Mijn 1ste hamster bijt en ik ben bang.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Gitte Vermeulen
Hamsters: Pavel

Mijn 1ste hamster bijt en ik ben bang.

Bericht door Gitte Vermeulen »

Hallo allemaal,
Ik heb voor het eerst een hamster het is een Russische dwerghamster kleur manderijn en nu 5 weken oud en heb hem donderdag bij een fokkerij gehaald alleen, als ik mijn hand in de kooi doe is hij heel nieuwsgierig en gaat hij eropaf en dan eerst gaat hij snuffelen en ruiken maar daarna gaat hij mij bijten en blijft hij doorbijten het is niet heel pijnlijk maar ik vind het niet fijn. En dan doe ik mijn hand weg snel alleen ik ben nu heel bang om weer mijn hand in de kooi te doen en ik ben ook bang dat hij nu een trauma aan mijn hand heeft en blijft bijten :( .Iemand tips? Of moet ik hem nog langer wennen elke tip helpt op dit moment :)

xDenies
Leeftijd: 27
Contacteer:

Re: Mijn 1ste hamster bijt en ik ben bang.

Bericht door xDenies »

Je hamstertje komt op dit moment territoriaal over, heb je geen foto van het diertje? En waar komt deze vandaan? Omdat een veilige omgeving ook meespeelt in het gedrag van je hamstertje ben ik ook erg benieuwd hoe de huisvesting van je uk er uit ziet. Dan kunnen we samen kijken hoe we jou en het hamstertje verder kunnen helpen.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hammiebammie
Hamsters: Snorro

Bericht door Hammiebammie »

Hoi! Heb je de hamster laten wennen aan zijn kooi? Ik zou dit echt als eerst doen. Laat je hamster voor een aantal dagen met rust en ga daarna naast de kooi zitten en beetje kletsen met je hamster mocht ie niet meer schrikken van je zou ik dan pas mijn hand in mijn kooi neerleggen op 1 dezelfde plek. Over het bijten: heb je vooraf voer gegeven met je handen? Weet dat hamster enorm goeie ruikers zijn en misschien ziet hij je hand wel voor een lekkere snack aan!
Jipxx
Hamsters: Jip

Bericht door Jipxx »

Hoi!
Eerst moet je je hamstertje echt 3 dagen laten wennen in zijn kooi. Hij moet wennen aan alle nieuwe geurtjes en geluidjes. Was eerst je handen voordat je met je hand in het verblijf gaat. Anders ruiken je handen miss naar eten en je hamster zal er dan zeker in bijten. Als je hamster dan toch bijt kan je zachtjes met je vinger bewegen miss laat je hamster dan los. Als het allemaal niet werkt dan kan je altijd nog handschoentjes aandoen of de mouw van je trui om je hand heen doen. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Groetjes!
Plaats reactie