EXOKnaag Beurs

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Annevi

Re: EXOKnaag Beurs

Bericht door Annevi » 03 sep 2015, 14:14

Het is zeker de moeite waard om langs te komen!!

-- 03 sep 2015 15:38 --

Haags Hopje denk je eraan dat het gefokte dier wat je mee naar binnen neemt ook een kleine controle moet ondergaan!

Annevi schreef:Het is zeker de moeite waard om langs te komen!!

Haags Hopje denk je eraan dat het gefokte dier wat je mee naar binnen neemt ook een kleine controle moet ondergaan!

Haags Hopje
Leeftijd: 39

Bericht door Haags Hopje » 03 sep 2015, 15:57

(waren er maar een paar toen ik vandeweek keek en vooral op fretten en dergelijke gericht)
veel fret artikelen zijn ideaaaaal voor een syrische hamster hoor.
hangmatten,kooien, de frettenbuizen(mooie grote maat voor syren) dus je hoeft inderdaad geen fret te hebben om toch fret artikelen te kopen voor je hamster.
ik heb ook geen fret en ga er toch heen :D voor ieder wat wils natuurlijk, en zoveel 'only-fretten' stands zijn er niet.
overigens is de lijst die jij zag, van inderdaad een veel kleinere nog in populariteit stijgende datum, die pas voor de 2de keer is georganiseerd, dus daar is wat minder belangstelling voor vanuit de standhouders.
voor september is het zelfs de eerste keer en zal inderdaad niet veel groter worden dan juni. de exoknaag in dec en april zijn populairder en zullen meer stands zijn, maar zeker niet die 100 stands zoals je dat op een paarde evenement tegen komt, om precies de reden die ik eerder genoemd heb.

wat betreft de katten. is het een hoekje waar enkele cattery's hun 'exotische katten ras' tentoonstellen en info verstrekken. het is een extraatje en natuurlijk ga je niet speciaal voor die katten naar exoknaag maar naar de grotere evenementen in schiedam waar je het over had. :) vrij logisch. maar neemt niet weg dat ondanks dat mensen geen katten hebben of speciaal voor knaagdieren naar exoknaag gaan het niet interesant,lief,leuk is om de katjes even tussendoor te gaan bekijken. :)
maar als je speciaal wilt weten waarom deze katten aanwezig zijn op een exoten en knaagdier evenement zou ik je door willen verwijzen naar de organisator. die weet dat vast :)

@Annevi: ja, ik ben daarvan op de hoogte ;) net zoals in april. Al moet ik zeggen dat die hele controle lachwekkend is, gewoon mijn mening en ervaring. We zullen zien of dat is veranderd dit keer.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.

Annevi

Bericht door Annevi » 03 sep 2015, 16:02

We kunnen niet meer doen dan ons best!

Haags Hopje

Bericht door Haags Hopje » 03 sep 2015, 17:25

Dat snap ik best hoor en het zijn nou eenmaal regels en nieuwe wetten.
gr. Chantal

Sammuis

Bericht door Sammuis » 09 sep 2015, 09:12

Hallo allemaal,

Ik overweeg ook om de beurs te bezoeken en denk erover eventueel daar een hamstertje aan te schaffen. Als er een diertje tussenzit wat me aanspreekt tenminste. Weten jullie uit ervaring of er hier goede, betrouwbare fokkers staan? Het karakter zal lastig in te schatten zijn als ze wakker gemaakt moeten worden, maar een goede fokker zal me vast wel kunnen aangeven of het een doorgaans rustig of juist wat drukker dier is.

Mikkie
Hamsters: n.t.b.

Bericht door Mikkie » 09 sep 2015, 22:48

Dat is ook mijn vraag. Ik ben op zoek naar 2 Campbelli's uit 1 nest. Zouden die daar verkrijgbaar zijn van kleinschalige fokkers? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar -tot nu toe- om een Campbelli-fokker te spreken (telefonisch of via de mail). Als ze daar te vinden zijn vind ik het wel de moeite te gaan!

_mona_
Hamsters: 3
Leeftijd: 27

Bericht door _mona_ » 10 sep 2015, 09:36

Sammuis: happy hamster hamsterzucht komt sowieso met voer en ik dacht dat zij ook syrtjes meenam maar ben niet zeker.
Mikkie: Boy en Marjanne (hamstery le soleil en spookjes campbellies) gaan niet volgens mij. Zij zijn toch de bekendste kleinschalige fokkers denk ik. Maar ook als zij gaan nemen ze denk ik geen bak met bellies mee waaruit je kan kiezen zeg maar, je moet van tevoren reserveren en ze hebben wachtlijsten.. Voor de rest weet ik eigenlijk niet wie er nog bellies fokt. Misschien dat Nadine Conrad komt (hamsterzucht paradise), zij heeft meestal ook bellies. Of Joep vrijhof, maar dat is meer een grootfokker.
Groetjes van Mona
En van syrtjes Taran en Cardan en rusje Amberle♥

Sammuis

Bericht door Sammuis » 10 sep 2015, 10:20

Oké, bedankt voor je reactie Mona.

Haags Hopje

Bericht door Haags Hopje » 10 sep 2015, 13:01

Nadine komt inderdaad met kirsten, zij zullen in de terrarium hal staan trouwens!
de beurs is waarschijnlijk nog zo klein dat ze de terra en knaagdier samenvoegen :( bizar maargoed.

meestal vind je op de beurs van groot/broodfokkers bakken vol staan met knaagdieren van verschillende soorten,leeftijden en vaak ook 'perongeluk' gemengd van geslacht.
je zou zomaar thuis kunnen komen met een zwangere dame als je niet uitkijkt. helaas het is al regelmatig gebeurd bij forumers ook die zo'n dametje redden.
deze fokkers kunnen je ook echt niet vertellen wie nu de vader/moeder was en wat per hamster het karakter is!

kleinschalige fokkers zoals hier op het forum nemen alleen gereserveerde dieren mee.
gr. Chantal

Romy S

Bericht door Romy S » 10 sep 2015, 13:06

Nadine fokt ook cambellies , ik denk dat je zo vooraf moet reserveren.
Rianne Hinn van hamstery philippo fokt ook cambellie's, ook schatjes, heb ze afgelopen week gezien, maar ook zij komt niet.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Sammuis

Bericht door Sammuis » 11 sep 2015, 12:19

Bedankt ook voor jouw reactie Haags Hopje...heel goed om te weten dat er ook groot/broodfokkers op die beurs staan. Buiten van de met naam genoemde fokkers is het dus niet aan te raden daar te kopen.

Mikkie

Bericht door Mikkie » 11 sep 2015, 15:36

Ik heb al die kleine fokkers gemaild maar ze reageren niet :-(
Op 1 na dan... Nu staat de kooi maar geen idee wanneer er hamstertjes kunnen komen. Of bij Rebas 2 campbelli's halen maar daar voel ik toch minder voor. Ik wil liever achtergrond weten en tamme diertjes.

_mona_
Hamsters: 3
Leeftijd: 27

Bericht door _mona_ » 11 sep 2015, 15:44

Heb je Boy en Marjanne en Rianne al gecontacteerd? Best via facebook.
Daar zal je waarschijnlijk wel even moeten wachten, maar het nestje zien opgroeien is ook leuk he! :D
Groetjes van Mona
En van syrtjes Taran en Cardan en rusje Amberle♥

Mikkie

Bericht door Mikkie » 11 sep 2015, 16:19

Ja gemaild. Ik heb geen facebook namelijk. Vrees dat ze hun mail nooit lezen...

Haags Hopje

Bericht door Haags Hopje » 11 sep 2015, 16:41

ik hoor vaker van mensen dat veel hobbyfokkers niet reageren op hun mails, je bent niet de enige Mikkie.
erg jammer natuurlijk.
gr. Chantal

Plaats reactie