Oud nestmateriaal houden?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
DaanKoster
Hamsters: Shady

Oud nestmateriaal houden?

Bericht door DaanKoster » 15 okt 2018, 19:22

Ik ben best nieuw in de hamsterwereld ik kijk al maanden video’s over hamsters opvoeden en hoe je ze moet behandelen en ik heb 4 dagen geleden een hamster gekocht het is een russian dwarf hamster en toen ik hem kreeg kreeg ik wat nest materiaal mee om de geur te houden maar deze is van een soort wolachtig materiaal en ik heb gelezen dat wol slecht is voor je hamster of eerder gevaarlijk moet ik dit beetje bij beetje afnemen of alles weghalen of is wol helemaal niet gevaarlijk? Alvast bedankt en vriendelijke groet Daan

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Oud nestmateriaal houden?

Bericht door Goudhamster Hammie » 15 okt 2018, 21:49

Hamsterwol is inderdaad niet goed voor ze, maar omdat een verhuizing toch best wel iets groots is voor zo'n beestje. Wij hebben ook het nestje meegekregen en hebben besloten om deze toch in de kooi te leggen bij beide hamsters. Het gaat zich namelijk heel erg om de geur. Als je hamster binnen 3-6 dagen gewend is aan zijn nieuwe habitat, dan kun je het nestje verwijderen en vervangen door bijvoorbeeld wc papier, maar dus niet meer met hamsterwol.

DaanKoster
Hamsters: Shady

Bericht door DaanKoster » 16 okt 2018, 03:15

Oke erg bedankt

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Bericht door Sicos » 16 okt 2018, 06:59

In elk geval veel plezier met je Russische dwerghamster (wat veel mensen hier gewoon een rusje noemen).

Plaats reactie