Syrtje hulp

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Gesloten
darkt
Leeftijd: 36

Syrtje hulp

Bericht door darkt » 08 dec 2015, 02:34

Beste mensen,

Ik heb nu al bijna 1 jaar een lang harige syrtje genaamd ryuk.
Maar wat ik ook probeer ik krijg hem niet hand tam. Sterker nog zodra hij me ziet rent hij weg en probeerde zich te verstoppen. Zelf allerlei lekker dingen werken niet ik heb al zoveel geprobeerd het enige dat hij wil is weg weg weg. Zodra ik hem ook weer in de kooi zet poetst hij zich helemaal op in het zand en gewoon zolang hij maar niet naar mij ruikt.

Zelfs als ik leuke dingen voor hem koop voor in de kooi doet hij iets vreemds, dan begint hij ze hele kooi op de kop te gooien, zandbanken omgooien tralies knagen, net zolang toch ik de kooi weer in oude staa t terug zet, dit doet hij dus ook na het verschonen van de kooi als niet alles op de zelfde plek staat.

Ik heb ook nog een rusje en die vind het prachtig al die nieuwe dingen en de aandacht.

Maar eerlijk gezegt begin ik die syrtje wat beu te worden ivm ze gedrag en weet ik me er geen raad meer mee.

Ik kan niet alles opnoemen wat ik al geprobeerd heb. Het is verder een schat en hij bijt niet en laat alles verder toe. Maar de angst in hem krijg ik er niet meer uit en het kijken naar een lege kooi omdat hij zich niet wil laten zien als hij denkt dat ik er ben vind ik ook maar niks. Dan kan ik net zo goed geen hamster hebben...

Heeft iemand nog raad voor me ?

P.s ja ik snap dat ze overdag slapen ik praat dus ook over avond/nacht tijd hij zich verstopt tot ik weg ben.

✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

_mona_
Hamsters: 7
Leeftijd: 25

Re: Syrtje hulp

Bericht door _mona_ » 08 dec 2015, 10:00

Sommige hamsters worden gewoon nooit tam helaas. Ze zijn heel zeldzaam, maar ze zijn er... Ik heb ook ooit een rusje gehad die nooit tam is geworden. Zodra hij mij zag schoot hij in paniek weg.
Ik zou het eigenlijk gewoon zo laten, wees blij dat je hem nog een tof plekje kan geven!

De kooi herinrichten geeft duidelijk ook stress, dat zou ik dus ook laten en proberen de stress zoveel mogelijk te beperken voor hem: als je verschoont een deel van de oude bodembedekking houden en door de nieuwe mengen, dan heeft hij bekende geuren. En de spullen niet wassen als het niet nodig is en zeker niet allemaal tegelijk en spullen terug op dezelfde plaatsen te zetten.

Jammer dat je hem beu wordt door zijn gedrag.. Natuurlijk is een tamme, lieve hamster leuk, maar dat zijn ze gewoon niet allemaal. En vraag je eens af wat er met zo'n hamster op andere plaatsen gebeurd was? Jij kan hem nog een fijn leventje, onder zijn voorwaarden, geven.
Als je dat echt niet ziet zitten kan je proberen hem te herplaatsen naar iemand met ervaring.
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, de bellies James, Sirius & Albus en rusjes Nailah, Tiana, Snoepje en Amberle ♥

darkt

Bericht door darkt » 08 dec 2015, 10:46

Helaas maar herplaatsen dat doe ik hem niet aan, arme schat heeft al genoeg mee gemaakt.
Hij mag het dan lekker bij mij uitzitten tot ze oude dag.
Das het minste wat ik kan doen voor hem.

Toch bedankt.
✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Hamster Bibi » 08 dec 2015, 11:20

Dat wassen als hij bij jou is geweest doen mijn rusje en een syrtje van mij ook. Mensen die ik spreek herkennen dit gedragook, dus dit is heel normaal. Syren zijn ook kampioenen in het mijden van handen. Ook al zijn ze nog zo tam. Mijn rusje klimt er zo op en mijn syren klimmen liever op mijn pols. Een van mijn syren verbouwt ook haar hele huis. Niet leuk nee. Het is echt de ene voor de andere. Gewoon het karakter.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 26

Bericht door Nimfee » 08 dec 2015, 17:22

Je neemt het hem wel heel erg kwalijk... hij kan er ook niets aan doen dat hij zo is. Aan jou de taak om zijn grenzen te leren kennen en hem vooral te nemen zoals hij is. In je andere topic heb ik ook het eea uitgelegd over Elmo, mijn vorige syr. Hij was ook heel goed in alles slopen en aandacht vragen maar op schoot nemen of iets begon hij al te gillen. Wat bij hem wel hielp was een grote kooi, ik had voor hem een traliekooi van 100*50*50. Maar hij bleef gestoord.
Ik voerde hem voornamelijk via het tralies. Dan had hij dat door en kwam elke avond om eten vragen. Zo werd hij dus weer minder bang van mij en dit breidde ik steeds verder uit door eten op mijn hand te leggen en dan weer door stiekem op te tillen. Elmo heeft heel wat ups en downs gehad hoor, als hij weer raar deed liet ik hem weer even met rust. En dit gekke beest heeft dus echt mijn hart verovert door zn gekke gedrag. Ik heb nu een syr wat juist heel lief en timide is, dat is echt in flink contrast met Elmo....

darkt

Bericht door darkt » 20 sep 2017, 22:04

neem het haar niet kwalijk maar het probleem is dat ze dus uren lang tralies knaagt, en eten dor de tralies heb ik nooit gegeven, ze neem het wel gewoon aan als ik het haar geef, ze wil gewoon niet in de handen daar heeft ze een hekel aan. Wat betreft de kooi ze heeft nu een 100x50x50 en nog steeds het zelfde gedrag sterker nog het is alleen maar erger geworden, ze sloop alles wat in de kooi zit en gezien ze niet meer op de tralies kan knagen, zoekt ze nu andere ijzeren voorwerpen ik heb zelfs een filmpje gepost in 1 van me andere topics hierover bekijk die dan maar eens. (dat was nog wel in de oude kooi maar in de nieuwe zelfde verhaal).

Maar voor mij zelf ben ik er uit als ze er niet meer is geen syrtjes weer, hou het wel bij me ratjes en dwergjes.

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 21 sep 2017, 00:11

Is dat nog dezelfde hamster? Die is nu bijna 3 dan en nog steeds hetzelfde gedrag? best gek!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 23 sep 2017, 19:14

In het onderschrift van darkt zie ik dat Ryuk al naar de regenboog is.

Volgens mij is dit topic al erg verouderd.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

Gesloten