Mannetje of vrouwtje

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
betsy

mannetje of vrouwtje

Bericht door betsy » 05 nov 2017 18:02

Goedendag ik ben nieuw op deze site omdat we goed voorgelicat willen zijn want neem je een mannetje of een vrouwtje en welk ras pfff zie tussen de bomen het bos niet meer,dus misschien hebben jullie voor ons het antwoord.
Ons huissituatie is rustige huishouding,klein lief hondje ook lief tegen andere dieren,geen kinderen,ons hamstertje krijgt veel aandacht maar we lopen niet de hele dag met het diertje op de arm. Wat is verstandig stamboom of niet al moet ik zeggen dat ik niet eens wist dat er stamboom hamstertjes waren. Help

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 40

Re: Mannetje of vrouwtje

Bericht door Sicos » 07 nov 2017 18:36

Betsy,

Er zijn voornamelijk 3 type hamsters die mensen als huisdieren houden, dit zijn:

- De russiche dwerghamster
- Syrische hamster
- Roborovski hamsters

De meest gangbare zijn de russiche en syrische hamster. Een Roborovski wordt ook wel gehouden (zelf heb ik er 3) maar dat zijn meer hamstertjes om naar te kijken aangezien ze nogal heel erg snel zijn. Zoek je echt een troetel hamster dan kom je meer bij de syrische uit, deze zijn namelijk groter dan de russiche. Hamsters zijn voornamelijk in de avond en nacht uren actief. Houd er dus rekening mee dat je ze overdag niet zoveel zult zien aangezien ze dan meestal liggen te slapen.

Het beste kan je een hamster kopen bij een hobby fokster, deze dieren zijn meestal een stuk gezonder dan broodfokkers aangezien het bij de 2e groep voornamelijk om het geld gaat. Hobby foksters houden je vaak ook op de hoogte als ze een nestje hebben en hoe het met deze diertjes gaat. Ze laten je vaak ook zelf kiezen voor wat voor soort hamster je wilt gaan.

Of je de hamster los kan laten lopen met een hondje dat weet ik niet. Het hangt er maar helemaal af van hoe je hondje hierop reageert. Sommige reageren er totaal niet op en andere moeten er niks van hebben. Zolang je je hamster in zijn kooi laat hoeft dat ook geen probleem te zijn.

Groeten,
Kees

betsy

Bericht door betsy » 13 nov 2017 14:43

Dank je kees voor je antwoord,ik was ook al overal aan het lezen,nu zoek ik dus een syrische hamster liefs in het oosten van het land weet u zo wat

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 13 nov 2017 15:52

Sicos, je hebt ook nog de Campbelli dwerghamster en de Chinese dwerghamster. Deze worden wel minder gehouden.

Voor een lieve rustige knuffelhamster moet je echt voor een Russische dwerghamster of Syrische hamster gaan, en inderdaad bij een fokker of in elk geval een thuissituatie is het beste idee omdat daar de meeste aandacht wordt besteed aan het tam maken.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

betsy

Bericht door betsy » 13 nov 2017 19:22

Dank je marjan voor het adres van het tukkert je ik ben al met ze in contact geweest maar wij gaan op vakantie en we kunnen de kleine pas 24 november halen,dus helaas. Dit was voor ons geweldig en prachtige hamsters.

Romy S

Bericht door Romy S » 13 nov 2017 22:24

Mijn hamsters zijn wel honden gewent en heb er sinds kort een tweede adoptiehondje bij, maar ik laat ze samen nooit loslopen. Mijn honden zijn er lief voor maar het blijven jagers Bovendien is mn kamer niet hamsterproof, een ren is beter voor de hamster .
Ik werk als fokker met stambomen omdat ik gezonde en lieve diertjes wil voor de nieuwe baasjes, dus dat is voor mij een pre en heb ze alle dagen in de handen zodat ze daar al aan wennen. De verschillende soorten hamsters die er zijn, zijn hier boven al genoemd .
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Plaats reactie