. Die zijn rustiger van karakter en zijn qua formaat wat handzamer en kunnen beter tegen een stootje.
Persoonlijk vind ik een hamster voor een 5-jarige sowieso niet geschikt als huisdier. Een cavia of een dwergkonijntje is veel beter. Die zijn rustiger van karakter en zijn qua formaat wat handzamer en kunnen beter tegen een stootje.
- Lynn
- Hamsters: Sasha en Levin
- Leeftijd: 40
- Contacteer:
Tja, mensen in een dierenwinkel... 
Ik vind eigenlijk geen enkel dier geschikt voor een kind. Een konijn heeft een heuse opvoeding nodig, heel veel plaats én liefst nog een vriendje. Een cavia heeft een redelijk intensieve verzorging nodig, ook veel plaats en ook een vriendje.
Bovendien moet je het meteen merken als het dier ziek is, en als het op de slaapkamer van een kind staat hebben de ouders er minder zicht op...
En hamsters... Mja, die zijn ook niet altijd vriendelijk. Een kind dat 1x gebeten is door een hamster zal al snel ontmoedigd raken en de hamster niet meer willen. (Mijn zus bijvoorbeeld
)
Ik vind eigenlijk geen enkel dier geschikt voor een kind. Een konijn heeft een heuse opvoeding nodig, heel veel plaats én liefst nog een vriendje. Een cavia heeft een redelijk intensieve verzorging nodig, ook veel plaats en ook een vriendje.
Bovendien moet je het meteen merken als het dier ziek is, en als het op de slaapkamer van een kind staat hebben de ouders er minder zicht op...
En hamsters... Mja, die zijn ook niet altijd vriendelijk. Een kind dat 1x gebeten is door een hamster zal al snel ontmoedigd raken en de hamster niet meer willen. (Mijn zus bijvoorbeeld
Groetjes van Lynn en de ratjes.
Ik zou een Syr nemen. Ik had vroeger zelf rond die leeftijd een syr die overdag wel vaak wakker was. En mijn zoontje kreeg Hammie op zijn 6e. En ook Hammie komt er vaak overdag uit. Een rus is kleiner en minder makkelijk te pakken voor kinderen. En dat dieren sowieso niets zijn voor kinderen vind ik onzin. Natuurlijk moet je er als ouder veel aan doen. Maar ik vind het goed dat kinderen met dieren om leren gaan en verantwoordelijkheid leren nemen. Riemer (volgende week 7) is er nu voor verantwoordelijk dat Hammie elke dag eten krijgt. Natuurlijk vergeet hij het wel eens, en dan doe ik dat uiteraard. En natuurlijk kan hij ook nog niet het hok schoonmaken. Maar hij is er wel mee bezig. En voelt zich schuldig als ie iets vergeet.
Een cavia vind ik trouwend drie keer niks. Vroeger ook gehad. Die beesten gaan alleen maar heel erg hard piepen als je in hun buurt komt maar verder is er geen lol aan. Ze lopen niet in een rad, kruipen niet door buizen, hangen niet aan de tralies... Kortom, beesten voor oude van dagen zo ongeveer.
Een cavia vind ik trouwend drie keer niks. Vroeger ook gehad. Die beesten gaan alleen maar heel erg hard piepen als je in hun buurt komt maar verder is er geen lol aan. Ze lopen niet in een rad, kruipen niet door buizen, hangen niet aan de tralies... Kortom, beesten voor oude van dagen zo ongeveer.
Groeten van Arianne
Mijn rusjes zijn als ze 's avonds eten zou geven 's nachts actief. Maar nu krijgen ze van mij 's middags eten en dan weten ze het van te voren en zijn ze ook even overdag wakker. Maar russen maken erg veel herrie hoor, je zeker een vaste slaper zijn, want ze gaan nogal tekeer 's nachts.
[color=indigo][size=75]Lous en de hamsters: Meneer Jansen en Gaia[/color][/size]
- Lynn
- Hamsters: Sasha en Levin
- Leeftijd: 40
- Contacteer:
Moet je mijn cavia's eens zienArianne schreef:Ze lopen niet in een rad, kruipen niet door buizen, hangen niet aan de tralies... Kortom, beesten voor oude van dagen zo ongeveer.
Groetjes van Lynn en de ratjes.