Tam maken Syrische hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Romée

Tam maken Syrische hamster

Bericht door Romée » 16 sep 2018, 12:29

Hallo allemaal!

Ik heb Sinds 4 september mijn eerste Syrische hamster in huis. Hij verblijft in een aquarium van 100x50x50. Nu heeft hij een groot rad, een zandbakje (wat hij heerlijk vind) en een huisje (+ wat speeltjes en een extra schuilplekje).

Nu is het huisje redelijk groot, er zijn namelijk 3 kamertjes. Nu heeft hij 1 kamertje omgetoverd tot badkamer (wel makkelijk met schoonmaken) en de andere is zijn slaapplek. de derde is meer een doorgang voor naar binnen.

Hierdoor heb ik het idee dat hij niet zo veel naar buiten komt als andere hamsters (naar verhalen gehoord te hebben). Hij komt 's avonds wel naar buiten voor het rad en de zandbak, maar hij zit ook heel veel in het huisje.

Nu is het dus wat lastig naar mijn idee om hem tam te krijgen. Ik ben zo ver dat ik hem redelijk kan aaien, de ene dag wat beter dan de andere dag, maar oppakken lukt nog niet echt, dat heb ik ook nog niet echt goed geprobeerd omdat hij soms wat schrikkerig is.

Hij pakt wel stukjes banaan of snoepjes uit mijn hand aan, en hij vind het ook niet heel erg als ik met mijn hand in de kooi zit. Als ik met mijn vingers door het zand ga komt hij wel heel nieuwsgierig kijken.

Hoe kan ik hem nog beter tam maken? hij is nu ongeveer 8,5 week oud, en ik zou toch graag wel wat meer vooruitgang boeken met het tam maken. Al weet ik op dit moment niet zo goed hoe :-?

Hierbij ook maar meteen even foto's, want ik moet wel zeggen, als hij niet tam word, is het nog wel een schatje om naar te kijken :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Tam maken Syrische hamster

Bericht door Goudhamster Hammie » 16 sep 2018, 15:24

Allereerst, wat een prachtige hamster! En goed dat je je zo goed hebt ingelezen over de leefomstandigheden.

Je hamster zal inmiddels wel aan zijn verblijf gewend zijn. Het feit dat je hem snoepjes enzo geeft, zorgt er al voor dat hij aan je gewend raakt. Als je je snoepjes op je hand legt dan komt hij er uiteindelijk wel op staan en dan kun je dat uitbreiden door je hand een keer op te tillen. Als je Engels een beetje goed is, raad ik je het kanaal; Erinsanimals aan. Zij heeft vele video's over hoe je je hamster kunt tammen en ze heeft hier ook een kleine serie van bij een paar van haar hamsters, waarin ze de vooruitgang laat zien. Zo kun je zien welke verschillende technieken ze gebruikt bij verschillende hamsters. Je vindt ze al als je intypt; how to tame a hamster.

Romée

Bericht door Romée » 16 sep 2018, 16:13

Goudhamster Hammie schreef:
16 sep 2018, 15:24
Allereerst, wat een prachtige hamster! En goed dat je je zo goed hebt ingelezen over de leefomstandigheden.
Dankjewel! ja ik ben ook heel blij met hem! Hoe mooi ik de wildkleur ook vind, zo wit met grijs vind ik echt geweldig :D
Goudhamster Hammie schreef:
16 sep 2018, 15:24
Je hamster zal inmiddels wel aan zijn verblijf gewend zijn. Het feit dat je hem snoepjes enzo geeft, zorgt er al voor dat hij aan je gewend raakt. Als je je snoepjes op je hand legt dan komt hij er uiteindelijk wel op staan en dan kun je dat uitbreiden door je hand een keer op te tillen. Als je Engels een beetje goed is, raad ik je het kanaal; Erinsanimals aan. Zij heeft vele video's over hoe je je hamster kunt tammen en ze heeft hier ook een kleine serie van bij een paar van haar hamsters, waarin ze de vooruitgang laat zien. Zo kun je zien welke verschillende technieken ze gebruikt bij verschillende hamsters. Je vindt ze al als je intypt; how to tame a hamster.
Dankjewel voorr de tips!
En de filmpjes ga ik zeker even opzoeken! Hopelijk kan ik hem zo een stuk tammer krijgen :-)

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 2 rusjes
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 16 sep 2018, 16:14

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 2 rusjes
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 16 sep 2018, 16:14