Mijn dochter wil een hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
sillie

Mijn dochter wil een hamster

Bericht door sillie » 12 nov 2018, 18:16

Mijn dochter mag een eerste huisdier uitkiezen. Keuze was een koppel konijnen, ratjes of een hamster. Ze wil dus een hamster 8)
Er loopt hier al één en ander rond aan dieren. Dus we zijn bekend met verzorgen van dieren.
In het verleden heb ik ook hamsters gehad, dus mama vindt een hamster prima, ze zijn mijns inziens makkelijk te verzorgen.
Op zolder staan nog wat kooien, loopwielen, huisjes ed.

Maar nu, welk voer moet ik aanschaffen, wat is de meest geschikte bodembedekking.
En natuurlijk waar vind ik een hamster, bij voorkeur een opvanghamster.

xDenies
Leeftijd: 25

Re: Mijn dochter wil een hamster

Bericht door xDenies » 12 nov 2018, 19:23

Houden jullie er wel rekening mee dat een hamster voornamelijk 's nachts actief is en daar oom graag overdag met rust gelaten wilt worden? Natuurlijk in de avond worden ze wel wat actiever, maar houd het in je achterhoofd.

Er zijn heel veel verschillende meningen. Ik heb het concept, 'HamsterScaping' in de wereld gebracht om het welzijn van de hamsters te verbeteren. Zodoende heb ik al een heel hoop mogen betekenen voor vele hamster eigenaren. Wellicht is dit ook wel iets voor jullie ;)
www.Hamsterscapinginfo.nl
Daar staan een heel hoop tips en tricks op. Het is vooral handig om voor jullie zelf te bepalen hoeveel ruimte er beschikbaar is en welke soort hamster daar het beste bij past.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 12 nov 2018, 19:47

Ik weet niet waar je woont en of je een rusje of een Syrtje zoekt, maar Pettings in Rotterdam heeft een aantal jonge rusjes in de opvang. Foto's zijn te zien op de Facebookpagina.

https://www.facebook.com/PettingsOpvangRotterdam/
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

sillie

Bericht door sillie » 13 nov 2018, 20:10

@xDenies, met het hok komt het wel in orde. Mijn laatste hamster Evil Edje zat in een grote glazen bak met van alles erin. Hij werd in de loop van de tijd zelfs een beetje hanteerbaar.

Dat een hamster vooral in de schemering en nacht actief is, is voor ons geen probleem. Het wordt haar eerste eigen huisdier en het concentratievermogen van een 4-jarige is niet zo heel groot.

@Sylvia. Rotterdam is niet gelijk in de buurt. Heb gezien dat het Caviadorp ook opvanghamsters heeft. Desnoods rijden we een keer naar een grotere opvang.

Plaats reactie