2 robo's samen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
TrippyHamster
Hamsters: Elwin
Leeftijd: 15

2 robo's samen

Bericht door TrippyHamster » 13 aug 2018, 16:22

Hoi!

Ik ben van plan om 1 of 2 roborovski dwerghamsters te nemen, en ik weet niet helemaal hoe ik 2 robo's ga aanpakken.

Ik wil de kans op gevechten zo klein mogelijk maken, enig idee hoe ik dit kan waarmaken? Ik ga twee van alles doen (twee wielen, twee drinkflesjes, etc.) en de kooi die ik ga gebruiken is de detolf. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? En zijn er een paar dingen speciaal aan robo's waar ik ook rekening mee moet houden (voeding)?

Bedankt!

Saskia1982
Leeftijd: 36
Contacteer:

Re: 2 robo's samen

Bericht door Saskia1982 » 13 aug 2018, 17:18

Het makkelijkst is om naar een betrouwbare fokker te zoeken en dan direct te vragen naar hun ervaringen. Bij fokkers die selecteren op karakter heb je de meeste kans dat ze zonder problemen samen kunnen.
Hier is koppelen verrassend goed gegaan en heb nog nooit iets gezien wat op ruzie lijkt, ze slapen ook altijd samen.. Maar dat is man + vrouw, dus niet te vergelijken.

TrippyHamster

Bericht door TrippyHamster » 13 aug 2018, 19:36

oké bedankt!

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 14 aug 2018, 08:24

Alles dubbel is prima.Een zandbak heb je ook nodig,robbies hebben van nature een vettige vacht en mede door het zand kunnen ze zich goed schoonhouden.Als voer kun je gewoon dwerghamster voer geven.Verse groente als extra kan maar niet elke robbie vindt dit lekker.

Ook al heb je twee zussen of broertjes als koppel en alles gedaan om vechten te voorkomen,een garantie dat dit goed gaat is er niet.Als ze een maand of 5-6 zijn gaan ze toch weleens vechten.Dan wordt er beslist wie er de baas is.Als dit eerlijk gaat zonder bloed vergieten dan gaat het daarna meestal wel goed en kunnen ze bij elkaar blijven.Wel opletten dat de baas de onderdanige niet teveel onderdrukt.Ze moeten veel dingen gewoon samen doen en normaal met elkaar omgaan.

Mijn ervaring is dat een verschil in karakters de grootste oorzaak is van echt serieus vechten.Is dit het geval,dan moet je ze apart zetten.

TrippyHamster

Bericht door TrippyHamster » 14 aug 2018, 13:43

oké heel erg bedankt!

Plaats reactie