HELP!

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
MyHamsterMyPrincess
Hamsters: Mila

HELP!

Bericht door MyHamsterMyPrincess » 17 aug 2017, 10:42

Beste mensen van het hamsterforum,
Als eerste wil ik jullie bedanken dat jullie de tijd nemen om mensen advies te geven over hamsters.

Ik heb een probleem. Heb de dierenarts gebeld maar zij raadde me aan om op een forum om advies tw vragen.

Mijn hamster Mila was super tam. Ze vroeg echt om aandacht en knabbelde nooit aan je vingers. Je kon haar gewoon op je hand laten stappen uit de kooi en haar zonnepitjes uit de hand geven. Nooit deed ze iets zoals knabbelen.

Nu ik terug ben van vakantie is ze heeeeel erg veranderd. Ze stapt niet meer op de hand. Rent weg als je haar wilt pakken. Eenmaal in de handen is ze wel weer rustig maar nu knabbelt ze aan je vinger. Wat eerst voelde alsof iemand met de nagel over je vinger krabt voelt nu als knijpen.

Als ze me laat bloeden hoef ik haar niet meer en dan hoeft niemand haar meer. Help mij!

Ik gaf haar zonnepitjes en meelwormen uit de hand maar daar moet ik mee stoppen heb ik gelezen.

Kan ik haar nou het beste negeren of juist blijven proberen en hard blazen als ze knabbelt en terug leggen en dat herhalen? Want dat doe ik nu al 10 dagen en het word alleen maar erger. Nu knabbelt ze binnen 30 seconden dat je haar vast houd.

Graag hoor ik advies van ervaren mensen die hamsters tam kunnen maken.

Alvast bedankt

Groetjes

Sinem

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Re: HELP!

Bericht door Mirkku » 17 aug 2017, 13:33

Nou, wat een gekke opmerking 'als ze me laat bloeden hoef ik haar niet meer' dat beestje doet het vast niet expres!

Ik denk dat je het beste kunt nagaan waarom dit zo veranderd is. hoe lang was je op vakantie? wie heeft er voor je hamster gezorgd? is er iets gebeurd waardoor de hamster erg geschrokken is? Ben je nu al 10 dagen terug? Welke kooi heeft ze en is dit veranderd? Hoe oud is je hamster ?

Er zijn heel wat mogelijke verklaringen te bedenken, en wellicht heeft je hamster wel pijn en is dat wat ze duidelijk probeert te maken. ziet ze er nog goed uit ? Niet magerder, vieze oogjes, een wondje, een bultje, etc?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

MyHamsterMyPrincess

Bericht door MyHamsterMyPrincess » 17 aug 2017, 15:04

Ze ziet er goed uit. 2 maanden op vakantie. Een vriendin heeft voor haar gezorgd maar de kooi was erg vies. Ze is dik geworden en is in wintervacht. Kooi is een mooie hamsterkooi met buizen en 2 verdiepingen. Goed molentje is groot dus haar rug is recht. Goede voeding.

-- 17 aug 2017 15:05 --

Ze is niet gevallen of dergelijke. Die vriendin geeft haar eigen huisdieren ook erg veel aandacht

-- 17 aug 2017 15:08 --

Geen rare dingen aan haar uiterlijk waar aan te zien is dat ze ziek is.

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 17 aug 2017, 21:55

2 maanden weg op vakantie is ook wel lang.
Degene die voor jouw hamster heeft gezorgd zou een andere geur gehad hebben dan jij en nu moet Mila weer helemaal opnieuw aan jouw geur wennen. Dit kan een reden zijn.

In elk geval denk ik dat je het beste op nieuw kunt beginnen met tam maken. Het kan ook zijn dat het balletje van het drinkflesje vastzit en de hamster daarom bijt of dat er iets anders aan de spullen mankeert.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

MyHamsterMyPrincess

Bericht door MyHamsterMyPrincess » 18 aug 2017, 11:11

Ze heeft geen drinkfles. Ik had een drinkfles maar toen ik de dagelijkse controle deed deed t flesje het ineens niet meer dus ze heeft een bakje met water.
Ik zal haar dan een week met rust laten en weer dezelfde stappen doen als ik het begin om haar weer aan mij te laten wennen.
Bedankt voor de aardige reactie:)

-- 18 aug 2017 11:59 --

Oke ik heb het geprobeerd om weer te doen wat ik in het begin deed met 1 extra dingetje. Heel weinig aanraking. Ze heeft een gezonde pitten en meelwormen mix. Dat geef ik haar dagelijks en dan word ze wakker en toont ze nieuwsgierig gedrag op de onderste verdieping. Haar eten ligt boven. Ik pakte haar op en legde haar direct bij haar pittenmix bakje. Ze klom er meteen in en begon te hamsteren en te eten. Daarna vulde ik haar water bakje met schoon water wat ik ook dagelijks doe en heb haar oude eten weggegooit. Ik gaf haar altijd een volle bak eten. Nu ga ik haar een klein beetje geben zodat ik dat ook elke dag moet vullen. Ik legde mn hand met een open palm naast haar neer. Ze klom er op maar ik haalde mn hand er niet uit tot ze er weer vanaf klom. Geen geknabbel! Super blij nu!

Dat je zei dat ze niet meer aan mijn geur gewend is verklaarde erg veel voor mij. Dus ik dacht ik haal haar niet uit de kooi maar hou wel mn hand er bij 1 x per dag. Bedankt !

-- 18 aug 2017 11:59 --

Ps: ik heb haar niet geaaid

Plaats reactie