Ik heb net een nieuwe hamster HELP

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Robdehamster
Hamsters: Konining mogolerin

Ik heb net een nieuwe hamster HELP

Bericht door Robdehamster »

Halo allemaal ,

Super forum dit.

Ik heb dus sinds 1 dag een nieuwe Russische Dwerghamster ,
Een vrouwtje .
Ik heb een aantal vragen waar ik niet uitkom .
Ik heb standaard voer meegekregen waar me nieuwe familie lid hebt gekocht .
Welk voer vind ze het lekkerst ? ( ze is net 5 weken oud)
-
Ik heb een normale kooi , maar leuke gangetjes gemaak (ik heb buizen erbij gekocht) met kattoen grond ,
Een water bakje en een bakje voer .
Maar nu merk ik dat ze niet eet , het voer bakje boven in de kooi , verder kan ze de trapjes gewoon op!
Maar ik merk dat er niks uit gehaald is .
Wat moet ik doen om haar der voedplek te laten weten waar het staat .
-
Nog een vraag hihi sorry hoor !
Ze is niet heel actief , niet heel druk , en ze laat der zelf ook niet zien . Wat moet ik hier allemaal het beste aan doen om haar iets actiever te maken , wat vrolijker en meer levendig ?

Groetjes robbie

Robdehamster
Hamsters: Konining mogolerin

Re: Ik heb net een nieuwe hamster HELP

Bericht door Robdehamster »

Ik heb een 50x33x44,5cm kooi ,DE BLACK refuse .
Ik heb heel veel op de grond neergelegt . Zoals kattoen .
Helaas heb ik niet heel veel budget , dus heb het uiterste er uit kunnen halen !
Verder licht de bodem vol met kattoen , en alle buizen en gangetjes onder het kattoen gedaan . En aan de linker zeide best wat ren ruimte . , verder een trappetje omhoog met kattoen en een huisje neergezet , maargoed hij maakt ze huisje onder de eerste verdieping , dan weer een trappetje omhoog daar staat het draai rat , ze water bakje en eten , zodat ze lekker fit blijft . Is dat verder prima allemaal ? Anders wil ik een foto insturen ?
Hamster.lucy
Hamsters: Lucy-Tommy-Jerry-Billy

Re: Ik heb net een nieuwe hamster HELP

Bericht door Hamster.lucy »

leuk dat je een nieuwe hamster hebt,
welk merk voer heb je nu? ik gebruik zelf dit voer: https://www.rodenttopia.com/voer-mixen/robolicious-mix/
het is moeilijk te zeggen welk voer het lekkerst is, dat verschilt per hamster, maar in sommige merken voer zit veel suiker, dat is vindt de hamster lekker. maar dat is NIET gezond.

ik zou het voer bakje dicht bij het huisje van de hamster zetten in het begin, dat geld ook voor het drinken.

over het weinig actief zijn, dat heeft grotendeels te maken met de kooi. de advies maten van het LICG zijn 70x50cm, mijn dwerghamsters zitten in allemaal in een verblijf van 163x43cm. ik zou echt een grotere kooi kopen, helaas geven veel dierenwinkels verkeerd advies.

ik zou gaan kijken voor een groter verblijf, daar krijgt je hamster minder stress van en je hamster zal aardiger en actiever worden. al voor 15 euro heb je een DIY kooi die in de buurt van de adviezen komt. en er zijn ook veel grotere verblijven op marktplaats te koop voor niet al te veel geld.

heb je een foto van de kooi?
zie foto's en filmpjes van mijn hamsters op Instagram.
Instagram gebruikersnaam: @hamsters.wereld

de minimale aangeraden kooimaten (volgens het LICG) voor een dwerghamster is 70×50cm en voor een Syrische hamster 100×50cm, en hoe groter hoe beter
Plaats reactie