Welke hamster moet ik nemen??????

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Jespertjuhh

Welke hamster moet ik nemen??????

Bericht door Jespertjuhh » 16 okt 2018, 18:16

Wie kan mij helpen??? Ik wil graag een hamster maar ik weet niet wat voor een soort ik moet nemen?

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Welke hamster moet ik nemen??????

Bericht door Goudhamster Hammie » 16 okt 2018, 19:12

Ik denk dat je niet alleen moet denken aan welke hamster je wil nemen, maar meer voor welke hamster je her budget en de ruimte hebt!

Een dwergje heeft een kleinere kooi nodig dan een Syr. Een Syr heeft grotere spulletjes nodig die dan ook weer duurder zijn. En wat als je hamstertje ziek wordt? Heb je dan wel genoeg geld ok eventueel naar de dierenarts te gaan?

Heb je je goed ingelezen over de grootte van de kooi en de spulletjes die ze nodig hebben en dergelijke? Je lijkt me namelijk erg jong.

Een hamstertje is leuk en het is aan jezelf welk soort jou meer bevalt, maar denk goed na voordat je een beestje koopt en lees je vooral goed in! Zo kun je fouten voorkomen.

Als je vragen hebt over het houden van hamsters kun je met al je vragen op dit forum terecht!

Jespertjuhh

Bericht door Jespertjuhh » 16 okt 2018, 19:43

Bedankt voor dit snelle antwoord. Ik heb me al best wel ingelezenin het houden van een hamster en wat je daarvoor nodig hebt. Mijn vraag is alleen nog of er een hamster is die liever is of makkelijker te houden is

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 16 okt 2018, 20:12

Jespertjuhh schreef:
16 okt 2018, 19:43
Bedankt voor dit snelle antwoord. Ik heb me al best wel ingelezenin het houden van een hamster en wat je daarvoor nodig hebt. Mijn vraag is alleen nog of er een hamster is die liever is of makkelijker te houden is
Een dwergje lijkt mij het "makkelijkst" om te houden. Ik heb echter alleen ervaring met Syren. De reden dat ik dit denk, is omdat dwergjes kleinere habitats en spullen nodig hebben dan syrtjes. Syrtjes worden vaak wel aangeraden als eerste hamster. Syrtjes zijn namelijk sneller tam en hebben wat meer met mensen. Dwergjes zijn vooral leuk om naar te kijken, vooral de roborovski's. Er zijn verschillende soorten dwergjes: robo's, rusjes, chineesjes, campbelli's etc.

Het is net wat je in een hamster "zoekt"

melson

Bericht door melson » 16 okt 2018, 21:22

Een dwergje heeft een kleinere kooi nodig dan een Syr.
omdat dwergjes kleinere habitats [en spullen] nodig hebben dan syrtjes.
ik wil hier graag even duidelijk zeggen, dat dit zo niet klopt. dwerghamsters zijn misschien kleiner maar bewegen veel en lopen ook meerdere kilometers per nacht en hebben net zo een grote(vanaf 100x50cm is een goede maat vind ik) kooi nodig als syren . misschien niet zo een hoge, want bij de meeste dwerghamsters zijn 15 tot 20cm zaagsel genoeg terwijl syren er wel meer kunnen hebben.

wat betreft je keuze van je hamster:
ik zal kijken wat je het leukst vind. elke hamster heeft een eigen karakter en kan makkelijk tam worden of juist heel schuw zijn. Ik vind bv. syren niet zo mooi, maar juist dwerghamsters.
Een robo is meestal niet makkelijk tam te maken en blijft schuwer dan andere hamsters. Ik heb er ooit eentje gehad , die heb ik een half jaar niet gezien... en op de hand of in de buurt van de hand komen wilde die echt niet.
dwerghamsters in het algemeen zie je vaker ook overdag terwijl syren vaker eerder laat avonds actief worden. Bij vrouwelijke syren lees je vaker van knagen aan inrichting en kooi en dat ze er pas mee stoppen als ze heel veel meer ruimte krijgen.

Maar zoals ik al zei: bij elke hamster kan het net weer anders zijn.

Ik zal je trouwens adviseren om een hamster uit een asiel (of van een fokker) te halen - niet uit een dierenwinkel i.v.m. broodfok.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Jespertjuhh

Bericht door Jespertjuhh » 16 okt 2018, 21:57

Bedankt voor alle antwoorden ik heb hier veel aan gehad

Plaats reactie