Angstig rusje.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
isabog
Hamsters: Fiji
Leeftijd: 19

Angstig rusje.

Bericht door isabog » 16 nov 2018, 00:24

Hoi, ik ben er weer met een vraag.
Ik heb mijn rusje Fiji nu bijna 3 weken (ondertussen nieuw voer gekocht, waarvan hij toch een deel niet lekker vindt :lol:. Dit is zijn tweede thuis)
Nu is het zo dat als ik hem op wil pakken hij een soort tikkend geluidje maakt. Hij bijt niet (behalve een keer toen ik met mijn vinger bij zijn nestje kwam, ik dacht dat hij ergens anders lag of dat proeven aan mijn vinger) en is gewoon erg nieuwsgierig. Betekent dit dat hij misschien toch nog een beetje bang of wantrouwend naar me toe is?

Hij neemt zonder problemen eten aan uit de hand en ik probeer nu eten op mijn hand te leggen, al ruikt hij er dan aan en wil hij nog wel eens gewoon doorlopen.
Ik heb veel gelezen over het tam maak proces en ben daar nu maar mee begonnen om hem toch maar even te laten wennen. Dit geluid maakt hij alleen als ik dus de beweging maak om hem op te pakken en als ik hem dan vast heb maakt hij het ook (pak hem meestal op via een bakje) maar na een minuutje of twee niet meer.

Ik vroeg mij dus af of iemand weet wat dit betekent of ervaring hier mee heeft?

Gr Isa

Ps. Als mijn hand in het kooitje zit bijt hij vaak in mijn nagels (ze zijn aan de langere kant maar gewoon mijn eigen nagels) is dit omdat ie denkt dat het eten is? Ik bied hem dan ook wat te eten aan dus misschien dat ie door de war is, maar het lijkt mij dat hij goed genoeg kan ruiken dat het hapje verder op de hand ligt :lol:

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 42

Re: Angstig rusje.

Bericht door Sicos » 16 nov 2018, 07:04

Als ze een tikkend geluid maken dan is dit vaak een teken dat ze zich voorbereiden om te vechten. Dus ja waarschijnlijk omdat hij bang is.

Plaats reactie