Hamster altijd in huis, nooit in rad

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
RocKal
Hamsters: DPGPOSSVC
Leeftijd: 28

Hamster altijd in huis, nooit in rad

Bericht door RocKal » 03 mei 2018, 11:27

Hey iedereen

Ik heb nu 4 weken een nieuw bewonertje, een Rusje, ondertussen 3 maand oud.
Ik heb haar in 4 weken niet 1x in haar loopradje gezien, wat me heel raar lijkt.
Ook heb ik haar in 4 weken slechts 2x uit zichzelf uit haar huis zien komen.
En dan heb ik het niet enkel over overdag, ik ben geregeld wakker tot 02.00u en soms moet ik voor men werk opstaan om 04.00u.
Dus alle mogelijke tijden van de dag .. ik zie haar nooit.

Ze is héél rustig en lief op de hand, geen problemen, maar ze komt nooit uit zichzelf uit haar huisje.
Dus moet het echt optillen en haar eruit halen voor wat aandacht, ze pakt wel eten aan van me.
Ze gaat zich ook rustig wassen dan dus angst kan het niet zijn lijkt me dan.

Dus iemand enig idee of dit normaal is? Al men andere hamsters zijn elke avond lekker aan het rennen in hun looprad, en komen overdag ook geregeld eens kijken wat er te zien valt. Maar zij? Nooit...

Groetjes RocKal

xDenies
Hamsters: 15
Leeftijd: 25

Re: Hamster altijd in huis, nooit in rad

Bericht door xDenies » 03 mei 2018, 21:22

Loopt het loopwiel wel soepel genoeg. Loopwielen worden steeds slechter de laatste tijd.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl
http://hamsterypurecolour.nl/

RocKal

Bericht door RocKal » 04 mei 2018, 08:13

xDenies schreef:
03 mei 2018, 21:22
Loopt het loopwiel wel soepel genoeg. Loopwielen worden steeds slechter de laatste tijd.
Ja loopt perfect, is ook niet te groot of zwaar voor haar.

melson

Bericht door melson » 04 mei 2018, 17:01

ik had hier ooit een robo, die heb ik bijna een jaar niet gezien. Dan moest zij verhuizen en in de andere kooi was die ineens heel vaak te zien. maar ik weet niet of het aan de andere kamer (andere geuren/geluiden) of aan de andere inrichting lag. Misschien is dit wel iets om te proberen? Hoewel 4 weken ook nog niet heel lang zijn.... ik zal het nog eventjes aankijken en dan pas proberen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

RocKal

Bericht door RocKal » 04 mei 2018, 18:09

melson schreef:
04 mei 2018, 17:01
ik had hier ooit een robo, die heb ik bijna een jaar niet gezien. Dan moest zij verhuizen en in de andere kooi was die ineens heel vaak te zien. maar ik weet niet of het aan de andere kamer (andere geuren/geluiden) of aan de andere inrichting lag. Misschien is dit wel iets om te proberen? Hoewel 4 weken ook nog niet heel lang zijn.... ik zal het nog eventjes aankijken en dan pas proberen.
Hmm ja als alles goed is word ze maandag gekoppeld dus dan zal het zowiezo 'anders' zijn natuurlijk.
Ze word gekoppeld met een Rus man die half de tijd open en bloot in zen loopradje slaapt dus misschien heeft hij een goeie invloed op haar haha.
Ben voorlopig nog wel aan het wachten op reacties in een ander topic hierover voor ik het effectief doe.

Mooonie
Hamsters: Geen hamster op het moment

Bericht door Mooonie » 04 mei 2018, 22:27

Mijn goudhamster Toby heb ik sinds 25 maart en hij vertoonde een tijd ongeveer hetzelfde gedrag als jouw hamster. Ik denk dat het gewoon nog met wennen te maken heeft. Toby zijn gedrag is sinds een week namelijk erg veranderd. Hij is wat vroeger wakker en hoor hem meer rommelen/in zijn radje rennen 's nachts. Ook stapt hij nu op mijn hand om uit de kooi te mogen :-) Ik zou me er dus niet al te druk om maken en hem wat langer de tijd geven. Ik stimuleerde Toby trouwens wel in die eerste periode om tevoorschijn te komen door bij de kooi te zitten, te praten en soms wat te rommelen in de kooi

RocKal

Bericht door RocKal » 05 mei 2018, 14:58

Mooonie schreef:
04 mei 2018, 22:27
Mijn goudhamster Toby heb ik sinds 25 maart en hij vertoonde een tijd ongeveer hetzelfde gedrag als jouw hamster. Ik denk dat het gewoon nog met wennen te maken heeft. Toby zijn gedrag is sinds een week namelijk erg veranderd. Hij is wat vroeger wakker en hoor hem meer rommelen/in zijn radje rennen 's nachts. Ook stapt hij nu op mijn hand om uit de kooi te mogen :-) Ik zou me er dus niet al te druk om maken en hem wat langer de tijd geven. Ik stimuleerde Toby trouwens wel in die eerste periode om tevoorschijn te komen door bij de kooi te zitten, te praten en soms wat te rommelen in de kooi
Ja ik heb 2 weken als een idioot tegen haar huisje zitten praten :D
Soms kwam er eens even een neusje piepen maar dat was het dan ook wel weer.
Na 2 weken ben ik ermee gestopt en heb ik ze wat ruimte gegeven, misschien dat dat helpt.
Ik pak haar wel elke dag eruit enkele minuten. Als ik dat niet zou doen zou ik haar maar 1x in de week zien ...

Mooonie
Hamsters: Geen hamster op het moment

Bericht door Mooonie » 14 mei 2018, 15:10

Hoe gaat het inmiddels?

RocKal

Bericht door RocKal » 14 mei 2018, 15:37

Mooonie schreef:
14 mei 2018, 15:10
Hoe gaat het inmiddels?
Ik slaap nu al een 10tal dagen in de woonkamer (blessure knie en vind in bed men draai niet) dus ben ik bijna 24/7 in dezelfde kamer.
En.... ik zie haar even weinig. Heb haar gisteren nu ook een loopschijf bijgegeven, misschien vind ze dat leuker dan een looprad...
Men andere rusje vind beiden heel leuk. Och ze is heel lief op de hand maar volgens mij is het gewoon een lui patatje :D
Heb haar in 10 dagen 1x in haar looprad gehoord, maar echt maar enkele minuten. En ik hoor haar 3x per dag drinken van haar flesje wel.
Maar dan is ze ook weer snel weg haha!
Laatst gewijzigd door RocKal op 14 mei 2018, 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Anna-Elisa
Hamsters: Kapitein :)

Bericht door Anna-Elisa » 16 mei 2018, 19:57

Ik heb een hamstertje overgenomen van iemand (ongeveer 2 maand geleden) en het diertje zit eigenlijk ook constant in haar huisje. Maar ze vind oppakken ook verschrikkelijk eng. Ze bleef super stil op mijn hand liggen, alsof ik een roofdier was en "schijndood" deed. Nu ik haar gewoon niet meer oppak en uit de kooi til komt ze heel af en toe na een half uur naast haar kooitje kletsen een stukje lekkers aannemen.

Is het misschien een optie om haar er even niet uit te tillen? En te wachten totdat ze zelf uit haar huisje komt om wat lekkers aan te nemen? Misschien houd is ze "bang" opgepakt te worden als ze uit haar huisje komt.

RocKal

Bericht door RocKal » 16 mei 2018, 20:44

Anna-Elisa schreef:
16 mei 2018, 19:57
Ik heb een hamstertje overgenomen van iemand (ongeveer 2 maand geleden) en het diertje zit eigenlijk ook constant in haar huisje. Maar ze vind oppakken ook verschrikkelijk eng. Ze bleef super stil op mijn hand liggen, alsof ik een roofdier was en "schijndood" deed. Nu ik haar gewoon niet meer oppak en uit de kooi til komt ze heel af en toe na een half uur naast haar kooitje kletsen een stukje lekkers aannemen.

Is het misschien een optie om haar er even niet uit te tillen? En te wachten totdat ze zelf uit haar huisje komt om wat lekkers aan te nemen? Misschien houd is ze "bang" opgepakt te worden als ze uit haar huisje komt.
Ze komt zelf op men hand gelopen en eet rustig enkele pitjes op men schoot. En als ik haar terug zet staat ze eerst nog even rond te kijken op haar achterpootjes en dan gaat ze terug rustig in haar huisje.
Dus volgens mij is ze gewoon een beetje lui.

Anna-Elisa
Hamsters: Kapitein :)

Bericht door Anna-Elisa » 16 mei 2018, 21:55

RocKal schreef:
16 mei 2018, 20:44
Anna-Elisa schreef:
16 mei 2018, 19:57

Ze komt zelf op men hand gelopen en eet rustig enkele pitjes op men schoot. En als ik haar terug zet staat ze eerst nog even rond te kijken op haar achterpootjes en dan gaat ze terug rustig in haar huisje.
Dus volgens mij is ze gewoon een beetje lui.
Haha, och ja. Ik denk dat ze dan inderdaad gewoon een beetje lui is. :)

Plaats reactie