ontsnappen ?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

darkt
Leeftijd: 36

ontsnappen ?

Bericht door darkt » 20 sep 2017, 21:58

Beste mensen,

ik heb al een paar keer wat berichten gepost over my syrtje hier.
Gezien ze gefrustreerd was in wat blijkbaar toch een te kleine kooi was heb ik haar nu in een terrrarium van 100x50x50
en zelfs nu probeerd ze niks anders dan te ontsnappen. ze heeft van alles in haar bak van wiel tot wip wap tot huisjes, toiletje en wat losse speeltjes.
Maar niks is interessant alleen haar wiel.

Nu mag ze elke avond (ja elke avond) er uit in een hamster bal en lekker los lopen voor 1 - 2 uren met korte pauzes er in zodat ze kan eten en drinken, daarnaast mag ze los in de keuken lopen.

Nu had ze in het verleden een gaatje gevonden onder de keuken blok en kon ze er dus achter komen waardoor ik het gehele onderstel er voor weg moest hebben om haar te pakken.

maar nu heb ik dat dus alles dicht gemaakt en mag ze weer los ik de keuken. maar mevrouw, doet niks anders dan zoeken naar opening en knaagt op plekken waar ze openingen probeert te maken om wederom achter het keuken blok te komen. Wat ik ook probeer met eten,spelen,aandacht wij kunnen maar geen vriendjes worden en mevrouw wil maar 1 ding achter het keuken blok een ontsnappingsgang zoeken of zo.

Heb ik hier nu te maken met een hamster die niet tam te krijgen is, want ik ben al maanden met haar bezig en ben echt ten einde raad. Ik heb alles voor haar over maar hoe meer ik mijn best doe leuke dingen voor haar te vinden of haar leef omgeving te verbeteren mevrouw wil alleen maar weg lopen / ontsnappen en haar 24 uur in de bak te laten zitten vind ik ook geen optie.

Nu heb ik dus een hek werk om het keuken blokje gemaakt en wat doet mevrouw, knagen, trekken, om te proberen wederom achter het keuken blok te komen.

Ik snap er helemaal niks meer van, ik heb eerder hamster gehad maar deze slaat toch wel echt alles.

info:
Syrtje
gekocht in een dierenwinkel (gezien in Friesland niet echt fokkers meer zijn)
Kooi: Terrarium 100x50x50
Speeltjes: van alles.

Weet iemand nog wat ik zou kunnen doen, want ik begin te denken dat ze anders maar weg moet of zo want gelukkig is ze nu dus blijkbaar ook niet.

Mvg,

Hendrik

✝ Ryuk (Syr) ✝ - ✝ Machete (Rusje) ✝ - ✝ Freddy Krueger (Syr) ✝ - ♥ Light (Syr) ♥

Plaats reactie