Hamster bijt veel

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Hillekeburgler
Hamsters: Mambo

Hamster bijt veel

Bericht door Hillekeburgler » 02 aug 2017, 14:15

Hallo allemaal

Ik had een vraagje
Mijn hamster beet nooit maar toen kreeg hij een bult op zijn kont later was die geknapt maar er zat veel vies spul in er werd gezegd dat we elke dag beetje moeten drukken erop zodat er iets uit gaat dat deden wij maar sinds dien bijt onze hamster ons maar ook anderen hij bijt niet door maar het is erg vervelend :(

iris1006
Hamsters: Coco & Janneke

Re: Hamster bijt veel

Bericht door iris1006 » 02 aug 2017, 21:33

Ik denk dat die bult op de kont een abces was. Als je daar op drukt voelt dat niet bepaald prettig voor de hamster. Misschien heeft de hamster handen geassocieerd met dat onprettige gevoel en dat hij daarom bijt. Ik weet niet of dit klopt maar dit lijkt mij het meest logische. Ik denk dat je het best weer opnieuw kan beginnen met tam maken.( waarschijnlijk ga je dan sneller door de stapjes omdat dit al eens eerder gebeurd is).

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort dingen maar misschien dat dit helpt? :-)

Romy S

Bericht door Romy S » 02 aug 2017, 22:59

ow arm diertje, je had beter naar de dierenarts kunnen gaan met zoiets en niet zelf dokteren, dat uitdrukken is zo pijnlijk voor hem dus logisch dat hij bijt.
De dierenarts zal hem dan behandelen onder verdoving en ab voorschrijven als dit inderdaad een abces was, dus nooit meer doen.
Nu is hij bang voor de handen die hem zoveel pijn gedaan hebben, en of dit ooit goed komt dat betwijfel ik.
Is de bult weg anders alsnog naar een DA gaan.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Ferret
Hamsters: Ferret

Bericht door Ferret » 13 aug 2017, 21:58

iris1006 schreef:Ik denk dat die bult op de kont een abces was. Als je daar op drukt voelt dat niet bepaald prettig voor de hamster. Misschien heeft de hamster handen geassocieerd met dat onprettige gevoel en dat hij daarom bijt. Ik weet niet of dit klopt maar dit lijkt mij het meest logische. Ik denk dat je het best weer opnieuw kan beginnen met tam maken.( waarschijnlijk ga je dan sneller door de stapjes omdat dit al eens eerder gebeurd is).

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort dingen maar misschien dat dit helpt? :-)
Waar vind ik meer info over het tam maken? Via de zoekfunctie zoeken naar het woord Tam levert geen resultaat bij mij. :(

Spencer

Bericht door Spencer » 14 aug 2017, 13:00

Ik weet niet of dit werkt, maar misschien wel? Ik zou elke dag een stuk stof met je lichaamsgeur op een plaats in de kooi leggen, waar je hamster wel moet komen. Bijvoorbeeld tussen je voer- en drinkbakje. Deze stof gewoon laten liggen en elke dag verwisselen. Zo kan de hamster wennen aan je lichaamsgeur en raakt ermee vertrouwt.

Verder heb ik hier een filmpje van iemand die een getraumatiseerd en bijtend rusje tam heeft gemaakt. Het is wel in het Engels (ik hoop dat je Engels verstaat): https://www.youtube.com/watch?v=MLtzBMqt5wE
Op internet zijn er meerdere filmpjes over het tam maken van een hamster.

MéganPaap
Hamsters: Sammy en Ivy

Bericht door MéganPaap » 21 aug 2017, 18:05

Hillekeburgler schreef:Hallo allemaal

Ik had een vraagje
Mijn hamster beet nooit maar toen kreeg hij een bult op zijn kont later was die geknapt maar er zat veel vies spul in er werd gezegd dat we elke dag beetje moeten drukken erop zodat er iets uit gaat dat deden wij maar sinds dien bijt onze hamster ons maar ook anderen hij bijt niet door maar het is erg vervelend :(
Waarom ben je niet naar de dierenarts gegaan als je ziet dat er wat mis is?
En dat is natuurlijk niet prettig voor je hamster om er op te drukken dus daarom bijt ie je zachtjes zo van doe dat niet..

Plaats reactie