Hamster stormt op mij af..

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Kathy
Hamsters: Mike

Hamster stormt op mij af..

Bericht door Kathy » 06 okt 2017, 01:05

Ik heb sinds vorige week een goudhamster overgenomen van een meisje die er niet meer voor wilde zorgen.
De hamster is nog niet tam, nu ging ik net de hamster (heeft nog geen naam) eten geven dus ik strooide zijn eten in zijn kooi en ik haalde wat bodembedekking bij zijn rad weg zodat het wiel weer goed rond kan draaien.
Op dat moment zat de hamster nog in zijn huisje, maar toen hij de bodembedekking hoorde stoof hij uit zijn huisje richting de andere kant van de kooi.
Of hij nou richting mijn hand rende of naar de andere kant van de kooi is mij nog steeds niet duidelijk want ik trok uit schrik mijn hand snel weg..
Kan iemand mij uitleggen waar dit gedrag vandaan komt? is het territorium drang of iets?
Alvast bedankt voor het helpen!

_mona_
Hamsters: 7
Leeftijd: 25

Re: Hamster stormt op mij af..

Bericht door _mona_ » 06 okt 2017, 07:30

Voor mij klinkt het alsof de hamster ofwel heel hard geschrokken was en ging lopen, of dat hij inderdaad territoriaal is en jouw uit de kooi wilde verdrijven.
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, de bellies James, Sirius & Albus en rusjes Nailah, Tiana, Snoepje en Amberle ♥

Plaats reactie