Tam maken

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Chantal_1978

Tam maken

Bericht door Chantal_1978 » 31 okt 2018, 10:06

We hebben nu bijna 2 weken ons Syrtje. Hij heeft een prachtige kooi met mooie dikke bodembedekking en hieronder heeft hij zijn mancave haha.
Daar zit ook gelijk het "probleem". Zodra hij wat hoort schiet hij dus gelijk weg naar dit ondergrondse holletje.
Hierdoor krijgen we amper de kans om hem tam te maken en tam te houden. Hebben jullie wellicht nog wat tips?

Lsve
Hamsters: Bubbels

Re: Tam maken

Bericht door Lsve » 31 okt 2018, 14:34

Hoi!
Ik heb ook een probleem met het tam maken, vandaar dat ik even aansluit :)
Ik heb mijn syrische hamster nu 2 maanden. Eerst rende zij ook vaak weg, maar ik liet mijn hand rustig in de kooi liggen met wat eten, geduld is een schone zaak. Na een aantal dagen rende zij in iedergeval niet meer weg en durfde ze ook eten van mij aan te pakken of van mijn hand af te eten.

maar nu het probleem:
Mijn hamster is nu zo geobsedeerd door eten. als ik al kom aanlopen naar de kooi rent ze naar mij toe, en wanneer ik mijn hand in de kooi doe rent ze er direct op af, doet druk en snuffelt erg veel en begint dan te bijten omdat ze denkt dat ik altijd eten heb!
Ik was mijn handen van te voren met neutrale zeep, ook heb ik geprobeerd om m'n handen door het zaagsel etc te halen zodat het vertrouwd ruikt, maar dit gedrag is de afgelopen 3 weken niet veranderd!
Help haha

Plaats reactie