Hamster valt/viel aan. :cry:

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Tirza

Hamster valt/viel aan. :cry:

Bericht door Tirza » 21 sep 2017, 14:39

hoi allemaal,
ik heb sinds maandag een nieuwe goudhamster.
Zondag was Mijn dwerghamster overleden.
Maar gister heeft mn nieuwe hamster me al 4 keer aangevallen toen ik me hand in zijn kooi deed gelukkig was het niet raak.
en hij begon al te piepen zodra ik zijn kooi open deed...
vandaag heeft hij het alleen nog maar een keer geprobeerd, maar het gaat al wel iets beter ik kon hem zelfs aaien en ik heb hem uit mijn hand gevoerd.
hij zit ook al de hele tijd in de buizen die de verdiepingen mer elkaar verbindt, hij eet er zelfs in ( heeft zijn voedsel voorraad daar ook.)
heeft iemand tips voor mij zodat ik zijn vertrouwen kan winnen?

Groetjes van een wanhopig baasje en een onzekere Hamster....... :(

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Re: Hamster valt/viel aan. :cry:

Bericht door xAnnick » 21 sep 2017, 15:18

Je hebt je hamstertje pas net, dus vermoedelijk moet hij nog een poosje wennen. Ik sinds 3 weken een nieuwe hamster en ook die vind (voor mij) normale bewegingen nog heel spannend. Ze rent niet meer altijd weg, maar ze is wel alert.
Het klinkt alsof je hamster dus nog gewoon bang is voor je hand en uit angst aanvalt. Mijn tip is dus: heb geduld! Misschien duurt het wat langer, maar uiteindelijk zal je hamster wel aan je wennen.

Nog iets anders wat je schrijft: je hebt een goudhamster zeg je, en een kooi met buizen. Helaas zijn die buizen echt veel te klein voor goudhamsters. Nu is het beestje misschien nog jong en past hij erin, maar eenmaal volwassen wordt het heel krap. Zeker met volle wangen past hij er niet doorheen, alleen zal hij dit toch proberen en kan zichzelf hierdoor ernstig verwonden.
Daarnaast vrees ik ook dat de kooi die je nu hebt te klein is voor je hamster, de meeste kooien met buizen die ik ken bieden niet genoeg ruimte voor een hamster om zijn natuurlijke gedrag uit te leven. Op dit moment is de minimale maat 80x50 voor syren en dit zou ik ook zeker aanraden. Dan kan hij beter zijn energie kwijt, is minder gestrest en zal zich sneller bij je op zijn gemak voelen.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Tirza

Bericht door Tirza » 23 sep 2017, 18:09

Beste xArnick, bedankt voor je bericht.
Maar de kooi is echt niet te klein hoor, hij is 62x45x35.

mvg Tirza Berends.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 23 sep 2017, 18:32

Zoals je leest in mijn bericht is de minimale maat 80x50, dus de kooi waar je hamster nu in woont is toch een flink stuk kleiner. Past er wel een goed looprad in met een minimale doorsnede van 27 cm? Mocht dat niet het geval zijn kan je hamster ook pijn in zijn rug hebben en daarom uit frustratie bijten.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Plaats reactie