Geen hamsterallergie, maar waar dan wél last van?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
HamsterStofje
Hamsters: Stofje

Geen hamsterallergie, maar waar dan wél last van?

Bericht door HamsterStofje » 28 okt 2018, 09:35

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum. Ik lees al wel een tijd mee, maar heb een account gemaakt omdat ik sinds eergisteren eindelijk een hamstertje heb.
Wel heb ik een vraag en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Een maand terug heb ik een allergietest gedaan, omdat ik weet dat ik meerdere allergieën heb. Maar mijn vorige allergietest was al tien jaar geleden. Ik wilde er zeker van zijn niet allergisch te zijn voor hamsters voor ik er eentje nam. Er kwam (zoals ik eigenlijk al wel wist) uit dat ik een allergie heb voor huisstofmijt en voor grassen. Niet voor dieren.
Dat klopt ook wel want mijn ouders (en toen ik nog thuis woonde, ik dus ook) hebben ook twee honden, waar ik niet allergisch voor ben.

Ik heb daarom Back2Nature bodembedekking gekocht. Gemaakt van gerecycled papier. Als nestmateriaal had ik eerst een soort draden van hennep, maar daar bleek ik ook allergisch op te reageren gisteren. Dit heb ik dus vervangen voor wc papier. Waar mijn hamstertje heel druk mee is haha.

Ik heb dus een kooi met anti-allergie bodembedekking, wc papier als nestmateriaal, houten en hard-plastic meubels en speeltjes, wc-rollen, voerbakje en drinkflesje op dit moment. Echter blijf ik nog snotteren en kortademig.

Nu vroeg ik me af of jullie een idee hebben wat dit nu nog kan zijn. Zou het kunnen dat ik nog wat allergisch ben, omdat de hamster eergisteren is meegenomen vanuit een kooi met zaagsel? Misschien dat er nog kleine sporen in het huisje zitten van het hennep nestmateriaal? Zou ik ook allergisch kunnen zijn voor de houten meubeltjes (lijkt me niet, want ik heb ook gewoon houten meubels op mijn kamer, maar er zit wel een soort schors over de meubeltjes heen...)?

Ik hoop dat mijn allergie in de komende dagen minder blijft worden en uiteindelijk weggaat. Maar ik dacht, misschien heeft iemand hier een soortgelijke ervaring mee gehad en heeft iemand hier ideeën of tips voor.

Ps. om iedereen gerust te stellen. Ik woon op mijzelf op dit moment en bij mijn ouders wonen twee honden en een cavia. Mocht het écht écht niet lukken met mijn allergie uiteindelijk, dan willen mijn ouders de zorg van de hamster op zich nemen en kan ik de hamster nog heel vaak bezoeken. Maar daar wil ik niet vanuit gaan. Ik weet ook niet waar ik nu nog allergisch voor kan zijn....

Liefs

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Re: Geen hamsterallergie, maar waar dan wél last van?

Bericht door Sicos » 28 okt 2018, 14:13

Ik heb zelf ook huisstofmijt en pollen allergieën maar bij mij gaat het prima met hamsters. Wat wel misschien wil helpen is een goede luchtreiniger deze haalt alle stoffen uit de lucht waar je allergisch voor bent. Bij mij deed het in elk geval wonderen. Je moet het alleen niet erg vinden om dit in je huiskamer te hebben staan.
Afbeelding

HamsterStofje
Hamsters: Stofje

Re: Geen hamsterallergie, maar waar dan wél last van?

Bericht door HamsterStofje » 01 nov 2018, 20:28

Bedankt voor je reactie! Ik heb de afgelopen week verschillende manieren geprobeerd, ook door middel van een luchtreiniger, maar helaas hielp niks. Wel hielp het als ik haar 's nachts in de keuken zette, maar overdag zou ze dan toch weer op mijn kamer staan. Ik woon namelijk op kamers en ik heb geen gedeelde woonkamer. En haar op de gang laten staan leek me niet goed voor haar, vooral in de winter als de voordeur steeds open en dicht gaat.
Ondanks mijn allergie heb ik haar elke dag meerdere malen uit de kooi gehaald en ze is echt heel tam al. Maar ik heb haar uit een gezin met jonge meiden die haar ook al regelmatig uit de kooi haalde, dus ze was al best wel tam toen ze bij me kwam.
Helaas voor mij gaat ze morgen naar mijn ouders en zusje toe. Zij willen haar door de weeks alle liefde geven. En in het weekend kan ik haar dan liefde blijven geven als ik daar ben, zonder dat ze op mijn slaapkamer hoeft te staan.
Morgen ga ik nog naar de dokter, omdat uit mijn allergietest dus kwam dat ik niet allergisch zou zijn voor dieren. Dit was een bloedtest, dus ik overleg even hoe dit precies zit en of ik nog iets aan mijn medicatie kan doen.
Ik vind het echt echt echt heel jammer dat ze bij mijn ouders gaat staan en niet bij mij kan blijven. Maar ik weet wel zeker dat ze haar heel veel liefde kunnen geven. En ik kan haar dus nog heel vaak zien.

Plaats reactie