Vachtje

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Wiggeltje
Hamsters: Wiggel
Contacteer:

Vachtje

Bericht door Wiggeltje » 23 okt 2018, 09:13

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn dwerghamstertje.
Zij heet Wiggel, ik heb haar in een dierenwinkel gekocht en heb haar nu ongeveer 3 weken. En kocht haar wit, maar sinds kort wordt zij wat donkerder, krijgt zij haar normale kleur weer terug of zat zij in haar wintervacht toen ik dr kocht.. wat mij heel onlogisch klonk want het is oktober ?

Groetjes, mama van Wiggel <3

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Vachtje

Bericht door Goudhamster Hammie » 23 okt 2018, 11:06

Als de hamstertjes ouder worden dan kan hun vacht ook mee veranderen. Ik denk dat dat de verklaring ervoor is

Wiggeltje
Contacteer:

Bericht door Wiggeltje » 23 okt 2018, 12:18

Dan is mijn vraag nu, mijn hamster is 3 maanden oud betekend het nu ook dat hij snel ouder wordt of ?

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 23 okt 2018, 13:41

Wintervacht heeft veel te maken met licht. Als de lichtcondities nu heel anders zijn kan het zijn dat de hamster nu weer uit wintervacht gaat. Een beetje een gek moment is het natuurlijk wel :p
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Wiggeltje
Contacteer:

Bericht door Wiggeltje » 23 okt 2018, 14:35

Ah, okay.. dus als het vaak donker is en lekker kwamer temperatuur niet te koud niet te warm dan kan het inderdaad veranderen?

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 23 okt 2018, 18:07

Wiggeltje schreef:
23 okt 2018, 12:18
Dan is mijn vraag nu, mijn hamster is 3 maanden oud betekend het nu ook dat hij snel ouder wordt of ?

Nee het is net als bij de meeste andere dieren. Als je bijvoorbeeld een puppy koopt, dan blijft de vacht meestal niet zoals hij was toen de hond nog een pup was. Naarmate ze ouder worden krijgen ze bijvoorbeeld meer vlekken of tekeningen op hun vacht. Dat is ook hoe het bij hamsters gaat lijkt mij. Hun vacht kan bijvoorbeeld iets donkerder of lichter worden. Dat betekent niet dat je hamster nu sneller oud wordt. Je hamster wordt nu gewoon volwassen.

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 23 okt 2018, 20:01

Goudhamster Hammie schreef:
23 okt 2018, 18:07
Wiggeltje schreef:
23 okt 2018, 12:18

Nee het is net als bij de meeste andere dieren. Als je bijvoorbeeld een puppy koopt, dan blijft de vacht meestal niet zoals hij was toen de hond nog een pup was. Naarmate ze ouder worden krijgen ze bijvoorbeeld meer vlekken of tekeningen op hun vacht. Dat is ook hoe het bij hamsters gaat lijkt mij. Hun vacht kan bijvoorbeeld iets donkerder of lichter worden. Dat betekent niet dat je hamster nu sneller oud wordt. Je hamster wordt nu gewoon volwassen.
Nee het is niet net als bij andere dieren er is geen hond die door weinig licht een witte vacht krijgt.
Met leeftijd heeft het verkleuren van een rus ook niets te maken, wel met wintervacht heeft zoals Mirkku al uitlegde wat met licht te maken heeft. Als je een wildkleur rus met 30 graden langere tijd in een ruimte met weinig licht zet worden ze ook wit.

Door een wintervacht te krijgen veranderd er niets aan hun levensverwachting.

Saskia1982
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » 23 okt 2018, 22:55

Klinkt inderdaad als wintervacht wat nu langzaam overgaat in haar normale vacht.
Dierenwinkels zijn meestal overdag open en sluiten eind van de middag, dus in de avond is het lang donker. Hamsters gaan in wintervacht als ze weinig lichturen hebben. Bij jou thuis is er in de avond waarschijnlijk een lamp aan, dus meer lichturen en dan gaat de hamster weer uit wintervacht.
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Dwerghamsters, facebookgroep
Saskia's kleine knagers

Wiggeltje
Contacteer:

Bericht door Wiggeltje » 24 okt 2018, 07:40

Nee, ik heb even veel licht als in de dieren winkel er is ook geen licht aan in de avond want Wiggel slaapt bij papa en mama op de kamer. Dus alleen overdag is er wat licht. Maar bedankt voor het reageren, ik weet dus dat ik mij geen zorgen hoef te maken :)

Plaats reactie