Leeftijd goudhamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
dionne duda

Leeftijd goudhamster

Bericht door dionne duda » 18 dec 2018, 07:44

Hoi allemaal,
Ik heb gisteren een super lieve goudhamster gekocht. Dus wel bij de dierenwinkel, en lees dat dit niet zo handig is. Ook wisten ze niet hoe oud ze was, ze hadden hem net 1 weekje binnen. Maar ik weet niet hoe je ongeveer kunt gokken hou oud ze zou kunnen zijn. Ze is al best redelijk groot. Oja en nu bijt ze ookal de hele dag op haar tralies:( Voor de rest echt een schatje en eind deze week eens beginnen met tam maken en lekker verwennen. Ik hoop dat jullie meer weten!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 22

Re: Leeftijd goudhamster

Bericht door xAnnick » 18 dec 2018, 15:52

Hoii :D

Meestal zijn de diertjes tussen een week of 3 en 5. Maar als ik de foto's zie is die zeker al ouder. Hoe oud kan ik helaas niet zeggen, daarvoor heb ik te weinig ervaring met syren.

Je zegt ook dat ze aan de tralies bijt, wat uiteraard niet heel fijn is. Heb je nog goed advies gekregen over het verblijf? Je kunt onder het kopje huisvesting hier op het forum een hoop informatie vinden over geschikte verblijven. Succes!
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

dionne duda

Bericht door dionne duda » 18 dec 2018, 17:00

Ja ik zat ook al te denken, hij kan toch echt geen 4 a 5 weken oud zijn want dan gaan ze meestal wel weg.

In de dierenwinkel zaten ze in een glazen kooi en bij de fokker weet ik niet. Misschien blij dat ie nu weer kan klimmen en knagen?😂 De kooi is niet zo heel groot want die is nog van mijn vorige dwerghamster. Maar hij zit er pas 1 dag in en lijkt mij dat ze zich er nu nog niet al aan irriteert dat ie niet zo super groot is? (wel genoeg ruimte hoor) Ben sowieso nog op zoek naar andere kooi maar ze was wel heel fanatiek bezig!

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 18 dec 2018, 17:21

Wat een leukerd! Lijkt sprekend op mijn eigen hamster!

Het is lastig om te gokken hoe oud een hamster is. Dierenwinkels krijgen hun hamsters vaak al rond de 4-5 weken binnen. Jouw hamster schat ik echter rond de 8-9 weken (op basis van hoe onze syrtjes er toen uitzagen rond die leeftijd)

Verder lijkt het alsof jouw wel heel erg klein is. Syren zijn een stuk groter dan dwergjes en hebben een stuk meer ruimte nodig. Het is belangrijk dat je een kooi hebt met een absolute minimum van 80x50, maar het liefst groter natuurlijk.

Goed dat je wil gaan kijken voor een ander verblijf. Op marktplaats kun je vaak goede kooien overnemen tegen lagere prijzen. Goede kooien zijn: cricetti 15, cricetti 100, de Alaska, Ferplasr Mary etc.

dionne duda

Bericht door dionne duda » 18 dec 2018, 22:27

8-9 weken? Ik was al bang dat ie misschien een half jaar/jaar zou zijn. Gelukkig!

Ja klopt, toch lastig om een goed hok te vinden op marktplaats of de dierenwinkel. Veel zijn dan toch net te klein.

Dukat
Hamsters: W. v. Oranje, Plato, Hekate

Bericht door Dukat » 18 dec 2018, 23:20

Syrische hamsters worden gemiddeld 1,5 tot 2 jaar.
Mijn hamster werd 2 jaar en ongeveer 2 maanden.

Sommigen kunnen 3 of 4 worden en een enkeling 5 maar dat is al heel zeldzaam.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 19 dec 2018, 08:05

Houd ook marktplaats in de gaten, daar zijn regelmatig glazen bakken te vinden voor een goed prijsje. Overigens zou ik zeker kijken voor minimaal 100x50 voor een syr, anders loop je het risico dat je over een halfjaar weer op zoek moet naar iets anders. Succes!
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Plaats reactie