Hamster tijdelijk bezighouden

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Eda
Leeftijd: 22

Hamster tijdelijk bezighouden

Bericht door Eda » 01 jan 2019, 21:36

Hoi!

Na een aantal jaren geen hamster meer gehad te hebben, heb ik plots de beslissing gemaakt om er één van Marktplaats over te nemen. Mikha woont sinds vanavond bij mij thuis, maar helaas heeft hij een te kleine kooi en weinig dingen om mee te spelen. Ik heb in het weekend meteen een Alaska kooi en allerlei speeltjes voor hem besteld, maar vanwege de jaarwisseling gaat het helaas iets langer duren. In de tussentijd wil ik hem bezig kunnen houden met iets simpels en vroeg me af of jullie tips hebben! Hij heeft een looprad, maar ben niet zo zeker of het wel de goede maat is. Hij rent er in ieder geval wel in en moet nog eventjes wachten totdat de grotere bezorgd is. Buiten dat is er eigenlijk weinig voor hem om te doen.

Liefs,

Eda

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Re: Hamster tijdelijk bezighouden

Bericht door Jaimz » 02 jan 2019, 09:38

Ik weet niet of hij zich wel verveelt met een nieuwe omgeving om aan te wennen maar je kan een kartonnen doosje gevuld met stukjes wc papier en wat voer erin neerzetten.Wc rolletjes vinden ze vaak ook leuk.Je kan ook het voer rondstrooien in de bodembedekking.

Wat voor soort hamster is Mikha? Ivm de maat van het looprad.

Eda
Leeftijd: 22

Bericht door Eda » 06 jan 2019, 22:24

Jaimz schreef:
02 jan 2019, 09:38
Ik weet niet of hij zich wel verveelt met een nieuwe omgeving om aan te wennen maar je kan een kartonnen doosje gevuld met stukjes wc papier en wat voer erin neerzetten.Wc rolletjes vinden ze vaak ook leuk.Je kan ook het voer rondstrooien in de bodembedekking.

Wat voor soort hamster is Mikha? Ivm de maat van het looprad.
Ik heb gelukkig al wat nieuwe spulletjes binnengekregen en de kooi komt morgen! Ik heb van de week een dikkere laag bodembedekking erin gedaan, dus hij vermaakt zich vooral met zijn looprad en graven. Helaas heeft hij niet met de wc rol gespeeld..

Mikha is een dwerghamster. Ik heb een wiel van 20cm binnengekregen en die is al een stuk groter dan zijn huidige, maar de nieuwe past net niet in de kooi. Morgen wordt een mooie dag voor hem : )

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 07 jan 2019, 08:33

20 cm is een goede maat mits Mikha niet een groot uitgevallen dwerghamster is,dan is een maat groter beter.

Plaats reactie