Hamster alleen laten

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
LindaB
Leeftijd: 36

Hamster alleen laten

Bericht door LindaB » 10 nov 2017, 19:23

Ik ga binnenkort drie dagen weg en de gebruikelijke verzorger die in de buurt woont, heeft afgezegd. Zou ik mijn hamster drie nachtjes alleen kunnen laten? Anders wordt het een hele volksverhuizing aangezien hij in een bak van bijna anderhalve meter lang zit en de reservekooi weer ergens anders staat, en de enige die op zou kunnen passen weer ergens anders woont (maar te ver weg om even bij mij langs te komen). Het is namelijk nogal kort dag voor zo'n volksverhuizing en ik moet de cavia's ook al ergens anders onderbrengen (daar heb ik wel een adresje voor maar de hamster kan niet mee + dat past allemaal niet in m'n autootje :lol: ). Ik vertrek 's ochtends vroeg en kom drie nachten later 's avonds laat weer aan. Ik heb eens een hamster door omstandigheden twee nachten alleen gelaten, maar is drie zo verschrikkelijk veel langer? Ik kan er twee voerbakken neerzetten en nog voer en lekkers verstoppen, extra nestmateriaal... ik denk niet dat hij me mist eigenlijk, maar aan de andere kant vind ik het ook wel sneu. Maar zo'n volksverhuizing zie ik ook niet zitten voor die paar daagjes...
Heeft iemand hier zijn hamster eens drie daagjes alleen gelaten?

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Re: Hamster alleen laten

Bericht door Sicos » 10 nov 2017, 19:46

Dat moet prima gaan als je zorgt voor genoeg eten en drinken. Ik weet niet of je een drinkbakje of flesje gebruikt maar wat ik altijd voor de zekerheid doe is wat vochtig eten geven zoals bijvoorbeeld een komkommer voor het geval er iets met het water gebeurd. Op die manier heeft hij/zij altijd "water" tot zijn beschikking.... en het zijn hamsters he, die heeft vast wel ergens eten verstopt :D .

LindaB

Bericht door LindaB » 10 nov 2017, 20:53

Hij heeft een drinkflesje, dus dat is geen probleem ;) Zal er een extra grote voerbak neerzetten en m'n schuldgevoel afkopen met extra meelwormen, witlof en een pinda.

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 11 nov 2017, 14:40

Het kan altijd zo zijn dat dat ene drinkflesje leegloopt of blokkeert. Als je er 3 nachten niet bent zou ik net als Sicos er als extra wat komkommer, wortel, stronkje witlof of iets anders wat 3 nachten goed blijft er bij geven.
Flesjes blokkeren vaker dan je denkt, en ook als mensen wel thuis zijn hebben ze dat niet altijd door, er hoeft maar iets kalk bij het balletje van het flesje te komen, en dan komt er geen of nauwelijks water uit, en je hamster sterft aan uitdroging met een vol flesje.

LindaB

Bericht door LindaB » 11 nov 2017, 15:42

Dat was ik sowieso van plan ;) De rest was extra.

blobcorn333
Hamsters: puk

Bericht door blobcorn333 » 11 nov 2017, 17:15

ik zou eeen keer iemand laten kijken of verzorgen zodat je met een gerust hart weg kan

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 11 nov 2017, 19:00

Ik ben regelmatig 3 dagen weg (nouja, 2 nachten, wel 3 dagen) maar dat kan echt prima. Ik geef dan ook altijd een stukje groente extra.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

LindaB

Bericht door LindaB » 11 nov 2017, 22:17

blobcorn333 schreef:
11 nov 2017, 17:15
ik zou eeen keer iemand laten kijken of verzorgen zodat je met een gerust hart weg kan

Het is zo last-minute dat ik niemand zo gek kan krijgen om even langs te gaan. De buurman heb ik dit weekend ook niet te pakken kunnen krijgen.

LindaB

Bericht door LindaB » 11 nov 2017, 22:18

Mirkku schreef:
11 nov 2017, 19:00
Ik ben regelmatig 3 dagen weg (nouja, 2 nachten, wel 3 dagen) maar dat kan echt prima. Ik geef dan ook altijd een stukje groente extra.
Dit is dus nog een dag extra. Twee nachtjes heb ik weleens eerder gedaan, maar drie dus nooit.

blobcorn333
Hamsters: puk

Bericht door blobcorn333 » 12 nov 2017, 11:39

als je genoeg vochtrijke groente en genoeg voer geeft kan er volgens mij niks misgaan :wink:

LindaB

Bericht door LindaB » 16 nov 2017, 00:22

Ik ben ondertussen terug en ik had voor twee weken aan voer ofzo neergelegd en er was niks aan de hand. Hij leek zelfs wel verontwaardigd. "Kom je doen?"
Nadeel is wel dat hij volgens mij alleen de lekkere dingen uit het voer heeft lopen vissen.

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Bericht door Sicos » 16 nov 2017, 06:59

LindaB schreef:
16 nov 2017, 00:22
Ik ben ondertussen terug en ik had voor twee weken aan voer ofzo neergelegd en er was niks aan de hand. Hij leek zelfs wel verontwaardigd. "Kom je doen?"
Nadeel is wel dat hij volgens mij alleen de lekkere dingen uit het voer heeft lopen vissen.
Hehe zou jij dat niet doen dan... het lekkers tussen je eten uithalen :D

yunansia
Hamsters: Hoodie & Xillia & Noctis

Bericht door yunansia » 16 nov 2017, 07:01

Ik zou dan het minder lekkere blijven voeren. Waarschijnlijk heeft hij al het lekkere ergens verstopt.

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 25

Bericht door syrischehamster » 16 nov 2017, 09:29

Ik doe dit zelfs elk weekend! Ik vertrek op vrijdag van kot en kom op zondagavond terug, 2 nachtjes dus.
Ik probeer het wel altijd tot 2 nachtjes te beperken maar als het een keer echt niet anders kan is een nachtje meer of minder ook geen ramp.
Ik heb wel mezelf aangeleerd om dus echt 2 porties voer te geven omdat ze inderdaad anders enkel het lekkerste eruit pikken ;)
Qua waterflesjes hang ik meestal een flesje extra op, de kans dat ze allebei tegelijkertijd verstopt raken is klein.
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Plaats reactie