Bijten en druker geworden

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Jess115

Bijten en druker geworden

Bericht door Jess115 » 17 okt 2017 20:38

Hoi sinds kort bijt annabella mij ze doet het noet hard maar ze pak wel steedst mij vingers en ze is erg geopereerd naar eten het maakt in uit wat voor eten dit deedt ze nooit ze bijt ook overal in in hout en de speeltjes die ze nu heeft hoe komt het dat het bijten zo erg kan worden komt dat door te veel eten of te weinig ze krijgt elke dag een klein beetje voer en anders wat lekkers ook steeds anders de ene keer een wortel en andere keer gewoon voer zou het daar aan kunnen liggen ze wil de laaste tijd ook erg graag de kooi uit ze zal er alles om doen om.de kooi uit komen en ze is tegen woordig ook in de ochtend wakker. Maar soms zijn er avonden dat ze niet uit haar nest te krijgen is. Kent iemand dit gedrag

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 20

Re: Bijten en druker geworden

Bericht door xAnnick » 17 okt 2017 21:58

Om te beginnen:
Ik kan maar weinig maken van wat je schrijft. Ik ben wel begonnen met lezen, maar zonder leestekens en met spelfouten is het lastig om geconcentreerd te blijven. Probeer daar op te letten bij volgende berichten :-)

Hoe groot zijn de kooi en het rad? Draait het rad fatsoenlijk? Doet het drinkflesje het (als je geen bakje hebt)? Bijten kan een uiting zijn van frustratie.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Hamstersam
Hamsters: Syr Dorus
Leeftijd: 15

Re: Bijten en druker geworden

Bericht door Hamstersam » 18 okt 2017 17:01

Ik zal het even herschrijven voor je (:

Hoi,

Sinds kort bijt mijn hamster Annabella mij. Ze doet het niet hard maar ze pakt wel steeds mijn vingers. Ze is erg gek op eten, het maakt niet uit wat voor eten. Dit deed ze nooit. Ze bijt ook overal in, zoals hout en andere speeltjes die ze nu heeft. Hoe komt het dat het bijten zo erg kan worden? Komt het omdat ze te veel eten of omdat ze te weinig eten krijgt? Ze krijgt elke dag een klein beetje voer en ander lekkers. De ene keer een wortel en de andere keer gewoon voer. Zou het daar aan kunnen liggen? Ze komt de laatste tijd ook erg graag de kooi uit, ze zal er alles aan doen om de kooi uit te komen. Ze is tegenwoordig ook in de ochtend wakker. Soms zijn er ook avonden dat ze juist niet uit haar nest te krijgen is. Kent iemand dit gedrag?

Als antwoord: Nee ik ken het gedrag niet.
Ik denk dat je even aan ons moet vertellen wat voor hamster je hebt, hoe oud hij/zij is, in wat voor kooi die zit. (en hoe groot de kooi is).

Ik denk zelf dat ze als je je hand in de kooi doet erin bijt omdat ze haar territorium beschermt. Ik zou haar proberen met een mok op te scheppen (als het een dwerghamster is), en dan kijken of ze ook nog bijt als ze uit haar kooi is. Zorg ook dat je je handen goed wast als je haar uit haar kooi pakt, anders denkt ze misschien dat je handen voer zijn. Zorg ook dat je haar geen voer meer uit je handen aanbiedt, dit kan weer leiden tot meer bijten, en dat ze je vingers als eten ziet.
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!

Plaats reactie