Aanschaf hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
_JR_
Hamsters: Nog geen

Aanschaf hamster

Bericht door _JR_ » 18 okt 2018, 20:05

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, omdat ik aan het na denken ben om een hamster aan te schaffen.
Ik wil dus graag een hamster aanschaffen uit een opvang of fokker (niet uit een dierenwinkel, om die niet te promoten en ik heb gehoord dat die minder tam zijn). De hamster komt in een glazen bak van minimaal 1 meter lang en een deksel van gaas voor genoeg luchtventilatie. Ik wil zijn 'kooi' zo natuurlijk mogelijk inrichten, dus weinig plastic haha. Ik ben genoeg thuis, want ik zit 's avonds altijd op mijn kamer en ik ga nou ook niet echt vroeg slapen haha. De hamster laat ik regelmatig lekker uit zijn hok om lekker te rennen, natuurlijk wel met toezicht. ;)

Ik zit alleen nog met twee dingetjes:
-Het lawaai wat ze 's nachts maken en de stank.
Ik wil de hamster graag op mijn kamer neerzetten, omdat het niet in de woonkamer past vanwege andere dieren. Hoe erg is het geluid wat ze 's nachts maken? Ik heb vaker bij een vriendin geslapen met 3 gerbils die ook lawaai maken en daar werd ik niet wakker van. En verder snurken er best wat gezinsleden hier in dit huis dus ik ben al best wat gewend :lol: .

En hoe zit het met de stank? Als je elke week het hok schoonmaakt en elke dag even kijken of het schoon is en het raam regelmatig openzetten zit het dan goed met de stank?

Alvast bedankt voor de mensen die mij willen helpen!

Sylvia.

Re: Aanschaf hamster

Bericht door Sylvia. » 18 okt 2018, 20:44

Welkom op het forum!

Denk je aan een Syrtje? Of een rusje?

Je hebt tegenwoordig hele stille molens. Dus, als je een goede kwaliteit molen koopt valt het geluid van het molen lopen heel erg mee. Ik heb zelf een molen met een kogellager van Getzoo.

Ik ben zelf alleen bekend met rusjes en ik vind ze absoluut niet stinken. Zelf maak ik om de dag het plashoekje schoon en dan ruik ik mijn hamster eigenlijk amper. Een bak van 1 m hoef je echt niet elke week schoon te maken!
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

_JR_
Hamsters: Nog geen

Bericht door _JR_ » 18 okt 2018, 20:51

Dankjewel voor je reactie!
Daar zit ik dus ook een beetje over te twijfelen. Een Syrtje heeft natuurlijk grotere spullen nodig, waardoor je ruimte beperkt wordt en dan vind ik misschien een beetje zielig voor hem. Ik kan maximaal een aquarium aanschaffen van 115cm lang, omdat groter helaas niet past. Helaas zijn deze tweedehands nauwelijks te vinden. Het lijkt met het leukste om een hamster te nemen die redelijk makkelijk handtam te maken zijn (ookal zou ik het niet erg vinden om er wat moeite voor te moeten doen) en het leuk vindt om dingen te ondernemen.

amberiscool
Hamsters: Molly
Leeftijd: 21

Bericht door amberiscool » 18 okt 2018, 22:24

Ik heb ook mijn hamster op mijn kamer, en met een stil rad heb je er weinig last van! Ik moest op het begin even wennen, maar ik word er nu nooit wakker van. Ik ruik haar ook nooit, ik verschoon elke 2 dagen haar plasbakje en ik schep de keuteltjes uit de kooi, dan hoef ik de kooi pas na een maand (of meer) te verschonen. Ik heb trouwens een syrische hamster

Plaats reactie