Slaap waakritme van mijn hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Jacky8

Slaap waakritme van mijn hamster

Bericht door Jacky8 » 20 aug 2017, 09:45

Hoi allen!

Sinds 6 weken heb ik een syrische hamster genaamd Gijs. Toen ik hem kreeg was hij 6 weken, nu dus 12 weken. Lief dier, sinds 4 weken eigenlijk handtam en erg nieuwsgierig en vriendelijk, heeft me nog nooit gebeten.

In het begin sliep hij netjes de hele dag en werd rond een uur of 21:30 wakker tot 06:00 de volgende ochtend. De laatste 3 weken echter is zijn ritme echt helemaal door de war. Hij is soms hele delen van de dag wakker, zo'n 2 a 3 uur achter elkaar. En dan slaapt hij de hele avond tot 03:00 s nachts en wordt dan ineens wakker. Dit wisselt een beetje af gedurende de dag. Hij staat sinds 6 weken op de reservekamer waar we de was ophangen en vouwen en af en toe wat opruimen. Expres om hem rustig de dag door te kunnen laten slapen. De gordijnen staan hier altijd open waardoor zijn ritme dus afhangt van het licht buiten. Weinig herrie overdag in huis. Hij krijgt elke avond rond half10 s avonds zijn eten.

Is dit erg? Ik had gelezen dat het schadelijk kan zijn als een hamster veel wakker is overdag, alleen nu doet hij het dus zelf... kan ik nog meer doen om zijn normale ritme te stimuleren?

Groetjes ook van GIjs

melson
Contacteer:

Re: Slaap waakritme van mijn hamster

Bericht door melson » 21 aug 2017, 17:29

als de hamster vanzelf wakker wordt, zal ik mij daar niet zo druk om maken.
Hier staat de hamster ook in de woonkamer met genoeg 'herrie'. Ze wennen wel aan die geluiden. Mijn hamster werd alleen wakker als je echt in de kooi bezig bent.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie