Hamster stinkt erg

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Patatje
Hamsters: Patatje

Hamster stinkt erg

Bericht door Patatje » 20 mar 2019, 22:35

Dag iedereen,

Ik heb sinds kort een goudhamster, 5 weken oud.
In het begin was er niets mis, maar eergisteren merkte ik heel erge stank op die overal waar ze kwam bleef hangen (op mijn handen bv).
Ik dacht eerst dat het niets was en dat het wel zou over gaan, even later was de stank weg maar na een tijdje was het terug en
daarna weer weg.
Ik heb daarom eens naar haar gekeken en zag dat er onder haar poep urine plakte in haar haar. Dit is niet normaal want in het begin was de urine gewoon lopend, het is nat staart want aan de staart zie ik niets en de keutels zijn in goede vorm en ze zijn hard.

Ze gedraagt zich voor de rest normaal, ze eet en drinkt en ze loopt vrolijk rond.
Weet iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt!

layla
Hamsters: Mozart
Leeftijd: 31

Re: Hamster stinkt erg

Bericht door layla » 06 apr 2019, 01:19

Dit klinkt als een hamster die waarschijnlijk 'willig' is. Dat gebeurd bij vrouwtjes elke 4 dagen. Dat kan inderdaad stinken maar is geen reden om je zorgen te maken. Als je haar over haar ruggetje aait wanneer ze willig is dan blijft ze staan met haar staartje in de lucht.
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

Plaats reactie