Wat zal ik doen?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Merel

Wat zal ik doen?

Bericht door Merel » 08 jan 2019, 18:51

Hoi allemaal,
Al een hele lange tijd wilde ik weer eens een hamstertje, na veel inlezen en smeken bij mijn ouders is het toch gelukt en komt er binnenkort een syrtje bij ons wonen. :+: Ik had een plan om zelf het hok te gaan bouwen. Na de plannen te hebben verteld zijn mijn vader en ik aan de gang gegaan! Na veel passen en meten hebben we hem eindelijk in elkaar. :D
Het hok is 110x49x40, het enige wat nog aan het hok moet gebeuren is de randen (waar een klein kiertje zit) dicht te kitten met siliconen kit.
Na het hok trots aan mijn broer te hebben laten zien, kwam hij met de opmerking dat ik misschien even moest opzoeken welke kit ik moet gebruiken. Volgens hem zijn er misschien wel bepaalde kits die "aantrekkelijk kunnen ruiken" voor hamster en dat ze daarom juist gaan knabbelen en er vervolgens misschien wel aan overlijden. :( Dit zette mij aan het denken. Nu is mijn vraag of 1 van jullie misschien hetzelfde af heeft gevraagd en weet welke ik het beste kan gebruiken voor het waterdicht maken van het hok.

Alvast bedankt!
Groetjes Merel :zwaai:

melson

Re: Wat zal ik doen?

Bericht door melson » 08 jan 2019, 19:51

Je kunt Aquarium silicone gebruiken. Dit is veilig.
Je kunt ook silicone voor in de keuken gebruiken, MAAR let er dan wel op dat het levensmiddelenecht is en dus geen fungizides bevat.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Merel

Re: Wat zal ik doen?

Bericht door Merel » 08 jan 2019, 20:02

Super bedankt voor de tip! :D
Daar gaan we voor kijken!

Plaats reactie