Syrische hamster! Een mannetje of een vrouwtje nemen?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Fleur.xx
Hamsters: Sammy/Sam

Syrische hamster! Een mannetje of een vrouwtje nemen?

Bericht door Fleur.xx » 14 mei 2019, 15:22

Hallo forum,
Ik weet dat deze vraag vaak is gesteld maar ik kom er nog steeds niet uit. Moet ik nou een mannetje of een vrouwtje nemen van de Syrische hamster. Ze hebben voor mij allebei hun voor- en nadelen.

Manntjes:
Zijn rustiger
Minder vaak wakker/speels
En voor mij de allerbelangrijkste! Ik vind het niet zo prettig om ze vast te houden omdat ze grote ballen hebben. Dat klinkt misschien heel vervelend maar ik voel me er gewoon niet heel prettig bij.

Vrouwtjes:
Zijn wat actiever
Houden meer van spelen
Zijn overdag vaker wakker dan manntjes
Maar worden wel om de 4 dagen willig en gaan dan ‘stinken’. Ik weet niet hoe erg deze geur is want ik heb nog nooit een vrouwtje geroken/gehad. De kooi staat wel op mijn kamer dus als deze geur echt heel sterk is is dat niet zo fijn.

Nou dat was het! Ik weet dat er altijd wat uitzonderingen zijn in gedrag en ‘stank’ en de maat ballen etc. Maar dit is even wat ik globaal heb samengevat. Hopelijk kan iemand helpen. :lol:

Mirkku
Leeftijd: 27

Re: Syrische hamster! Een mannetje of een vrouwtje nemen?

Bericht door Mirkku » 15 mei 2019, 10:24

Ik heb wel eens een vrouwtje gehad dat erg stonk, mijn ervaring is dat het erger is als ze een mannetje kunnen ruiken. Ik heb nu een vrouwtje als enige syr in een terrarium, haar heb ik nog nooit ook maar geroken, laat staan stinken :)

Goede tip: overleg/ga langs bij een fokker. Die kunnen je sowieso het beste helpen omdat ze de karakters van hun hamsters écht kennen!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

BANJO-LOVER
Hamsters: banjo

Bericht door BANJO-LOVER » 19 jul 2019, 13:30

het is algemeen wel bekend dat de mannetjes sneller stinken, maar met een goede bodembedekking is dit probleem snel opgelost. De mannetjes zijn volgens mij wel makkelijker tam te maken en de vrouwtjes minder. De vrouwtjes worden wel groter.

Saskia1982
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » 19 jul 2019, 14:27

Vrouwen kunnen behoorlijk stinken als ze willig zijn, elke 4 dagen dus, zelf vind ik het zeker een sterke geur..

Plaats reactie